Gå til innhold

Dere som jobber som saksbehandlere i NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle mer om jobben deres? Jeg vurderer å søke en veilederstilling i NAV, men ser at saksbehandling er en del av jobben. Jeg kan ingenting om det, så lurer på om andre med erfaring med det kan fortelle meg litt om hva det går ut på. Hørt at det er høyt tempo, man må kunne lete frem riktige dokumenter raskt og vurdere hvilken sak som haster mest om brukerne ber om noe ekstra osv. Men jeg ikke jeg altså. 

Anonymkode: 4bdad...d97

Skrevet

Er det nav sosial, eller nav stat?

Anonymkode: 8f104...3df

Skrevet

Høyt tempo, og man må kunne finne ting raskt når brukerne ber om det? Raskt, er det tre måneder eller? 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere fortelle mer om jobben deres? Jeg vurderer å søke en veilederstilling i NAV, men ser at saksbehandling er en del av jobben. Jeg kan ingenting om det, så lurer på om andre med erfaring med det kan fortelle meg litt om hva det går ut på. Hørt at det er høyt tempo, man må kunne lete frem riktige dokumenter raskt og vurdere hvilken sak som haster mest om brukerne ber om noe ekstra osv. Men jeg ikke jeg altså. 

1. fortelle mer om jobben: Ja det er jobb. Man veileder bruker og fatter vedtak.

2. går ut på: Samhandle med brukere, andre saksbehandlere, leger, tiltaksarrangører og arbeidsgivere.

3. høyt tempo/lete frem dokumenter: Dokumentene er på pcen. Ingen som måler hvor rask du er til å åpne dokumentene på pcen din. 

4.vurdere hvilken sak som haster mest: Ja, i jobben som saksbehandler forventes det at en kan prioritere. 

Er dette virkelig de spørsmålene du ville ha svar på? For jeg føler dum når jeg svarer på de. 

Anonymkode: 9a2a4...a0f

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. fortelle mer om jobben: Ja det er jobb. Man veileder bruker og fatter vedtak.

2. går ut på: Samhandle med brukere, andre saksbehandlere, leger, tiltaksarrangører og arbeidsgivere.