AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #41 Skrevet 2. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Uff ts, det høres ut som du er en av de nye damene som er blitt satt til å erstatte moren for å passe barn og hus. Veldig greit og praktisk for faren som kan fortsette å gjøre akkurat som han selv vil. Men nei, det er ikke greit, og det er bra du setter foten ned og sier fra. Anonymkode: 8c6f4...0dc Yepp- dette. Derfor finner det flere mannfolk der ute som har 3-4 barnemødre bak seg lol. Anonymkode: 23822...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #42 Skrevet 2. februar 2018 Problemet er jo at han er for lite til stedet for begge barna sine, og deg. Han lever livet nærmest som barnløs og fri, mens du alltid må ta ansvar på hjemmebane. Jeg ville skiftet tankegangen bort fra at stebarnet var problemet, til at hans egosentriske oppførsel ikke er akseptabel. I og med at begge har stebarn 50/50, og dere har et felles barn, er jobben med å passe og følge opp disse ganske lik. (selv om man selvfølgelig skal være mest mulig til stede for sitt barn). Altså er første moment at begge er gode omsorgspersoner for alle. Andre moment er at begge har like stor rett på fritid. Du må få dra på dine aktiviteter og sosiale sammenkomster på likt nivå som han. Å dele på både jobb og goder er fundamentet i et godt og rettferdig fordel. I tillegg fremstår han som veldig usmakelig i måten han svarer deg på, jeg har aldri vært i et forhold der man ikke kan løfte et problem uten å bli beskyldt for alt mulig, og i alle fall ikke i et forhold der han ville "hånflirt" av noe jeg tok opp. Finner du deg virkelig i dette? Anonymkode: 9cbe8...282 6
Tingeling89 Skrevet 2. februar 2018 #43 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi det er samme folk som svarer i alle trådene. Du skjønner vel at alle har sine meninger og det variere fra tråd til tråd? Anonymkode: 23822...9cd Finner som regel samme folk i disse stemorstrådene jeg 😂 Men føler du deg litt bedre nå etter å prøve å trykke meg ned? Uansett til deg TS, stå på ditt ikke la han kue deg! 1
altflyter Skrevet 2. februar 2018 #44 Skrevet 2. februar 2018 Hvis han lager planer om at du skal passe barn uten å spørre deg først, så svarer du bare "beklager. Jeg har planer", og så tar du med deg dine egne barn og stikker på kino/badeland eller noe slikt. Bare gå og la ham stå der igjen med ansvaret. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #45 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, altflyter skrev: Hvis han lager planer om at du skal passe barn uten å spørre deg først, så svarer du bare "beklager. Jeg har planer", og så tar du med deg dine egne barn og stikker på kino/badeland eller noe slikt. Bare gå og la ham stå der igjen med ansvaret. I så fall legger hun opp til det han beskylder henne for: gir blaffen i akkurat de to barna. Hun bør stikke en gang hennes særskullsbarn ikke er der, og absolutt ikke ta med yngstemann. Og når han rasende spør hvordan hun kunne, kan hun helt uforstående si: jeg visste jo du måtte være hjemme, barna er jo der? Men altså, dette er ikke veien å gå. TS får ikke noe mer hjelp, støtte og forståelse av å insistere på at han i det minste ikke skal droppe stebarna på henne ikke-planlagt. Eller at hun opprettholder en holdning om at når de bor hjemme er de "på samvær med far", men "passes" av stemor. Man kan jo ikke leve sånn. Når har minstemann "samvær" med faren sin da, og når "passer" ts ikke det barnet? Anonymkode: 1314f...4af 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #46 Skrevet 2. