Gå til innhold

oppgitt over helse Norge.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de 3 siste årene, blitt sendt rundt til 3 forskjellige sykehus, andre spesialister, og vært på alle sykehusene flere ganger, truffet flere spesialister og overleger. Da jeg er svært syk av min sykdom. Sykdommen får man påvist med blodprøver, og da også graden av den. Min er i ekstrem grad. Jeg måtte slutte i jobb, slutte på studier, og jeg har ikke noe liv lenger. Hadde barna mine vært mindre, hadde jeg måtte gi de fra meg. Så etter 3 år, får jeg prøve en medisin, en av spesialistene som foreslo det. Alle andre, har sagt at det finnes ikke noe annet som kan hjelpe meg. Denne medisinen jeg nå har fått prøve, hjelper meg mye, jeg har blitt mye bedre, og føler jeg har fått livet mitt tilbake igjen. Er jo ikke frisk, men nå fungerer jeg bedre. Og spesialisten sa at denne medisinen var svært effektiv på de fleste som fikk den, og det er nesten ingen bivirkninger. Så hvorfor fikk jeg ikke den før? Selvfølgelig er jeg glad for å ha funnet noe som hjelper. Men de 3 siste årene, har jeg vært svært syk, og livet mitt har bare gått i en ond spiral. Jeg har blitt svært deprimert, mistet kjæresten min, vært for syk til å være med venner, date osv. Så hvorfor fikk jeg ikke tilbud om medisinen før?

Anonymkode: 15a50...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tenker du at vi på KG skal kunne svare på det? Dette må du spørre legen din om. Det kan være mange grunner, som at medisinen faktisk ikke fantes på markedet i Norge før nå.

Anonymkode: 95c48...f97

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke gjøre litt research på denne medisinen?  Jeg ville vært kjempenysgjerrig og forsøkt å finne ut:

• Når kom den på markedet i Norge?
  • Hvis den kom for 2 år siden f.eks. Hva er årsaken til at ikke alle fikk den med en gang? Skulle den gjennom et testprogram her først?
  • Kjente de legene du var hos tidligere til medisinen (hvis den var på markedet)?
  • Hvis de gjorde, hvorfor ga de ikke deg medisinen? (Det er mulig å sende brev til dem og spørre)

Til slutt:

Jeg forstår at du er nedstemt. Takknemlighet har vist seg å lindre nedstemthet. Se om du kan klare å være lit takknemlig for:

• At det finnes en medisin som hjelper deg, selv om det tok for lang tid før du fikk den.  De som hadde sykdommen din for 50 år siden, fikk antakelig ingen medisin og hadde ikke noe håp om lindring.
  • At du takket være det fine helsesystemet vi har, slipper å betale for alle undersøkelsene, og for medisinen. Du slipper å be familien din om lån for å dekke utgiftene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...