Gå til innhold

Får ikke hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har slitt med sosial angst og PTSD i mange år. Fikk nå diagnosen atypisk autisme i voksen alder.
De som utredet meg sier at autisme er grunndiagnosen min, det andre har jeg fått på grunn av mobbing gjennom hele oppveksten og missforståelser. 

Jeg trodde at men en til diagnose vil det bli lettere å få hjelp. For det var ikke måte på hvor mye hjelp jeg skulle få. Jeg har tidligere hatt samtaleterapi på VPP, men det ble avsluttet. Det er prøvd å få til noe gjennom kommunen, men kommer ingen vei med kommunen. Jeg skulle få støttekontakt og individuell plan og en koordinator. Ingenting blir fulgt opp i kommunen.
Jeg har også hatt psykiatrisk sykepleier, men hun sluttet bare å komme.
De som utredet meg avsluttet fordi de mener det er kommunen sitt ansvar. 

DPS nekter å ta imot meg mer. Jeg har flere ganger vært å snakket med akutteamet der grunnet selvmordstanker. De nekter å tilby meg flere samtaler. Fastlegen gjør ingenting. Jeg gikk til turnuslege og fikk hun til å søke med inn på nytt til VPP. Nytt avslag. De mener jeg har et omfattende kommunalt tilbud, og har samtaler med akutteamet. De sier også at jeg ikke har nytte av samtaler (det er helt feil).

Jeg opplever et system hvor jeg blir kastet frem og tilbake, og ingen tar ansvar. Det er ingen kommunikasjon mellom de forskjellige instanser. Og ingenting blir fulgt opp.

Jeg klarer ikke å arbeide. Er ufør, men har tilrettelagt jobb i en vernet bedrift, men blir mobbet og utestengt der og. De burde ha kompetanse på slike utfordringer, men får ingen forståelse.
Jeg sitter i en leilighet med gardinene trukket for og skriker hver eneste dag. Jeg har ingen venner og ingen sosialt liv. 

Når jeg en sjelden gang går ut, klarer jeg ikke å se andre mennesker. Ser alltid ned, prøver å gå en annen vei når jeg ser noen og unngå alle. Jeg vet at de dømmer meg og jeg ikke hører til her. Alle hater meg.

Helsevesenet hater meg også, siden det er ingen hjelp å få. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: e91e3...ec1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny henvisning til DPS/VPP, evt. ny fastlege som kan sende ny henvisning. Ang. det kommunale tilbudet må du nesten bare ta kontakt med kontaktpersonen din der og få ordnet opp i hva slags tilbud du skal få osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...