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at han er for lite til stedet for begge barna sine, og deg. Han lever livet nærmest som barnløs og fri, mens du alltid må ta ansvar på hjemmebane. Jeg ville skiftet tankegangen bort fra at stebarnet var problemet, til at hans egosentriske oppførsel ikke er akseptabel. I og med at begge har stebarn 50/50, og dere har et felles barn, er jobben med å passe og følge opp disse ganske lik. (selv om man selvfølgelig skal være mest mulig til stede for sitt barn). Altså er første moment at begge er gode omsorgspersoner for alle. Andre moment er at begge har like stor rett på fritid. Du må få dra på dine aktiviteter og sosiale sammenkomster på likt nivå som han. Å dele på både jobb og goder er fundamentet i et godt og rettferdig fordel. I tillegg fremstår han som veldig usmakelig i måten han svarer deg på, jeg har aldri vært i et forhold der man ikke kan løfte et problem uten å bli beskyldt for alt mulig, og i alle fall ikke i et forhold der han ville "hånflirt" av noe jeg tok opp. Finner du deg virkelig i dette? Anonymkode: 9cbe8...282 TS er bare nytt varmt hull, renholder og barnevakt i denne mannens liv. Han gir åpenlyst totalt faen. Går hun fra han blir hun erstattet rimelig kjapt av sambo nr 3. skjønner ikke hva kvinner ser i slike menn Anonymkode: 0a4c9...4d5 5
Coronas Skrevet 2. februar 2018 #47 Skrevet 2. februar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg endelig tatt mot til meg og forklart min samboer at barna hans er hos oss for å være med han, ikke med meg! Han har nok en gang sagt ja til å ha barna en kveld han ikke er hjemme og ikke kommer til å være hjemme før langt etter leggetid. Etter tre år der jeg har vært hjemme med barna på kvelden mens han har vært på sine aktiviteter (kompiskvelder og trening, minumum 3 kvelder for uka) har jeg fått nok. Til og med dager barna egentlig skulle vært hos mor har han sagt ja til at barna kan komme mens han selv er borte. Og nå har helvettet brutt ut. Jeg er den store stygge ulven som hater ungene hans.... Jeg orker snart ikke mer! Jeg har egne barn å ta vare på også, og disse anklagene om å ikke like barna hans tærer på psyken. Er jeg virkelig så fæl som han framstiller meg? Jeg føler meg som hans private barnevakt, som han forventer skal stille opp uten å stille spørsmålstegn. Det har jeg gjort i 3 år nå, men nå har jeg fått nok! Men hva skal man gjøre når mannen ikke greier å prate om dette uten å framstille meg som ei hurpe?! Anonymkode: 0b39e...d20 Dette er grunnen til at jeg aldri roter meg borti menn med barn 😨 Lykke til. Han høres ut som en egoistisk sutrekopp. Finn deg en som tar familie seriøst 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #48 Skrevet 2. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer sikkert til å bli skutt nå, men jeg reagerte på "Jeg har egne barn å ta vare på". Hva så? Du er vel voksen nok til å klare å ta vare på flere barn enn "dine egne". Faktisk er det en veldig ødeleggende måte å tenke på. Anonymkode: 1af9a...265 Vi skyter ikke folk her inne, vet du. Anonymkode: d71c4...bb4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #49 Skrevet 2. februar 2018 Jeg syns du ser problemet fra feil vinkel. Dere er en familie alle sammen, så å si at han dumper sine barn på deg blir feil. Dere er sammen ansvarlig for alle barna i husholdningen. Å tenke dine/mine barn blir skadelig! Jeg tenker det er en selvfølge at du skal ta deg av hans barn på lik linje med dine egene, og selvsagt skal også han gjøre det samme. Derimot har du et stort problem med en mann som sluntrer unna og ikke tar sitt ansvar i familien. Som prioriterer sin egentid høyere enn tid egentid, og ikke minst familiens behov. DET er et problem, og det er DET dere må løse opp i! Anonymkode: fa6d9...c07 2
Biloba Skrevet 2. februar 2018 #50 Skrevet 2. februar 2018 22 timer siden, kisskissbangbang skrev: Jeg mener at problemet her er at mannen din er et rasshøl, sånn for å ikke legge noe imellom. At ungene kan være hos dere nå og da i mamma-uka når de andre ungene uansett er hjemme ser jeg på som en selvfølge, ja. Hva slags logikk er det folk opererer etter? Mor kan ditche barna, far kan ditche barna, men stemor er den eneste som ikke har rett til å bestemme over sin tid? Kanskje jeg burde skille meg og få en stemor til min disposisjon, jeg også. 10
kisskissbangbang Skrevet 2. februar 2018 #51 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Biloba skrev: Hva slags logikk er det folk opererer etter? Mor kan ditche barna, far kan ditche barna, men stemor er den eneste som ikke har rett til å bestemme over sin tid? Kanskje jeg burde skille meg og få en stemor til min disposisjon, jeg også. Nei? Jeg mener - som flere andre - at problemet ikke ligger i ungeflokken (som i mine øyne altså bør ses på som en flokk, ikke mine/dine/vårt) men i det at TS er sammen med en udugelig mann. 1
Biloba Skrevet 2. februar 2018 #52 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, kisskissbangbang skrev: Nei? Jeg mener - som flere andre - at problemet ikke ligger i ungeflokken (som i mine øyne altså bør ses på som en flokk, ikke mine/dine/vårt) men i det at TS er sammen med en udugelig mann. Så hvis han hadde vært litt mer dugelig selv så hadde det vært greit at han opptrer som formynder for ts og gjør avtaler på hennes vegne? 1
kisskissbangbang Skrevet 2. februar 2018 #53 Skrevet 2. februar 2018 34 minutter siden, Biloba skrev: Så hvis han hadde vært litt mer dugelig selv så hadde det vært greit at han opptrer som formynder for ts og gjør avtaler på hennes vegne? Ja, det synes jeg, når det gjelder ungene. Det hadde vært naturlig at det gikk begge veier, selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #54 Skrevet 2. februar 2018 Så han hevder at du ikke "tåler trynet" på ungene hans? Snakk om å skite i eget reir. For hvordan i alle dager kan han da finne på å overlate dem til deg? Det bør han pinadø ha et godt svar på. Anonymkode: 6efb5...4b3 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #55 Skrevet 3. februar 2018 Høres ut som en fyr jeg jobba sammen m for noen år siden.... skilt m to barn hvorav ett bodde hele tiden hos ham. Han så imidlertid så og si aldri ungene sine, men hadde funnet seg en 5 år eldre samboer som han etterhvert giftet seg med. Hun oppdro dattra og hadde sønnen hans der hver 3. Helg mens han bare jobba, dro på trening, og tilbrakte tid m sine utallige elskerinner. hun hadde et barn fra før, og han ville ikke ha flere, så han overtalte henne til og med til å sterilisere seg mot hennes vilje. på jobb satt han og snakka dritt om henne og fremstilte henne som et nek... så snart hun kom i overgangsalderen stakk han av med en yngre småbarnsmor. nå etter flere år m denne nye, er det henne han snakker dritt om... Hvorfor satser dere på slike brukte drittsekker egentlig???? Anonymkode: aee5a...088 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #56 Skrevet 3. februar 2018 På 1.2.2018 den 21.02, AnonymBruker skrev: Det at han blir sinna er en strategi han bruker for få viljen sin. Klikk i vinkel h ver gang samboer kommer med legitime spørsmål og samboer syntes det blir såpass ubehagelig at hun kryper tilbake på sin plass, og fortsetter å være barnepike. Hvis han ikke gidder å være med barna sine får han ansette en nanny. Du må sette deg i respekt. Ikke la ham vrenge ordene dine. Hold fokus i diskusjonen. Ikke la ham få lov til å distrahere temaet ved å komme med usakligheter. Når han kommer med beskyldninger går du ikke inn i en diskusjon om det men sier "nei det er ikke det jeg sier "så fortsetter du på det som er kjernen. Han gjør dette for at du skal miste fokus og det funker jo fordi du blir opprørt og prøver hardnakket å forklare ham at det ikke er sant at du ikke liker ungene. Slapp av, han vet dette like godt som du men han sier dette for å deg vekk ifra fokuset på ham og flytter det på deg. Vips så krangler dere om alt annet og du fortsetter å passe barna hans. Det er en skikkelig stygg og umoden herske teknikk. Personlig hadde jeg ikke giddet å kjempe for noen som er slik. Det er nå han viser sitt sanne jeg. Hadde flyttet. Så kommer det nok snart en ny en inn skal du se. Slike menn klarer seg sjeldent alene. Anonymkode: d3da5...5cb Utrolig turn-off med menn som ikke klarer seg alene! 👎🏻 Anonymkode: 72405...0fc 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå