AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #21 Skrevet 14. mars 2018 On 2/12/2018 at 7:22 PM, AnonymBruker said: Dette er TV-underholdning, ikke noe annet. Mange går rundt i den villfarelsen om at TV3 oppriktig ønsker å hjelpe mennesker som har havnet i økonomisk uføre... hjelpe meg så naivt. Dette er rå og brutal TV-underholdning, der de bruker vakre, vellykkede og søkkrike personer som programledere for å "hjelpe" mennesker som ligger nede. For mange er det å fornedre seg på TV foran et helt land siste utvei, og et desperat forsøk. De lar seg så til de grader bruke i underholdningsøyemed. Mange sier det er frivillig for den enkelte. Ja, i utgangspunktet er det det, men hvor "frivillig" er det egentlig? Hvis en person er så til de grader i økonomisk uføre, så tror jeg de gjør hva som helst for å komme seg ut av det, inkl. å la seg lure av TV3 som lover dem "hjelp". Hva er det man ser når man leser om programmet på nettsidene? Jo, det er sammenbrudd. Når en av deltakerne kollapser, mister kontrollen eller får et stort sammenbrudd, fråtser mediene som gribber. Klippene florerer på nettsidene, og TV3 bruker dette i programreklamene sine. De får økt seertall, tjener store penger, og alle er glade. For de som er med som deltakere, derimot, er det neppe mye hjelp, men hva betyr vel det for TV3 og gjengen der, de har jo tjent seg søkkrike på dette, og bryr seg fint lite om skjebnen til deltakerne. Skulle likt å sett honoraret disse økonomene får for hver episode.... Luksusfellen er og blir søppel-TV. Anonymkode: 7549a...cab Jeg tror søren ikke du har sett på det? De får hjelp til budsjett og nedbetalingsplaner, spark i rævva til å åpne regningene sine som har ligget i ett år, får solgt ting for å umiddelbart bli kvitt noe av gjelda så de får til gode avtaler og noen har fått seg jobb i løpet av programmet. Hvordan mener du dette ikke er reell hjelp? TV3 vil nok lage underholdning, men økonomene og psykologene ønsker å hjelpe folk og gjøre en god jobb i tillegg til å tjene penger. Synd du har et slikt syn at du bare ser kyniske mennesker overalt. Anonymkode: da64d...46c 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #22 Skrevet 21. mars 2018 Hvem var hun damen som var med i kveldens episode? Jeg kan ikke huske å sett henne før... Anonymkode: 858b1...f0c
Aurora** Skrevet 21. mars 2018 #23 Skrevet 21. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem var hun damen som var med i kveldens episode? Jeg kan ikke huske å sett henne før... Anonymkode: 858b1...f0c Hun har vært i flere episoder, men er relativt ny. Lene heter hun 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #24 Skrevet 21. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem var hun damen som var med i kveldens episode? Jeg kan ikke huske å sett henne før... Anonymkode: 858b1...f0c Jeg syns hun har en irreterende stemme, så jeg ser ikke på, de gangene hun er med. Anonymkode: 8aa4d...943
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #25 Skrevet 21. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns hun har en irreterende stemme, så jeg ser ikke på, de gangene hun er med. Anonymkode: 8aa4d...943 Men hun har bein i nesa og forteller hvor skapet skal stå. Hun duller ikke med deltagerne. Anonymkode: 7f73b...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #26 Skrevet 21. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hun har bein i nesa og forteller hvor skapet skal stå. Hun duller ikke med deltagerne. Anonymkode: 7f73b...dd2 Det har vel ikke de andre økonomene gjort heller! Likevel virker de mer sympatiske enn henne. Anonymkode: 8aa4d...943
Testosteron Skrevet 21. mars 2018 #27 Skrevet 21. mars 2018 Jeg liker best Hallgeir Kvadsheim. Han er good cop/bad cop i en og samme person 10
