Gå til innhold

Ved selvmordforsøk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på en ting: Ved selvmordforsøk (som da ikke lykkes), er det automatisk slik at nærmeste pårørende kontaktes (hvis vedkommende er over 18)? 

Anonymkode: 15c0a...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vanligvis vil ikke pårørende kontaktes hvis vedkommende er over 18 år, men vedkommende skal bli spurt om pårørende skal kontaktes slik at vedkommende selv kan velge. Dog ble mine pårørende kontaktet uten mitt samtykke (sa tydelig i fra at pårørende ikke skulle kontaktes) ved et selvmordsførsøk da jeg var over 18. Ved et annet selvmordsforsøk noe senere ble de ikke kontaktet. 

Anonymkode: d97f7...35c

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vanligvis vil ikke pårørende kontaktes hvis vedkommende er over 18 år, men vedkommende skal bli spurt om pårørende skal kontaktes slik at vedkommende selv kan velge. Dog ble mine pårørende kontaktet uten mitt samtykke (sa tydelig i fra at pårørende ikke skulle kontaktes) ved et selvmordsførsøk da jeg var over 18. Ved et annet selvmordsforsøk noe senere ble de ikke kontaktet. 

Anonymkode: d97f7...35c

takk for svar 

Skrevet

Kommer an på alvorlighetsgraden. 

Skrevet

Hvis man bor sammen med nærmeste pårørende og man ikke kommer hjem samme dag, så håper jeg de i det minste sier i fra at personen er i "ok", ikke savnet. 

Anonymkode: 963a5...7ec

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bor sammen med nærmeste pårørende og man ikke kommer hjem samme dag, så håper jeg de i det minste sier i fra at personen er i "ok", ikke savnet. 

Anonymkode: 963a5...7ec

ja, burde sagt at jeg mente hvis vedkommende ikke bor med nærmeste pårørende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...