Gå til innhold

Er det greit at hun er sånn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror skal gifte seg i morgen med samboeren gjennom 6 år.Han fridde for et år siden og dette har da vært det store temaet gjennom hele året.Fryktelig slitsomt med dog ganske forståelig.

Jenta er som regel grei og snill hun,en god men streng mor for sine to barn men i mine øyne absolutt ikke snill mot sin tilkommende mann,min bror.Hun kjefter og smeller i et sett,alt han gjør blir feil og han skal stort sett gjøre alt også.Hun herser ham hit og dit og han gjør det han får beskjed om.Om ting da blir feil i hennes øyne får han huden full.Det er ikke for ingenting at den første setningen eldste sønnen lærte seg var "pappa er amatør" .Jeg har fryktelig vondt av broren min :cry:

Men dette er nå ikke poenget.De siste mnd før bryllupet har jenta blitt mer og mer kravstor og sur og vrang.Hun har gjort meget lite angående dette bryllupet selv for det har hun ikke tid til og også så dårlig med penger til heter det seg.Derfor har myyyye av hjelpa og ikke minst pengene kommet fra fosterforeldrene.

Hun har hele tiden hintet frempå til mine(brudgommens) foreldre at hun godt synes de kan hjelpe til litt.Dette har de gjort,ikke så mye pengemessig men med annet styr rundt bryllupet.Dette er i hennes øyne ikke godt nok og hun er pottesur på alle oss i familien.

Mamma ble blandt annet spurt om hun kunne lage oppsatser til bordet,for hun er fryktelig flink slik.Mamma sa ja og satt i gang hun.Dette fikk hun selvfølgelig ikke gjøre i fred så oppsatsene ble slik fostermora har sagt de skal være med røde roser.Dette kræsja jo totalt med det som først var bestemt, så mamma hadde handla hvite og rosa blomster for nesten 500 kroner som da var bortkasta :evil:

Mamma er så lei seg og har skikkelig dårlig samvittighet for noe hun i min mening overhodet ikke bør ha noen dårlig samvittighet for.

De får gave til nesten 3000,- og atpåtil har de fått hjelp til innkjøp av div som til sammen belager så på 6000 kroner.Og det er ikke godt nok???

Men toppen av kaka er at jenta skal ha fred natt til bryllupsdagen sin som mann og unger har blitt innkvartert her.Tante skal være barnevakt under fotografering,edru på bryllupet så hun kan kjøre barna hjem til oss så onkel får sitte barnevakt om natta.Under middagen er ungene plassert hos oss, ikke foreldrene.Fordi det ifølge fostermor er deres dag og da skal ikke foreldrene ha noe med barna sine å gjøre????

Men skal fostermor passe dem???Neihei, det har de gått utifra at mine foreldre skal gjøre.De har ikke en gang spurt dem.............

Jeg er så sinna og lei meg.Hele bryllupet ble til et gedigent mareritt.Svigersøstra mi har knapt sagt et ord til meg siden jeg flytta.Eneste jeg har fått er instruksjoner om hva jeg skal gjøre på dagen hennes.

Er jeg fryktelig hårsår nå eller er det greit at hun oppfører seg slik???Greit at hun har bryllupsnerver, men å behandle andre mennesker slik likevel?

Jeg synes hun er vannvittig bortskjemt og utakknemmelig.Er det bare meg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt henne om det er en hensikt i at dere skal oppfatte henne slik som du skriver til oss. Er hun så utakknemlig - ville ikke jeg gitt henne den 'gleden' å dele dagen med henne. Hva sier din bror - er han blind på henne eller synes han også at dette er trassig?

Lykke til - stå på!

Skrevet

Etter å ha lest litt på bryllupsidene her inne er det ingenting som overrasker meg lenger Thea, enkelte ser ut til å gå over lik for å få det akkurat slik de har drømt om.

Greit nok at dette er en "en gang i livet" sak (vel, for noen vaffal, for andre skjer det jo flere ganger) men for enkelte ser det ut som om resten av verden har stoppet opp og alt er blitt ubetydelig med unntak av bryllupet.

Så lenge broren din finner seg i dette og ikke sier i fra er det vel lite dere kan gjøre med dette, om han finner seg i det så er dere vel villige til å strekke dere langt for hans skyld? Ellers så må dere bare sette foten ned og si i fra hva dere mener, men dette vil jo skape enda mer problemer for dere i fremtiden. Hun blir jo tross alt en del av familien og alt dere sier nå vil nok hennes kommende ektemann få brukt i mot seg senere.

Skrevet

Oh la la... Dette hørtes ikke bra ut. Skjønner jo at hun er på tuppa pga at hun skal gifte seg, men hallo- å være stygg med den kommende brudgom og hele familien hans; det hørtes ikke ut som en kone/svigerdatter fra himmelen nei... :roll:

Håper virkelig det bare er stressnerver fra hennes side!?!

Hadde jeg vært deg hadde jeg vært ekstra oppmerksom mot broren min fremover, og være der for ham. Ikke si noe om dama han er gift med, men støtt ham. La ham vite at du er der, samme hvor mye kjeft han får andre steder...

Ellers tar jeg av meg hatten for Kristian 71`s innlegg... Nok en gang meget innsiktsfullt skrevet. Bravo :blunke:

Håper virkelig at broren din får det bra med denne damen, og at hun bare var stressa nå.

Men likevel- utifra det du forteller- så hadde jeg fått skikkelig kalde føtter hvis jeg var broren din..

Hva med barna, er de hans eller ikke?

