AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Det var noen som skrev at de hadde hatt 'løs mage', mens de gikk på p-piller og da lurte på om de kunne være gravid. Noen svarte at det med løs mage ikke hadde noen betydning fordi p-pillen var oppløst for lenge siden og dermed kunne ikke være gravid. Noen andre svarte at pillen hadde mindre effekt på grunn av løs mage.. Hvis man da har 'løs mage' ganske ofte mens man er på pillen, er det fare for å bli gravid eller har det ingen betydning? Jeg mener ganske ofte som i noen ganger i uken. Anonymkode: 1ea2e...68e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Har man diaré skal man bruke tilleggsprevensjon. Dette er elementær kunnskap. Anonymkode: 23504...7e2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Hvor lenge har du vært plaget med diare? Som noen har konkludert med blir ikke ppillen tatt opp i tykktarmen, noe som gjør det trygt. Dette stemmer ikke helt. 90% av absorpsjonen skjer i tynntarmen, 90% i tykktarmen. MEN, medikamentet som tas opp blir videre ført til leveren, som ikke vil jobbe optimalt ved diare. Vanligvis vil medikamentet gå flere ganger i gjennom leveren, helt til medikamentet er helt tatt opp. Ved diare vil leveren kun gjennomføre prosessen en gang, uviten om medikamentet blir tatt opp eller ikke. Dette reduserer sjangsen for opptak med rundt 40-60%. Dersom du får diare under 4t etter inntak p-pillen, skal du faktisk ta en ny. Du vil ikke være 100% beskyttet mot graviditet om ikke. At du har generelt ofte løs mage bør kanskje være en liten alarm for å besøke lege? vil ikke bekymre deg, men det kan være mange årsaker som lett kan gjøres noe med. Håper du ble litt klokere, hilsen sykepleier :-) Anonymkode: c3f60...893
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Diaré kort tid etter inntak av p-pille kan gjøre at den ikke rekker å fungere, da bør man bruke tillegsprevensjon. Jeg kan tidvis slite med diaré på grunn av IBS, derfor tar jeg alltid pillen om kvelden da jeg fort det meste blir vond i magen på dagtid, da har pillen fått god tid til å virke. Anonymkode: 0058b...cf7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå