AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Del Skrevet 31. januar 2018 Ja, må man det? Anonymkode: 8eec1...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Del Skrevet 31. januar 2018 Ja. Med mindre du er dansk. Anonymkode: bded6...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Del Skrevet 31. januar 2018 For å komme deg til Danmark, nei. For å sjekke inn på hotell i Danmark, ganske ofte ja. Passet er eneste gyldige id for norske borgere i utlandet, og mange hoteller krever pass for at man skal få sjekke inn. Anonymkode: 2c43f...a6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Del Skrevet 31. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Med mindre du er dansk. Anonymkode: bded6...929 Ok, men for noen år siden reiste jeg uten... Anonymkode: 8eec1...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 31. januar 2018 #5 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Man trenger ikke pass for å reise mellom de skandinaviske landene. Med mindre dette er blitt forandret. Men jeg tror ikke det har det. Men det er uansett lurt å ta med seg pass når man reiser til utlandet også når man reiser til Danmark. Endret 31. januar 2018 av Balian de Ibelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. januar 2018 #6 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er anbefalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Del Skrevet 31. januar 2018 Pass er det eneste gyldige indentifikasjonen for nordmenn i utlandet. Ja, du må ha pass. Anonymkode: 3a7df...27e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Del Skrevet 31. januar 2018 Nei. Anonymkode: 47873...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Del Skrevet 31. januar 2018 Jo du må ha pass. Når jeg bodde i Sverige og kjørte over til Danmark fra Malmø så var det tollere der og stoppet alle bilene for å kontrollere passene våre. Anonymkode: 5f060...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Del Skrevet 31. januar 2018 Førerkort funket fint da jeg skulle med bil og ferge Hirtshals-Larvik. Anonymkode: 09532...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Del Skrevet 2. februar 2018 Jo, man må ha pass nå. Det har blitt strengere regler. Feks. på stenaline ferge som går fra Norge til Danmark sier man kan ha bankkort, men skal du ut av landet må man ta med passport. I Sverige og, skal jeg ta bussen til grensen så vil det alltid være passkontroll for å forsikre at vi har tatt med, selv om det er bare grensen. Mange hoteller vil ikke akseptere hvis du ikke tar med pass. Anonymkode: 017e8...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Del Skrevet 2. februar 2018 On 31.1.2018 at 6:30 PM, AnonymBruker said: Førerkort funket fint da jeg skulle med bil og ferge Hirtshals-Larvik. Anonymkode: 09532...db3 Det er litt annerledes regler når det gjelder fergetur som varer under 24 timers opphold i utlandet, da er man ikke like strenge. Anonymkode: 017e8...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 2. februar 2018 #13 Del Skrevet 2. februar 2018 Jeg gjør en vane av det og alltid ha med pass når jeg krysser landegrenser, enten jeg må eller ikke må ha det. Det kan være lurt, som flere over meg her nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Del Skrevet 2. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt annerledes regler når det gjelder fergetur som varer under 24 timers opphold i utlandet, da er man ikke like strenge. Anonymkode: 017e8...2b1 Ok, men jeg var mange uker i Danmark siden jeg bodde der. Måtte bare vise på vei til Norge og ikke andre veien. Dette var i sommer. Førerkort var helt greit som ID, og det var det også flere steder i DK. Imidlertid har jeg alltid med meg passet også når jeg krysse landegrensen med bil, fly eller båt, bare for å være helt sikker. Anonymkode: 09532...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 2. februar 2018 #15 Del Skrevet 2. februar 2018 Jeg måtte vise passet på vei ut og inn av båten til københavn for flere år siden. Det var pass kontroll. Passet er alltid med meg på tur, for man kan aldri vite! Bedre å være føre var tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #16 Del Skrevet 2. februar 2018 Nei. Pga sær nordisk avtale. Men man må ha gyldig ID, og bankID, førerkort er egentlig ikke gyldig i andre land enn Norge, derfor bør man ha med pass. Var inget problem og komme på Stena Line til Norge med kun førerkort som ID i år, dog var det noen som hadde bankkort med bilde som slet litt med å komme ombord. Er man ikke Norsk statsborger MÅ man ha med pass. Det greieste er å alltid ha med pass, da det tross alt er enestw gyldige ID vi har. Anonymkode: 01f6a...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #17 Del Skrevet 2. februar 2018 Da tar jeg med pass, men hva med barna har hørt at så lenge foreldrene har pass, holder det å ta med fødselsatesten? Anonymkode: 8eec1...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå