AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Hei Har vørt arb ledig i noen mnd nå. Hvis jeg nå får et jobbtilbud og lønna er mye mindre enn den jeg hadde fra forrige jobb (nesten samme jobb). Må jeg ta jobben? Jeg tenker at den jobben jeg skal ta nå , skal jeg ha i mange år fremover. Og når llnna er ca 5000kr lavere i mnd så mister jeg mye. Og ja jeg vet at jef har jo bare 62% av set jef hadde i forrige stilling (dagpenger) , men regner med å komme i jobb om ikke lenge fordi 62% er veldig lite. Så om jeg ikke tar imot tilbudet kan nav stoppe dagpengene? Dette er en jobb jeg har søkt på selv. Anonymkode: 9092e...952
gladjenta93 Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Er det mulig å forhandle lønnen for å få den økt? Hvilken bransje gjelder det? :-)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Hør med nav. Det er regler for om du kan takke nei eller ikke. Men jeg synes det er dumt av deg å takke nei, bare fordi du tenker at du kun vil ta jobber du skal ha lenge. Det er bedre å ta en jobb og slutte etter noen mnd, enn å gå arbeidsledig i mange måneder til. Anonymkode: dff9f...9f2 19
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 På sikt taper du gjerne mer på å gå arbeidsledig over tid. Du blir mindre attraktiv på arbeidsmarkedet for hver dag som går. Og det å ha stått i en jobb, om enn dårlig betalt, noen måneder, er et mye forhandlingskort til bedre lønn enn å komme rett fra NAV. Anonymkode: 843d3...2cb 12
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 Du kan takke nei hvis lønna er under tariff, fikk jeg beskjed om av NAV. Anonymkode: b6b2e...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Hva er den nye og den gamle brutto årslønna? Anonymkode: 09fe0...b62
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 Gammel 27.500 Ny 22.500 Brutto månedslønn Anonymkode: 9092e...952
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei Har vørt arb ledig i noen mnd nå. Hvis jeg nå får et jobbtilbud og lønna er mye mindre enn den jeg hadde fra forrige jobb (nesten samme jobb). Må jeg ta jobben? Jeg tenker at den jobben jeg skal ta nå , skal jeg ha i mange år fremover. Og når llnna er ca 5000kr lavere i mnd så mister jeg mye. Og ja jeg vet at jef har jo bare 62% av set jef hadde i forrige stilling (dagpenger) , men regner med å komme i jobb om ikke lenge fordi 62% er veldig lite. Så om jeg ikke tar imot tilbudet kan nav stoppe dagpengene? Dette er en jobb jeg har søkt på selv. Anonymkode: 9092e...952 Hvorfor det? Høres veldig upraktisk ut at du skal lenke deg til den neste og beste jobben Anonymkode: eeea9...76c 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 Hadde det vært meg, hadde jeg takket ja for å komme meg inn i arbeidslivet igjen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 Takker du nei så mister du dagpengene dine. Du må ta i mot jobbtilbud du får Anonymkode: 24eb3...58c 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 Og å takke nei på grunn av dine argumenter er jo helt idiotisk. Anonymkode: 24eb3...58c 4
Minlillesky Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 14 minutter siden, Calandria skrev: Hadde det vært meg, hadde jeg takket ja for å komme meg inn i arbeidslivet igjen. Jeg hadde også takket ja. Idiotisk å takke nei til jobb, da blir du ikke attraktiv på arbeidsmarkedet. Hva så om lønnen er litt mindre enn forrige jobb, du får en FAST og STABIL og TRYGG inntekt. Tenk litt på den du TS 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, Minlillesky skrev: Jeg hadde også takket ja. Idiotisk å takke nei til jobb, da blir du ikke attraktiv på arbeidsmarkedet. Hva så om lønnen er litt mindre enn forrige jobb, du får en FAST og STABIL og TRYGG inntekt. Tenk litt på den du TS Pluss pensjonspoeng, det får man vel ikke på dagpenger?