Ønsker broren din lykke til i ekteskapet jeg da... :wink:

Gjest Solskinn
Skrevet

Trist å höre at vi kommende bruder har gjordt så dårlig inntrykk på deg, Kristian(71) :wink:

Höres ut som noen har lettet litt her, Thea. Får håpe det bare er et hardt anfall av bryllupsstress. Når hun skal nå virkelig skal bli en del av familien, tror jeg mitt beste råd er å gjöre sure miner til slett spill, i.o.m. at bryllupet er i morgen. Ikke så mye man kan gjöre liksom. Men stött broren din så godt du kan, det tar sikkert på han også, dette her. Jeg syns nesten det hörtes ut som mye av problemet grunnet litt i en viss fostermor, jeg.

Ha en fin dag i morgen, da! :D

Skrevet

Hun virker ganske trasig ja. Allikevel synes jeg at brudeparet kan få "fri" fra sine unger i bryllupet - synes ikke dette er mye forlangt. I tillegg synes jeg det er riktigere å belaste den ordentlige familien og ikke fosterfamilien. Jeg synes heller ikke bruden kan lastes for det forstermoren gjør med hensyn til blomstene. Her burde nok moren til brudgommen gjort det hun ønsket.

Nå får ikke jeg et fullt innsyn i hvordan situasjonen er, men jeg får inntrykk av at du bebreider din kommende svigerinne litt mer enn nødvendig i forbindelse med bryllupet. Jeg synes nå brudeparet skal få mye hjelp og støtte ifm. bryllupet. Dette skal tross alt være deres dag, og da "svelger man kameler" om nødvendig, selv om bruden eller brudgommen er mindre hyggelige/mer stressa enn det man ønsker.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg skjønner at en del ting er tradisjon og er slik, blandt annet med ungefri osv.Jeg reagerer på måten det blir gjort.Hun forlanger at det skal være slik og slik og går utifra at det skal være slik og slik.Hun spør jo ikke en gang!!!!!!For meg er det normal folkeskikk og spørre,ikke gå utifra.......

jbkaarud synes det er normalt å hjelpe til i et bryllup,jeg har da vel ikke påstått noe annet?Poenget er at hun har fått stort sett hele bryllupet sitt i henda og er fremdeles ikke fornøyd.Er hun ikke storforlangende da??

Belaste den ordentlige familien?Fostermora må vel være godt nok inne i familien når hun betaler 80% av morroa og bestemmer stort sett alt??

Mamma fikk frie tøyler angående blomstene hun, helt til bruden fikk høre hva hun hadde tenkt,da var det ikke godt nok lengre.Så ble mamma og bruden enige om hvordan det skulle være,da ble det ikke godt nok for fostermora som kjøpte inn knall røde roser.Mamma hadde handla inn hvite og blekrosa roser etter brudens ønske.Hvit og blekrosa + røde roser = total kræsj.Prøv selv ;)

Broren min har i grunnen kun stått på sidelinja og blitt sjefa over av hustruen.Er ikke sikker på om han tør noe annet.

Vi vegrer oss også for å ta dette opp med henne for den eneste personen det vil gå utover er broren min.

Jeg synes ikke jeg bebreider henne for mye overhodet og ingen av oss har noe å ha dårlig samvittighet av.Det er tross alt DE som skal ha bryllup.Da setter du deg ikke på rompa og forlanger at alle andre skal ordne drømmedagen din for deg gjør man vel??

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei Thea!

Jeg hadde litt dårlig tid i sta, så jeg hadde lyst til å svare deg litt mer, jeg. Det er jo ikke så lett å sette seg inn i en annens situasjon, da, men man kan jo pröve.

Jeg er helt enig i deg med at man spör om hjelp og ikke tar det for gitt at folk stiller opp. Når det er sagt må jeg bare tilföye at jeg godt forstår at brudeparet vil ha hjelp med barna sine denne dagen.

Når jeg leser det du har skrevet har sitter jeg igjen med fölelsen at det ikke bare er din svigerinne som er problemet her, men også hennes mor, eller rettere sagt fostermor. Det hörtes jo f.eks. ikke ut som om din mor og svigerinne hadde hatt noen problemer i forbindelse med blomstene, men at fostermoren hennes har kommet og laget problemer. I og med at hun betaler 80% av stasen har hun sikkert hatt en del å si på hvordan tingene har skullet väre, kanskje svigerinnen din har fölt seg overkjört og dermed tatt frustrasjonen sin ut på din bror og hans familie. Kommunikasjonsproblemer innen familien finner du overalt på disse bryllupssidene, så det ville ikke väre förste gangen det skjer i alle fall!! 8)

Det er sikkert mange ting som jeg ikke har forstått og en masse jeg ikke vet om deg, broren din og svigerinnen din. Men jeg syns i alle fall at hun, etter hva du forteller, har oppfört seg på en måte man bare ikke gjör, brud eller ikke. Det finnes en masse overstressede bruder rundt om kring (har ikke helt skjönt hvordan de får det til enda, mulig det kommer... :-? ), men det er overhode ingen unskyldning for å miste folkeskikka, gitt. Jeg tror noen mister perspektivet over ting, det er kun bryllupet som er viktig her i verden.

Jeg håper for din og din brors skyld at det blir bedre når bryllupet er over. De har jo levd sammen en stund og har barn, så han vet vel hva han gjör, tror du ikke? Det er kjedelig for deg (og han) om du og svigerinna ikke kommer overens, det er jo så mye enklere å väre på god fot med familie. Men det er ingenting som tilsier at du må like henne, det er jo ikke du som gifter deg med henne... Ikke at jeg vet om det er noen tröst.

Ha det bra og lykke til i morgen, jeg håper det blir bedre enn forventet!

Skrevet

Jeg har ikke så mye mere å si enn det som er sagt allerede, men er det som du sier så bør noen lære denne jenta folkeskikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...