AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Hei Jeg er ikke flink til å google. Prøvde å finne ut men fant ingenting. Fant bare at det er ca 17mill mennesker med kreft idag og 9mill av dem dør årlig. Det jeg luree på er egentlig hvilken land i verden har mest krefttilfeller? Anonymkode: 31fed...c24
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Det tror jeg ikke det finnes noe klart svar på. Mange land har ikke sentrale registre, slik som Kreftregisteret, og da blir statistikken vanskelig. Det er også langt i fra alle land hvor kreft registeres/behandles/oppdages, slik at dødsårsaken vil være veldig usikker og i mange tilfeller ikke satt. Generelt sett dør det (sannsynligvis) flere av kreft i vestlige land, rett og slett fordi vi lever lenger. I resten av verden vil derimot infeksjoner og barnedødelighet ta flere liv, slik at færre får kreft. Samtidig så vil det være stadig flere i resten av verden som får og dør av kreft, fordi levealderen øker og de har dårligere beskyttelse mot miljøgifter og skadelige stoffer enn det vi har. Anonymkode: ac20b...e81
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Kreft er ikke én sykdom, og ulike kreftformer dominerer i ulike deler av verden. Jeg er ikke sikker på om spørsmålet ditt egentlig lar seg besvare. Anonymkode: 1b407...7cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå