Gå til innhold

Er to vaskemaskiner helt teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn i huset og når det gjelder klesvask er nok begge (barna er svært unge) litt skippertakmennesker. Vi har stort nok vaskerom til en vaskemaskin til, kursen tåler det, økonomien tåler det veldig godt og jeg har flere ganger drømt om å vaske to fulle maskiner i slenger når lysten og inspirasjonen tar meg. For jeg glemmer å sette rett på en ny også drar det ut til neste dag også klarer jeg ikke huske å "seriekjøre" da heller, også reiser vi bort to dager og ja. 

Er det helt usaklig tåpelig med to vaskemaskiner i samme hus, med en vanlig barnefamilie? Har ellers snorer ute, under tak, samt tørketrommel. Så tørking er sjelden noe problem. Det meste utenom finvask, teknisk stoff og ull kjøres i trommelen. 

Jeg har skikkelig lyst, men vaskerommet blir brukt som bakdør til kjelleren og mye brukt på sommeren og gruer meg litt til tilbakemelding fra mor, søstre og svigerinner på påfunnet... 

Anonymkode: a9e32...7af

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Er jo ikke teit, om du har brukt for det. Og hvem bryr seg om hva andre måtte mene!?! 

Skrevet

Tja, har du plass, kursen og økonomien tåler det, hvorfor ikke? Drit i hva alle andre synes. Det er unektelig veldig praktisk. Vi har ikke plass, men det hadde vært forferdelig digg. Spesielt siden vi ikke drar fra huset med maskinen igang, og dermed "må" være inne flere timer i strekk når vi vasker. 

Anonymkode: 5426c...4a3

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har stort nok vaskerom til en vaskemaskin til, kursen tåler det, økonomien tåler det veldig godt og jeg har flere ganger drømt om å vaske to fulle maskiner i slenger når lysten og inspirasjonen tar meg.

Kjør på! :)

• Liker 3
Skrevet

Hva andre måtte mene hadde jeg gitt blanke i. Kjøp en til, få unna klesvasken i en fei, gjør som du vil :-)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har to vaskemaskiner jeg, tørketrommel og tørkeskap er også gull. Den ene maskinen har jeg til vanlig vask og den andre bruker jeg til grovere vask, det er en industrimaskin. Vasker gulvmatter, hesteklær, mopper og andre ting som jeg ikke vil grise til den andre maskinen med. :)

Endret av palamina
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo ganske mange etterhvert som har to oppvaskmaskiner, så hvorfor skal folk heve på brynet av to vaskemaskiner?

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. 

Ikke bry deg om hva nevnte personer skulle mene, slike kommentarer bunner bare i sjalusi og/eller gammeldags tankegang. 

Er det noe som kan gjøre hverdagen min mer behagelig og mer effektiv, prioriteres det. Når svigermor og mor begynner gnålet om "unødvendigheter", "sløsing" og "da jeg var ung" er det lett å parere med hva deres egne mødre hadde sagt til hva de eier av hjelpemidler. 

Anonymkode: 9720b...530

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, har du plass, kursen og økonomien tåler det, hvorfor ikke? Drit i hva alle andre synes. Det er unektelig veldig praktisk. Vi har ikke plass, men det hadde vært forferdelig digg. Spesielt siden vi ikke drar fra huset med maskinen igang, og dermed "må" være inne flere timer i strekk når vi vasker. 

Vi heller gjør ikke det, og jeg har ikke på tørketrommel når vi sover, så vi må time det litt, og i hverdagen så er det så himla lett å "Neeeei, klesvasken...Glemt igjen." også setter jeg på en maskin med forsinkelse før vi legger oss og henger opp før barnehage og jobb... Men tror du jeg husker å sette på den andre, tredje og fjerde haugen når vi kommer hjem? Neida. 

Men forsinkelse har reddet meg der noen ganger. Komme hjem til maskin som starter er fint. Kommer hjem til to maskiner som start er er gull.... 

Jeg tror vi går for det, jeg. Kanskje jeg henger en gardin foran den ene og håper på det beste. (spesielt mamma er litt hard på å mene ting veldig høyt og lenge). :P

Skrevet

Kjøp, vask og kos deg!  :tommelopp: 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har hatt to vaskemaskiner i mange år. Med fem barn og etterhvert fem ungdommer, så var det nesten en nødvendighet, ellers hadde maskinen gått 24/7. 

Hadde jeg hatt plass på kjøkkenet hadde det blitt to oppvaskmaskiner også. I 

Endret av Ulven
Gjest N-Nøff
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tre barn i huset og når det gjelder klesvask er nok begge (barna er svært unge) litt skippertakmennesker. Vi har stort nok vaskerom til en vaskemaskin til, kursen tåler det, økonomien tåler det veldig godt og jeg har flere ganger drømt om å vaske to fulle maskiner i slenger når lysten og inspirasjonen tar meg. For jeg glemmer å sette rett på en ny også drar det ut til neste dag også klarer jeg ikke huske å "seriekjøre" da heller, også reiser vi bort to dager og ja. 

Er det helt usaklig tåpelig med to vaskemaskiner i samme hus, med en vanlig barnefamilie? Har ellers snorer ute, under tak, samt tørketrommel. Så tørking er sjelden noe problem. Det meste utenom finvask, teknisk stoff og ull kjøres i trommelen. 

