Gå til innhold

Reise til Thailand i julen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal til Thailand i julen med foreldrene mine. Jeg har reist en del før, men de har ikke særlig erfaring fra Asia osv. Vi ble enige om Thailand, og området rundt Krabi. De ønsker noe som gjerne er litt utviklet med tanke på restauranter, shopping osv. og hvor det er noe å se utenfor hotellområdet også. Men ikke noe som er for "ungdommelig/backpackertype" sted. Jeg har vært på Koh Phangan osv, så er ikke så interessert i å reise tilbake til samme område. Jeg foreslo Koh Chang eller Koh Samet i nord, men tenker at det gjerne er litt for rolig for dem? Jeg tipper det blir Krabi-området. De virker innstilt på Ao Nang, men jeg synes stranda der ikke ser like fin ut som mange av de andre strendene i området rundt, og at det gjerne er mer en "hub" for folk som drar videre til øyene utenfor osv. Hva tenker dere?

De snakker om at vi jo kan dra på dagstur til finere strender, og det kan vi jo selvsagt, men jeg ønsker å kunne slappe av på ei fin strand med hotellet også. Jeg har kikket litt på Koh Lanta, men de var redde det var lite å se der annet enn strender (tenker da på litt liv om kvelden, med restauranter, butikker, en plass man kan ta en drink eller noe (ikke ute etter noe nattklubb eller noe slikt), litt lokalliv gjerne. Hvordan er Koh Lanta sammenlignet med Ao Nang?

Anonymkode: 24443...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ao Nang er absolutt et bra sted. Det er en lengre strand 5 min fra "hoved" stranden som nesten ingen bruker da det ikke er strandbarer der osv. Men det er bare å gå opp til veien så har man små cafeer og spisesteder. 

Jeg ville anbefalt Koh Samet. For noen år siden var det "veldig rolig" men det har tatt seg opp skikkelig. Familien var der for noen få mnd siden og sa det ikke var det samme fredelige stedet lengre. Har ikke selv vært på Koh Lanta men familien trivdes veldig der også. 

Lykke til!

Anonymkode: 90b23...9b3

Skrevet

Hadde valgt ko Lanta tvert. Var i Ao Nang første gang i 1996...og siste gang i 2010..i mine øyne er Ao Nang ødelagt av for mye utbygging. Ko Lanta har vokst mye siden eg var der første gang..(04) men er fortsatt nydelig. Flotte strender, hoteller og villaer i mange prisklasser, mye gode spisesteder, trivelig liten by med marked. 

• Liker 1
Skrevet

Krabi-området er nydelig! Men: jeg synes Ao Nang var bråkete, veeeeeldig turistaktig og uten sjarm. Haugevis av svensker var det også der, så følelsen av å være på andre siden av jordkloden fikk jeg ikke. Stranden var ikke så fin og det var mye bråk. Men det finnes strender i nærheten som er mye bedre. Jeg valgte å forflytte meg til Krabi town og heller bruke det som utgangspunkt for dagsutflukter. Ko Lanta er nydelig. 

Anonymkode: 06017...1ea

Skrevet (endret)

feil tråd..

Endret av aglaea
Skrevet

Ok. Takk for svar. Jeg får prøve å overtale de til å bo på Koh Lanta;) De skal være en uke lenger enn meg, og er litt redd at det blir for lite å gjøre, og vil ikke helst bare ligge og sløve i sola. Men det virker jo som det er en del utflukter å ta derfra og. Er det lett å komme seg rundt til andre steder derfra (f.eks dagstur til Krabi by) eller er det enklere i Ao Nang?

Anonymkode: 24443...a61

Skrevet

Vært i Thailand flere ganger. Begge stedene. 

Kun en gang i ao nang og det holdt. Tror strendene der var de styggeste jeg har sett i Thailand. Ble veldig skuffet. Reiste til Thailand hovedsakelig pga vannet der, men alle strendene i ao nang var fulle av søpler, store steiner og når det var lavvann så måtte du gå sånn 1 km for å komme til litt vann. Var her i 5 dager, men hadde holdt med 1 og det er for å leie kajakk og padle rundt ved Railey beach. Var heller ingen bra steder å spise her. Var strendene og byen med boder. Veldig kjedelig. 

Ko lanta er veeeeldig rolig. Er alltid her et par-tre dager, og det holder. Her er det fint å leie seg scooter og kjøre gjennom jungel rundt øya. Strendene på Koh Lanta er rene og har pen sand, men veldig mange av strendene er langgrunne og det verste er at vannet er veldig grumsete. Var der igjen nå før jul og booket hotell på stranda. På bildene var vannet blått og klart, men etter å ha kjørt rundt hele øya 2 ganger på scooter har jeg fortsatt ikke sett blått klart vann. 

