Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når burde gå til sin første gu-undersøkelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vel begynne å ihvertfall tenke tanken i slutten av tenårene.

De fleste går til sin første GU i forbindelse med at de har blitt sexuelt aktiv, begynt/ skal begynne med prevansjon o.l

Skrevet

Når man har hatt sex eller når man fyller 25, avhengig av hva som kommer først.

Skrevet

Oi dæven, det er snart tre år siden jeg hadde sex første gang.. Da er det vel på tide å komme seg dit.

Skrevet

Er nok det ja :)

Det er vanlig å gå hvært 3 år. Går du på noe form for prevansjon er det desto viktigere å sjekke at alt er i orden.

Ikke noe å bekymre seg for heller. Undersøkelsen er gjort på et par minutter. Det viktigste er at du prøver å slappe av i musklene når det foregår, for hvis du spenner musklene kan det være litt ubehagelig.

Lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var 18 da jeg dro til gynekologen første gang, og da fikk jeg beskjed om at jeg var seint ute, så det er nok litt delte meninger om når man bør dra dit.

Jeg syns vel det hørtes noe flåsete ut å si at man er seint ute når man kommer dit som 18-åring, men han om det, da.

Når du har vært seksuelt aktiv i tre år, ville jeg absolutt tatt meg en tur ja :-)

Skrevet

Jeg var 16 da jeg dro til gu første gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg var på min første gu på 21 års dagen min. happy birthday

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 25 og har enda ikke vært der.. Er dette helt krise eller? Har ikke vært så mye seksuelt aktiv.

Skrevet

Jeg var til min første GU da jeg var 17. Man måtte det for å få p-piller før, og skulle bare mangle også.

Er man gammel nok til å ha sex, er man gammel nok til selv å ta ansvar for helsen til seg selv og seksualpartnere også. GU er ikke BARE sjekk av kjønnsykdommer, men kreftundersøkelse og andre ting som faktisk betyr noe for deg.

Skrevet

Jeg var til GU første gang da jeg var 19 år, da pga jeg skulle begynne med p-piller. Synes å ha hørt at "regelen" er vel at man skal gå hvert tredje år. Jeg har de siste årene gått en gang i året.

Skrevet

De sier at kreftundersøkelse skal holde hvert tredje år. Jeg har holdt meg til det og får påminnelse fra kreftregisteret hvis det er gått for lang tid.

Jeg kjenner imidlertid en som går hvert år, og fra et år til det neste fikk hun grove celleforandringer som kan være forstadie til kreft. Men en historie i familien hvor flere har dødd av underlivskreft, fikk hun selvsagt en sunn påminnelse om at dette er noe hun bør gjøre en gang i året i hvert fall.

• 6 år senere...
Gjest anonym
Skrevet

Seriøst ? Er det såå viktig da, orker ikke tanken en gang jeg!

- jente, 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...