Gå til innhold

Eggløsning fra helvete

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare få lufta ut og "håper" noen har lignende erfaring og evt noe tips å komme med. Er det eggløsning bare, eller kan det være noe annet? Lavt stoffskifte? Pms? 

Da jeg fikk tilbake menstruasjonen etter fødsel,.har jeg nesten kjent mer till eggløsningen enn bloddrama (faktisk blitt mye bedre enn det var før). Symptomene:

- smerter på den siden av magen etter løsner 

- føles ut som et stramt belte som gjør vondt hver gang jeg tisser 

- treg mage

- såre brystknopper 

- tørre røde flekker i huden 

- utslett på begge underarmene som svir 

- kulde og smerter i bekkenet 

Tiltak: kjøpt luftfukter og krem som hjelper for tørr hud. Funket greit mot huden, men det forbainna utslettet dukker opp hele tiden. 

Vær så snill.. håper bare på noe tips, hvis ikke det funker så drar jeg selvfølgelig til lege, men vil egentlig ikke dra for noe så lite 

Anonymkode: 9422a...ef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har eggløsningssmerter. Noen ganger er de helt ekstreme, sånn at jeg nesten ikke klarer å bevege meg for det er så vondt. Å ligge helt i ro hjelper. De varer i ca 12 timer. Har også et belte rundt magen som er vondt, men verst på den ene siden. For ofte ømme bryster samtidig.

Hvis det kommer mellom to menstruasjoner så er det nok eggløsningen. Mye hormoner i sving.

Anonymkode: 7ceaf...117

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har eggløsningssmerter. Noen ganger er de helt ekstreme, sånn at jeg nesten ikke klarer å bevege meg for det er så vondt. Å ligge helt i ro hjelper. De varer i ca 12 timer. Har også et belte rundt magen som er vondt, men verst på den ene siden. For ofte ømme bryster samtidig.

Hvis det kommer mellom to menstruasjoner så er det nok eggløsningen. Mye hormoner i sving.

Jeg går ikke på noe prevensjon eller noe sånt, har veldig lite lyst til det også pga tidligere erfaringer. Tror du det finnes noe mot plagene? Smertene går jo greit, men det er alt det andre rundt ^^

Anonymkode: 9422a...ef4

Skrevet

Det er nok bare hormonprevensjon som kan hjelpe deg, siden det vil hindre hormonene å lage eggløsning. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noe annet som hjelper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...