Noe av det vi liker best på Koh Lanta er å dra på 4 island tour for å snorkle. Det er veldig bra. Men ellers er dette en veldig rolig øy med lite liv og shopping osv. Kryr også av svensker, er til og med svenske skilt rundt omkring. Koh Lanta er mye bedre enn ao nang, men roligere. Men er fullt mulig å ta seg en drink ute osv. 

Vi pleier alltid å reise litt overalt i Thailand og stedet vi alltid kommer tilbake til er Phuket. Her har man jo alt. Vi bor alltid på Kata beach, som er en fin strand (ikke nyyyydelig, men den fineste akkurat der). Selve kata er ganske rolig, men man kan feste, shoppe og finne mye bra mat. Det er 10 minutter kjøring til Karon som er litt større og også har en større strand (ikke veldig fin). Kjører man 5 minutter til kommer man til Patong der det er MYE liv. Her kryr det av boder, mat og barer. Man kan jo eventuelt ta taxi der en kveld. Stranda der er ikke så fin da. 

De aller fineste strendene finner du på Phi Phi og det er vår favoritt øy. Du finner ikke klarere vann og hvitere sand. Så å kombinere kataområdet med phiphi er det absolutt beste. Da får dere alt du nevner. Spørs jo hvor lenge dere skal være, men forrige gang var vi 9 dager på Kata beach og 3 på phi phi. Ville heller hatt flere dager på phi phi. Det er ikke bare partyparty, men også rolige områder. Her er det veldig fint å leie en kajakk og padle til monkey beach osv. 

Ville aldri valgt ao nang ovenfor phuket, phi phi eller ko lanta. 

Anonymkode: c39df...62e

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å se på orkidereiser,   Cha Am og Long Beach Hotel.   Der tror jeg foreldrene dine vil trives. 

Skrevet
På 31.1.2018 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Vært i Thailand flere ganger. Begge stedene. 

Kun en gang i ao nang og det holdt. Tror strendene der var de styggeste jeg har sett i Thailand. Ble veldig skuffet. Reiste til Thailand hovedsakelig pga vannet der, men alle strendene i ao nang var fulle av søpler, store steiner og når det var lavvann så måtte du gå sånn 1 km for å komme til litt vann. Var her i 5 dager, men hadde holdt med 1 og det er for å leie kajakk og padle rundt ved Railey beach. Var heller ingen bra steder å spise her. Var strendene og byen med boder. Veldig kjedelig. 

Ko lanta er veeeeldig rolig. Er alltid her et par-tre dager, og det holder. Her er det fint å leie seg scooter og kjøre gjennom jungel rundt øya. Strendene på Koh Lanta er rene og har pen sand, men veldig mange av strendene er langgrunne og det verste er at vannet er veldig grumsete. Var der igjen nå før jul og booket hotell på stranda. På bildene var vannet blått og klart, men etter å ha kjørt rundt hele øya 2 ganger på scooter har jeg fortsatt ikke sett blått klart vann. 

Noe av det vi liker best på Koh Lanta er å dra på 4 island tour for å snorkle. Det er veldig bra. Men ellers er dette en veldig rolig øy med lite liv og shopping osv. Kryr også av svensker, er til og med svenske skilt rundt omkring. Koh Lanta er mye bedre enn ao nang, men roligere. Men er fullt mulig å ta seg en drink ute osv. 

Vi pleier alltid å reise litt overalt i Thailand og stedet vi alltid kommer tilbake til er Phuket. Her har man jo alt. Vi bor alltid på Kata beach, som er en fin strand (ikke nyyyydelig, men den fineste akkurat der). Selve kata er ganske rolig, men man kan feste, shoppe og finne mye bra mat. Det er 10 minutter kjøring til Karon som er litt større og også har en større strand (ikke veldig fin). Kjører man 5 minutter til kommer man til Patong der det er MYE liv. Her kryr det av boder, mat og barer. Man kan jo eventuelt ta taxi der en kveld. Stranda der er ikke så fin da. 

De aller fineste strendene finner du på Phi Phi og det er vår favoritt øy. Du finner ikke klarere vann og hvitere sand. Så å kombinere kataområdet med phiphi er det absolutt beste. Da får dere alt du nevner. Spørs jo hvor lenge dere skal være, men forrige gang var vi 9 dager på Kata beach og 3 på phi phi. Ville heller hatt flere dager på phi phi. Det er ikke bare partyparty, men også rolige områder. Her er det veldig fint å leie en kajakk og padle til monkey beach osv. 

Ville aldri valgt ao nang ovenfor phuket, phi phi eller ko lanta. 

Anonymkode: c39df...62e

Vet du hvordan området batong beach er? Er det veldig rolig? Er det langt til patong?

Anonymkode: 6a82c...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...