Gå til innhold

Dere som jobber som saksbehandlere i NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle mer om jobben deres? Jeg vurderer å søke en veilederstilling i NAV, men ser at saksbehandling er en del av jobben. Jeg kan ingenting om det, så lurer på om andre med erfaring med det kan fortelle meg litt om hva det går ut på. Hørt at det er høyt tempo, man må kunne lete frem riktige dokumenter raskt og vurdere hvilken sak som haster mest om brukerne ber om noe ekstra osv. Men jeg ikke jeg altså. 

Anonymkode: 4bdad...d97

Skrevet

Er det nav sosial, eller nav stat?

Anonymkode: 8f104...3df

Skrevet

Høyt tempo, og man må kunne finne ting raskt når brukerne ber om det? Raskt, er det tre måneder eller? 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere fortelle mer om jobben deres? Jeg vurderer å søke en veilederstilling i NAV, men ser at saksbehandling er en del av jobben. Jeg kan ingenting om det, så lurer på om andre med erfaring med det kan fortelle meg litt om hva det går ut på. Hørt at det er høyt tempo, man må kunne lete frem riktige dokumenter raskt og vurdere hvilken sak som haster mest om brukerne ber om noe ekstra osv. Men jeg ikke jeg altså. 

1. fortelle mer om jobben: Ja det er jobb. Man veileder bruker og fatter vedtak.

2. går ut på: Samhandle med brukere, andre saksbehandlere, leger, tiltaksarrangører og arbeidsgivere.

3. høyt tempo/lete frem dokumenter: Dokumentene er på pcen. Ingen som måler hvor rask du er til å åpne dokumentene på pcen din. 

4.vurdere hvilken sak som haster mest: Ja, i jobben som saksbehandler forventes det at en kan prioritere. 

Er dette virkelig de spørsmålene du ville ha svar på? For jeg føler dum når jeg svarer på de. 

Anonymkode: 9a2a4...a0f

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. fortelle mer om jobben: Ja det er jobb. Man veileder bruker og fatter vedtak.

2. går ut på: Samhandle med brukere, andre saksbehandlere, leger, tiltaksarrangører og arbeidsgivere.

3. høyt tempo/lete frem dokumenter: Dokumentene er på pcen. Ingen som måler hvor rask du er til å åpne dokumentene på pcen din. 

4.vurdere hvilken sak som haster mest: Ja, i jobben som saksbehandler forventes det at en kan prioritere. 

Er dette virkelig de spørsmålene du ville ha svar på? For jeg føler dum når jeg svarer på de. 

Tusen takk for et hyggelig svar! Det varmet.. 
Nå var jo det jo bare ett spørsmål jeg stilte, men det er mulig du ser flere spørsmålstegn i innlegget mitt. Men om du føler deg dum som svarer på hva en stilling i en bedrift går ut på, så får du bare føle på det. Samtidig lurer jeg litt på dine evner som veileder. Jeg er fullstendig klar over at det er en jobb (er du virkelig så arrogant..?) og at det går ut på å veilede bruker og fatte vedtak. Det skrev jeg jo også. Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg mer om hva jobben innebærer. Det kunne tydeligvis ikke du.. 

• Liker 27
Skrevet

Er en kommunal stilling. Men ser de stadig legger ut både kommunale og statlige stillinger, så om du vil fortelle om begge så kjør på. Vet det er en forskjell på lønn blant annet, men er det stor forskjell på innholdet i arbeidsoppgavene? 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et hyggelig svar! Det varmet.. 
Nå var jo det jo bare ett spørsmål jeg stilte, men det er mulig du ser flere spørsmålstegn i innlegget mitt. Men om du føler deg dum som svarer på hva en stilling i en bedrift går ut på, så får du bare føle på det. Samtidig lurer jeg litt på dine evner som veileder. Jeg er fullstendig klar over at det er en jobb (er du virkelig så arrogant..?) og at det går ut på å veilede bruker og fatte vedtak. Det skrev jeg jo også. Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg mer om hva jobben innebærer. Det kunne tydeligvis ikke du.. 

Ble du sur? Såpass må du tåle hvis du skal jobbe i NAV. Beklager, men stiller du generelle spørsmål får du generelle svar. Deal with it. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du sur? Såpass må du tåle hvis du skal jobbe i NAV. Beklager, men stiller du generelle spørsmål får du generelle svar. Deal with it. 

Om jeg orker å engasjere meg nok i det folk svarer på nett til å bli sur? Absolutt ikke. Men at du har en så arrogant og spydig holdning som det der tyder på at livet ditt ikke er helt okei ellers, så jeg syns egentlig litt synd på deg. 

• Liker 13
Skrevet

Trolltrolltrolltroll 🐐

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg orker å engasjere meg nok i det folk svarer på nett til å bli sur? Absolutt ikke. Men at du har en så arrogant og spydig holdning som det der tyder på at livet ditt ikke er helt okei ellers, så jeg syns egentlig litt synd på deg. 

Feilslått empati ja? Tror du blir en bra nav rådgiver.

Men seriøst, slapp av, ta et dypt pust og stress ned. Ellers blir du fort utbrent i saksbehandler jobben du vil ha :)

Skrevet
On 2/1/2018 at 10:17 PM, AnonymBruker said:

Er det nav sosial, eller nav stat?

i stedet for å klage på av bør du kanskje klage på deg selv...? ingen "vellykkede" går til nav. det er bare de som krever og krever (og vifter med såkalte "rettigheter") men ikke vil jobbe som oppsøker nav aktivt. aldri hørt om en lege som har godt til nav for eksempel men mange kranglefanter og latsabber

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik du skriver høres ikke nav ut som noe for dag, du kommer til å komme i mange krangler med klienter virker det som. Mange av disse klientene har ingen grenser for hva de sier og hvordan de oppfører deg, og du kan bare ikke svare på den måten.

Er du klient selv?

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik du skriver høres ikke nav ut som noe for dag, du kommer til å komme i mange krangler med klienter virker det som. Mange av disse klientene har ingen grenser for hva de sier og hvordan de oppfører deg, og du kan bare ikke svare på den måten.

Er du klient selv?

Ja, du tror ikke jeg er fullstendig klar over hva folk kan lire ut av seg? Har tross alt jobbet i mange ulike service-yrker før, og jeg vet at når folk ikke klarer å oppføre seg og svare andre skikkelig ligger det som regel noe bak. Derfor tar jeg mer verken nær av det eller hisser meg opp av det. 

Så jo, jeg kan godt jobbe som veileder i NAV. Null stress det. Merkelig at du tror du kan si noe annet... Men jeg lurer på hva saksbehandlingdelen av jobben går ut på. Det er det tydeligvis ingen som kan svare på. 

Jeg lurer på om disse tilbakemeldingene jeg har fått på spørsmålet mitt faktisk er fra folk som jobber i NAV. I så fall skjønner jeg jo at det ikke alltid er like greit å være bruker i NAV-systemet. Omtrent ingen kan svare på spørsmål, men snakker om alt mulig annet istedenfor, helst i en nedlatende tone. I den grad det svares på spørsmål skjer det ikke uten å komme med unødvendige nedverdige kommentarer, som om at brukeren er dum som stiller spørsmål. Jo, da skjønner jeg jo at det blir mange krangler om det er slik dere oppfører dere ovenfor brukere i en særlig sårbar situasjon. 

• Liker 9
Skrevet
På 2.2.2018 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Dersom man blir så miserabel av jobben som personen som har svart her, så ville jeg unngått å søke, TS! 

Anonymkode: 172cf...7ce

• Liker 12
Skrevet
11 timer siden, pellepolitibil skrev:

i stedet for å klage på av bør du kanskje klage på deg selv...? ingen "vellykkede" går til nav. det er bare de som krever og krever (og vifter med såkalte "rettigheter") men ikke vil jobbe som oppsøker nav aktivt. aldri hørt om en lege som har godt til nav for eksempel men mange kranglefanter og latsabber

Så mannen min, som er godt utdannet med bachelorgrad og skal ta opp master med tiden, og har en 100% stilling i bunn, er mislykket han da, fordi han har fått en skade i kroppen, og må gå på sykepenger en periode (og eventuelt arbeidsavklaringspenger hvis/når den tiden kommer)? 

Ok, det syns jeg var litt dømmende da.. Jeg syns det er et hav av forskjell på de som aldri har jobbet en dag i sitt liv, og bare flyter på sosial, og de som har vært uheldige, og havet utfor noe.. 

Anonymkode: a22ca...1b4

• Liker 6
Skrevet (endret)
10 hours ago, balle clorin said:

Leger kan vel også bli syke og trenge sykepenger, aap eller uføre?

ja, men det skjer jo svært sjeldent. de fleste går gjennom hele arbeidsliv uten å ende opp NAV. jeg snakker om de som oppsøker NAV over en lav sko. de som babler om "rettigheter" og stønader for ditten og datten. de som utnytter systemet.

man kan gå på jobb med 39 i feber liksom eller en liten lungebetennelse. et par brukne bein er i hvert fall ikke en fraværsgrunn. selv opp produktivteten ikke er 100%, så er den høyere enn 0%....

Endret av pellepolitibil
Skrevet
Just now, pellepolitibil said:

ja, men det skjer jo svært sjeldent. de går gjennom hele arbeidsliv uten å ende opp NAV. jeg snakker om de som oppsøker NAV over en lav sko. de som babler om "rettigheter" og stønader for ditten og datten. de som utnytter systemet.

man kan gå på jobb med 39 i feber liksom eller en liten lungebetennelse. et par brukne bein er i hert fall ikke en fraværsgrunn. selv op produktivteten ikke er 100%, så er den høyere enn 0%....

Det kommer nok an på almentilstandard, og ikke minst yrket.

Anonymkode: 5b3e0...348

Skrevet
2 minutter siden, pellepolitibil said:

ja, men det skjer jo svært sjeldent. de går gjennom hele arbeidsliv uten å ende opp NAV. jeg snakker om de som oppsøker NAV over en lav sko. de som babler om "rettigheter" og stønader for ditten og datten. de som utnytter systemet.

man kan gå på jobb med 39 i feber liksom eller en liten lungebetennelse. et par brukne bein er i hert fall ikke en fraværsgrunn. selv op produktivteten ikke er 100%, så er den høyere enn 0%....

Jada.

Anonymkode: 9e382...127

Skrevet (endret)

hvor mange bachelorer og mastere man har sier ikke noe om hvor raskt man jobber. man kan feks ha studert uten å jobbet ved siden av studiene. da skal ha temmelig rævva arbeidsinnsats hvis man ikke klarer å fullføre en grad feks i økonomi og administrajon/teknisk fag skole/eiendomsmegling/vernepleie for å si det slikt...

jeg skjønner at alle ikke klarer å kombinere mye jobb med profesjonsstudier på universitet men på høgskolene er det jo nærmest FORVENTET at man skal jobbe ved siden av... mitt inntrykk bare.

Endret av pellepolitibil
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man blir så miserabel av jobben som personen som har svart her, så ville jeg unngått å søke, TS! 

Anonymkode: 172cf...7ce

Hehe! Ja, jeg bør kanskje ta det svaret som et varseltegn. :ler:

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...