Gå til innhold

Kjøpe eller leie?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Vet ikke om jeg skal kjøpe eller leie kjole, hva sier dere erfarne? har ikke kjempegod råd, men er det ikke høstsalg på brudekjoler? Er det penger å spare på å sy selv?

Dere som har leid: Er dere fornøyd med kjolen og servicen? Synes det at det er brukte kjoler?

Dere som har kjøpt: Er det lett å selge kjolen senere? Eller skal den beholdes for alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kjolen jeg falt for, var det ikke lett å leie - fordi den har sjifongarmer.

Det er stor forskjell i pris på kjoler, etter hvor du kjøper dem.

Det lønner seg å bruke god til på å finne den du liker og deretter finne ut om det er mulig å kjøpe den brukt, leie den eller om det er billigere å kjøre et stykke for å kjøpe den.

Min kjole som jeg endte med å kjøpe i Sandefjord (fru Larsen, utmerket service) kostet halvparten av hva den koster i Oslo.

Se vedlagt link, min er i Ivory og med hvit sjifong og Ivory mønster.

Angrer ikke for at jeg velgte den og kjøpte, men jeg vet sannelig ikke om jeg klarer å selge den igjen - det er jo MIIIIN kjole.

http://www.sinceritybridal.com/sty/2801.htm

Lykke til i jakten forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjole finnes det ikke link til, da det er min mors gamle kjole.... Den er sydd om litt, og koster tilsammen 300 kr! :roll:

Men mormor mente at hun brukte 1.5oo kr på mitt søskenbarns kjole da de sydde den i mai. Tror du kan spare MASSE om du kjenner noen som kan sy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden jeg selv hadde så vanvittig flaks med å handle kjole på nett, må jeg bare kaste fram muligheten også for deg. Jeg syntes også det var fryktelig dyrt både for leie og kjøp av kjole her i Norge.

Finn den kjolen du virkelig har lyst på, og se om du finner den på

www.ebay.com.

Surfer du litt rundt der innimellom finner du neste helt sikkert en kjole du faller for!

Jeg fikk min designerkjole fiks ferdig hjemme hos meg til 1240 kroner. Hos de seriøse selgerne oppgis mål på kjolene og justering av feks. lengde kan jo de aller fleste ta seg av selv.

Ellers er det jo sterk kronekurs, så det kan være en del å spare på en Sverige-tur også for innkjøp av kjole/stoffer/tilbehør.

Lykke til!

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og jeg kjøpte min kjole via RanneiH, som jeg har nevnt tidligere, ja...

MEN jeg syns den er sååååååå fin !!

http://ranneih.antimon.org/gallery2_bryllu...dex.php?page=2#

Kjolen er beskrevet slik:

"En søt og meget detaljrik brudekjole."

Jeg liker IKKE å handle over internett og syns det var toppers å få hjelp av Rannei.

Cammilla.

Lykke til med ditt kjole søk. Det er masse fint å velge i !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjolen min inne på markedsplassen her inne, og betalte 2700 for den.

Hvis du vil se på den så ligger det bilder her inne.

Du kan nok spare endel på å få den sydd, men og på å kjøpe den på salg, eller bruktmarkedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte min kjole for 5000. Den var kun brukt en gang og ny pris var 14 000. Syntes det var et flott kjøp :-) Angrer heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe, men da jeg fant drømmekjolen (hos Solgunns Boutique i Lillestrøm) var den litt for dyr til at jeg ville kjøpe den (14.000,-)

Så jeg valgte å leie den til 7000,- i stedet, også fordi jeg tror den ville blitt vanskelig å selge etterpå også fordi den ikke er hvit, men mer champagnefarget. De fleste vil jo ha hvit kjole..

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg valgte også å leie kjole gjennom Cepelia. Kjøpepris var 10 000,- og leiepris var 5 500,-. Så slipper man iallefall å tenke på å selge den etterpå. Selvom det sikkert hadde vært morsomt å beholde den også.

Jeg lurer på det som Charly skrev her inne nå. At det var vanskelig å leie kjolen fordi det var chiffon-ermer på den?? Hvorfor det?? Min kjole har også chiffon-ermer, og at det kunne være et problem hørte jeg aldri noe om.

Det som ellers er litt dumt med å leie kjole er at man ikke får den før ca. en uke i forveien, og tenk om den ikke passer da?? Jeg prøvde min kjole i mai, og da satt den som støpt. Er litt redd for at jeg har lagt på meg litt.

Ellers er jeg den første som leier denne kjolen, så den er iallefall ikke slitt.

Lykke til med valget. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 17august

Da jeg fant drømmekjolen, synes jeg den var alt for dyr. Både leie og kjøp var mer kostbart enn hva jeg hadde trodd... Da det var litt utenfor storbyene, men samtidig nært nok til at konkuransen burde senket prisene litt! Det kostet ca 13.000 å kjøpe, 7.000 å leie. Men det var jo drømmekjolen, så..... :( Sjekket på nett hvem som var importør av kjolen i norge, fant liste over alle forhandlerne på hjemmesiden deres. Tok en ringerunde på alle aktuelle butikker (hadde jo prøvd kjolen, og visste akkurat hvilken størrelse jeg trengte). Fant kjolen helt ned i 9.000 for kjøp og 5.000 i leie. :lol: Gav beskjed der jeg hadde prøvd kjolen om at jeg syntes den var for dyr, og at jeg kom til å kjøpe den et annet sted. Endte med at jeg fikk kjøpe den for 8.000 :hoho: Så nå henger kjolen hos mamma og bare venter på å bli brukt neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...