☺ Anonymkode: 09fe0...b62 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #14 Skrevet 31. januar 2018 Hadde takket nei. 22500 brutto er en luselønn. Hva er det? 150 kr timen? Ikke langt unna fattigdomsgrense. Synes ts fortjener bedre. Anonymkode: 2225f...02b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #15 Skrevet 31. januar 2018 Ts her Jeg tenker at denne jobben tilsvarer 80% av tidligere lønn. Og på dagpenger har jeg 62% av tidligere lønn. Det ee jo ikke mye forskjell. Takker jeg ja, så har jeg nesten "dagpengerlønn " hele tiden. Det er jo et stort tap. Er da bedre å vente noen måneder og få en jobb som har tilsvarande den lønnen jeg hadde. For jeg vil jo være i en jobb fast og lenge og ikke måtte finne meg ny jobb hver 4.-5. måned. Fordi det er ikke bare bare å begynne i ny jobb for meg. Mentalt er det et psykisk slit å måtte forholde meg til nye og ukjente mennesker. Og tilvenne meg ny arb miljø osv.. for meg holder det å gjøre dette en gang. Dere som kommeneterer at jeg kan jo jibbe her i noen mnd også finne annet, er det like greit for dere om dere må skifte jobb flere ganger i året? Anonymkode: 9092e...952
Minlillesky Skrevet 31. januar 2018 #16 Skrevet 31. januar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pluss pensjonspoeng, det får man vel ikke på dagpenger?☺ Anonymkode: 09fe0...b62 Pensjon og ja! Tviler på man får det på dagpenger
Minlillesky Skrevet 31. januar 2018 #17 Skrevet 31. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg tenker at denne jobben tilsvarer 80% av tidligere lønn. Og på dagpenger har jeg 62% av tidligere lønn. Det ee jo ikke mye forskjell. Takker jeg ja, så har jeg nesten "dagpengerlønn " hele tiden. Det er jo et stort tap. Er da bedre å vente noen måneder og få en jobb som har tilsvarande den lønnen jeg hadde. For jeg vil jo være i en jobb fast og lenge og ikke måtte finne meg ny jobb hver 4.-5. måned. Fordi det er ikke bare bare å begynne i ny jobb for meg. Mentalt er det et psykisk slit å måtte forholde meg til nye og ukjente mennesker. Og tilvenne meg ny arb miljø osv.. for meg holder det å gjøre dette en gang. Dere som kommeneterer at jeg kan jo jibbe her i noen mnd også finne annet, er det like greit for dere om dere må skifte jobb flere ganger i året? Anonymkode: 9092e...952 Det er bedre å takke ja til jobben, og heller kikke deg om etter en annen jobb som er bedre betalt, SAMTIDIG som du har en fast, stabil og trygg inntekt! Å tilvenne seg nytt arb miljø er bare sunt. Skjerp deg, voks opp. Du gjør som du vil, men jeg blir sint over drittsekker som deg, som har et jobbtilbud, og velger å takke nei pga litt lavere lønn og vil heller gå på dagpenger. Du har fått et JOBBTILBUD. Takk ja! 13
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #18 Skrevet 31. januar 2018 2 minutter siden, Minlillesky skrev: Pensjon og ja! Tviler på man får det på dagpenger Dagpenger er egentlig forskudd på pensjonen du vil få det mindre når du blir pensjonist, helt sykt. Anonymkode: 84f32...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #19 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, Minlillesky skrev: Det er bedre å takke ja til jobben, og heller kikke deg om etter en annen jobb som er bedre betalt, SAMTIDIG som du har en fast, stabil og trygg inntekt! Å tilvenne seg nytt arb miljø er bare sunt. Skjerp deg, voks opp. Du gjør som du vil, men jeg blir sint over drittsekker som deg, som har et jobbtilbud, og velger å takke nei pga litt lavere lønn og vil heller gå på dagpenger. Du har fått et JOBBTILBUD. Takk ja! Fælt så aggressive man var idag da? Anonymkode: 9092e...952 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå