Gå til innhold

Vond hemoroide!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! 

Jeg har en UTROLIG vond hemoroide som stikker ut av rompa og jeg ikke får dyttet inn igjen. Jeg smører meg med Ac3 comfort som jeg har skjønt ikke hjelper noe særlig. 

Jeg har gått med det en stund og i en jobb hvor jeg står i 8 timer i strekk har jeg rimelig vondt etterpå og blir bare værre og værre.

nå er det faktisk så vondt at jeg spurte om sluttene på legekontoret for å få lettet på trykket. Hun fortalte at den var stor men ikke stor nok slik de hun hadde snittet og tømt for blod før.. derfor ville hun ikke gjøre «unødvendig blod og søl» og sendte meg heller på apoteket hvor jeg handlet kremer til 600kr... jeg er nå oppe i nærmere 1000kr for noe så teit som hemoroider.. 

er det noen som har noen råd?? Jeg har SÅ vondt at jeg grein i 45 minutter i går.. jeg har prøvd med isbiter også, bare så det er sagt 

Anonymkode: 97921...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen grense på hvor stor den må være for at fastlegen kan snitte den opp, for noe tull. Jeg har nettopp slitt med dette selv, fastlegen tilbydde seg å snitte opp og tømme den, men jeg feiga ut. Tromboserte hemoroider kan tømmes. 

Jeg fikk råd om å prøve ut xylocain, men jeg syntes ikke det hjalp så mye. Det var helt sykt vondt, så jeg synes virkelig synd på deg. Jeg lå på magen og gråt de verste dagene. Det tok 2 uker før smertene var borte. Det avtok mye etter ca 10 dager, da kunne jeg gå på do igjen uten å gråte. 

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å bruke krem og stikkpiller, jeg brukte Scheriproct. Kroppen ordner opp selv, men det tar dessverre tid. 

Anonymkode: 21d83...d64

Skrevet

Hvis den ikke kan dyttes inn (indre hemoroide), så er den nok en grad 4 hemoroide som må fjernes kirurgisk. Hvis den er hard (utvendig hemoroide) kan den, uavhengig av størrelse, snittes opp og tømmes. Gå et annet sted siden den dama tydeligvis er idiot. 

Eventuelt få Scheriproct stikkpiller og salve og bruk grønnsåpebad (fyll en balje med varmt vann og litt såpe, sitt en stund, tøm ut, fyll med varmt vann, sitt igjen, tøm ut vann og tørk deg.) 

Jeg har hatt alle variantene, og har både hatt utskraping og operasjon av indre som hang ut. Hvis det er om å gjøre, så må man nesten gå privat for offentlig tar flere måneder. Jeg betalte 17 k for en HAL-RAR operasjon på Volvat som var bra ettersom jeg ikke har hatt tilbakefall på 3 år nå. 

Anonymkode: efc08...c09

Skrevet

Få henvisning til å fjerne den kirurgisk, gjøres på dagkirurgi og tar en liten halvtime. 

Anonymkode: 32186...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...