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #28 Skrevet 22. mars 2018 Hun programleder-damen som var med i gårsdagens episode fremstod egentlig som ganske mase og høyrøstet. Silje Sandmæl har vel vært med en del i tidligere episoder, og hun pleier å være mer profesjonell synes nå jeg da... Anonymkode: 858b1...f0c 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #29 Skrevet 22. mars 2018 Fyren i går... Snakk om å være vanskelig og vrang! Håper han blir stuck med den gjelda forever. 3 biler, hus til millioner, nekter å nedlegge as'et, nekter å selge det han kan... De skulle dratt derfra uten å hjelpe. Det står i skarp kontrast til mange andre som stiller opp på LF-loppis på byens kjøpesenter og selger alt de eier. Har sett de fleste LF-episodene, og har sett flere som har solgt barnas leker... alt for å kunne betale ned gjeld. Mens denne fyren tror han kan melde seg på LF og få en god avtale og samtidig sitte på bolig, biler og eget as? Skjønner ikke hvorfor de tok han med. De kunne heller hjulpet noen som var interessert i hjelp. Anonymkode: 789dd...872 6
Christy89 Skrevet 22. mars 2018 #30 Skrevet 22. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fyren i går... Snakk om å være vanskelig og vrang! Håper han blir stuck med den gjelda forever. 3 biler, hus til millioner, nekter å nedlegge as'et, nekter å selge det han kan... De skulle dratt derfra uten å hjelpe. Det står i skarp kontrast til mange andre som stiller opp på LF-loppis på byens kjøpesenter og selger alt de eier. Har sett de fleste LF-episodene, og har sett flere som har solgt barnas leker... alt for å kunne betale ned gjeld. Mens denne fyren tror han kan melde seg på LF og få en god avtale og samtidig sitte på bolig, biler og eget as? Skjønner ikke hvorfor de tok han med. De kunne heller hjulpet noen som var interessert i hjelp. Anonymkode: 789dd...872 Helt idiotisk 🙈 han hadde nok trodd de skulle komme å rydde opp og han ikke trengte å gjøre noe. Når du har fucket det så til, så MÅ du faktisk ofre noe. Husker en i denne sesongen og han solgte jo unna alt. Til og med sofa. Hva faen skal man med 3 biler?! Skjønner ikke hvorfor de gadd å hjelpe han. Synes ikke han fortjente det. 2
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 22. mars 2018 #31 Skrevet 22. mars 2018 På 12.2.2018 den 0.44, Atrix skrev: Nå er røyking visstnok ekstremt vanskelig å slutte med, hvis en først har begynt. Jeg mener at viljen har alt å si. Jeg røyket som ung, men stoppet på dagen etter en hendelse. Apropos Luksusfellen så synes jeg det er direkte tragisk til tider å se alle dem som lever så til de grader over evne.
SunnivaOslo Skrevet 22. mars 2018 #32 Skrevet 22. mars 2018 På 12.2.2018 den 18.22, AnonymBruker skrev: Det tror jeg du vet svaret på selv..... Dette er TV-underholdning, ikke noe annet. Mange går rundt i den villfarelsen om at TV3 oppriktig ønsker å hjelpe mennesker som har havnet i økonomisk uføre... hjelpe meg så naivt. Dette er rå og brutal TV-underholdning, der de bruker vakre, vellykkede og søkkrike personer som programledere for å "hjelpe" mennesker som ligger nede. For mange er det å fornedre seg på TV foran et helt land siste utvei, og et desperat forsøk. De lar seg så til de grader bruke i underholdningsøyemed. Mange sier det er frivillig for den enkelte. Ja, i utgangspunktet er det det, men hvor "frivillig" er det egentlig? Hvis en person er så til de grader i økonomisk uføre, så tror jeg de gjør hva som helst for å komme seg ut av det, inkl. å la seg lure av TV3 som lover dem "hjelp". Hva er det man ser når man leser om programmet på nettsidene? Jo, det er sammenbrudd. Når en av deltakerne kollapser, mister kontrollen eller får et stort sammenbrudd, fråtser mediene som gribber. Klippene florerer på nettsidene, og TV3 bruker dette i programreklamene sine. De får økt seertall, tjener store penger, og alle er glade. For de som er med som deltakere, derimot, er det neppe mye hjelp, men hva betyr vel det for TV3 og gjengen der, de har jo