Jeg har skikkelig lyst, men vaskerommet blir brukt som bakdør til kjelleren og mye brukt på sommeren og gruer meg litt til tilbakemelding fra mor, søstre og svigerinner på påfunnet... 

Usaklig tåpelig? Hehe... tja... jeg skjønner ikke helt hva det betyr, men usaklig er ikke akkurat ordet jeg tenker på først.

Hva DU gjør med DITT vaskerom er DIN sak. Ikke mor, søstre eller svigerinners sak. Og hvorfor i huleste skal de fly inne på vaskerommet ditt? Er de sånne skikkelig snokekjerringer, eller? 

Jeg har mange, mange, mange, mange, mange, mange (osv.) ganger drømt om to vaskemaskiner. Men kursen tåler det ikke. Har dog 1 oppe og 1 nede, men bruker bare én av dem, fordi det er slitsomt å gå opp og ned med tøy. 

Så jeg skjønner deg veldig godt. Jeg er ikke skippertaksmenneske på den måten, vasker hver dag, men det er jo en fantastisk tanke å kunne sette på to maskiner med klær, på én gang :D

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange har det. Vet om de som har to oppvaskmaskiner også

Anonymkode: 935cd...909

Skrevet
2 timer siden, Neinøff skrev:

Usaklig tåpelig? Hehe... tja... jeg skjønner ikke helt hva det betyr, men usaklig er ikke akkurat ordet jeg tenker på først.

Hva DU gjør med DITT vaskerom er DIN sak. Ikke mor, søstre eller svigerinners sak. Og hvorfor i huleste skal de fly inne på vaskerommet ditt? Er de sånne skikkelig snokekjerringer, eller? 

Jeg har mange, mange, mange, mange, mange, mange (osv.) ganger drømt om to vaskemaskiner. Men kursen tåler det ikke. Har dog 1 oppe og 1 nede, men bruker bare én av dem, fordi det er slitsomt å gå opp og ned med tøy. 

Så jeg skjønner deg veldig godt. Jeg er ikke skippertaksmenneske på den måten, vasker hver dag, men det er jo en fantastisk tanke å kunne sette på to maskiner med klær, på én gang :D

De snoker ikke, men som nevnt blir rommet brukt som bakveien til kjelleren (og baksiden av huset). Et kjekt med dør rett ut for å henge opp tøy, men det er mange som bruker begge husets dører på sommeren pga hagen og garasjen layout, så de som overnatter og besøker oss endel når det er sommer og fint går gjerne gjennom det rommet noen ganger i døgnet. 

Men, jeg ser at flere ser fordelen her så da slår vi til nå som Power og Elkjøp sloss om beste prisgarantier. I morgen kveld skal jeg vaske to lass på en gang :P

lørdagskos for en med tre stk i barnehagealder. 

Takk for inputs! 

• Liker 1
Skrevet

Om noen har meninger om dette har de ikke et liv, fuck dem. Har du råd og behov så kjører du på!

Skrevet

Foreldrene mine beholdt sin gamle (lille, trege, sløsende, men fungerende) vaskemaskin da de flyttet til hus med vaskekjeller, og har mange ganger vært lykkelige over det valget. Baby som bæsjer ut minst tre antrekk og et sengesett hver dag, ikke noe problem, bare koble til den andre maskina og tørk på stativ. Ryker den nye maskina mens far er bortreist og mor ikke klarer å bære vaskemaskin, ikke noe problem, vi har da fremdeles den gamle. Må den nye nye maskina på service igjen, sukk, vi får koble til den gamle imens. To dager fra barna kommer hjem med hver sin store bag skittentøy til de samme klærne skal være med på en ny leir, koble inn den gamle maskina og håp det blir bra klestørk.

Det er greit å ha to maskiner iblant.

Anonymkode: d2e14...36d

• Liker 1
Skrevet

Mange (inkludert meg selv) kommer nok til å synes at det er litt teit med "bare" tre barn, men det må vi vel bare få tro :P  Gjør det som passer dere, vaskemaskinen skal ikke stå i stua uansett.

Anonymkode: 2b622...0e7

Skrevet

Absolutt! Kjør på! 😊 Skulle SVÆRT GJERNE hatt to maskiner selv, da mannen jobber i industrien og jeg vil ikke ha de møkkete kjeledressene hans i maskinen. (Det er ille nok med de klærne han har under). Men da vi lagde nytt vaskerom hadde vi glemt ut dette behovet og nå er det for sent...😫 kan tro vi angrer!! Nå kan de vaskes på jobben hans, men det blir sjeldent gjort. 

Anonymkode: 84c24...a98

• Liker 1
Skrevet

Kjør på! 

Det er faktisk ikke lenge siden jeg selv googlet om det finnes myntvaskeri i nærheten, sånn som på amerikanske TV-serier, i håp om å kunne kjøre en haug med maskiner av gangen :P 

Der vi bodde før hadde vi to oppvaskmaskiner på kjøkkenet. Det var gull! Aldri måtte vi fylle kummen med skitne tallerkner for vi hadde jo alltid en ledig maskin å sette det inn i. Bygger jeg nytt hus en gang skal dette definitivt med. 

Anonymkode: 9d84b...720

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...