tjent seg søkkrike på dette, og bryr seg fint lite om skjebnen til deltakerne. Skulle likt å sett honoraret disse økonomene får for hver episode.... Luksusfellen er og blir søppel-TV. Anonymkode: 7549a...cab Det du sier er jo egentlig ganske på viddene. De får en ekstrem bra hjelp og disse folka hjelper dem med BRA avtaler med kreditorene de antageligvis ikke hadde fått til på egenhånd. Avdragsfri perioder osv.. Ja,det er underholdning,men det er også en god hjelp på veien mot gjeldsfrihet og jeg synes deltagerne skylder økonomene å klare seg bra når de får såpass god hjelp. I tillegg får de alltid gavepakker som mat fra Kiwi på 20.000kr dvs at de slipper å tenke på matbudsjettet i kanskje 6-12mnd.. Jeg kjenner til folk som har lignende problemer,som omtrent ikke eier nåla i veggen og spm absolutt ikke får til like bra avtaler på egenhånd. 2
Million Skrevet 22. mars 2018 #33 Skrevet 22. mars 2018 På 12.2.2018 den 19.22, AnonymBruker skrev: Dette er rå og brutal TV-underholdning, der de bruker vakre, vellykkede og søkkrike personer som programledere for å "hjelpe" mennesker som ligger nede. Anonymkode: 7549a...cab Det er første gangen jeg har hørt noen kalle Hallgeir Kvadsheim for vakker! 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #34 Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, Christy89 skrev: Helt idiotisk 🙈 han hadde nok trodd de skulle komme å rydde opp og han ikke trengte å gjøre noe. Når du har fucket det så til, så MÅ du faktisk ofre noe. Husker en i denne sesongen og han solgte jo unna alt. Til og med sofa. Hva faen skal man med 3 biler?! Skjønner ikke hvorfor de gadd å hjelpe han. Synes ikke han fortjente det. Programmet heter jo tross alt LUKSUSfellen da. Det handler jo om folk som tjener greit, og som burde ha en OK økonomi - men som lever veldig over evne. Dette programmet gidder vel aldri å hjelpe fattigfolk til å få en mye bedre økonomisk hverdag... Anonymkode: 858b1...f0c
Christy89 Skrevet 22. mars 2018 #35 Skrevet 22. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Programmet heter jo tross alt LUKSUSfellen da. Det handler jo om folk som tjener greit, og som burde ha en OK økonomi - men som lever veldig over evne. Dette programmet gidder vel aldri å hjelpe fattigfolk til å få en mye bedre økonomisk hverdag... Anonymkode: 858b1...f0c Vet fint hva dette programmet heter og hva det går ut på. Programmt går ut på å hjelpe folk som har skakkjørt økonomien sin og ikke har kontroll på økonomien. Ekspertene skal hjelpe de, men når noen ikke gidder å ofre noe og forventer de bare skal rydde opp, så reagerer jeg. Mange i LF har virkelig gjort alt for å kvitte seg med gjelden og solgt unna ting, han her var bare vrang! 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #36 Skrevet 22. mars 2018 9 timer siden, Christy89 skrev: Helt idiotisk 🙈 han hadde nok trodd de skulle komme å rydde opp og han ikke trengte å gjøre noe. Når du har fucket det så til, så MÅ du faktisk ofre noe. Husker en i denne sesongen og han solgte jo unna alt. Til og med sofa. Hva faen skal man med 3 biler?! Skjønner ikke hvorfor de gadd å hjelpe han. Synes ikke han fortjente det. Enig! Tror det er første eg har blitt irritert på!! Så voksen og "dum". Ble faktisk glad når han gjorde det sånn at lønnstrekket fra Lindorff ikke kunne stoppes!! Anonymkode: a3c11...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #37 Skrevet 22. mars 2018 Nå ser jeg ikke lenger på programmet, men fulgte med i noen sesonger. "Tvang" tenåringene mine til å se på også, ha,ha. Synes det er et veldig bra og lærerikt program, og de fleste som er med viser jo vilje til å gjøre moe med situasjonen. Synes det er veldig tøft av folk å stå frem på den måten, de fleste har jo "dummet seg ut litt" og har i stor grad skyld i at det har blitt så ille. Anonymkode: 93709...fa1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå