Gå til innhold

Hva skal vi med toastmaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt kontekst: Vi skal gifte oss i utlandet neste år, og har ansatt bryllupsplanlegger som ordner alt for oss etter våre ønsker. Vi skal ha et ganske intimt bryllup med mellom 20 og 30 gjester. Kun nærmeste familie og venner. Utover det blir det åpen bar, buffet levert fra en restaurant vi liker, DJ i noen timer.

Men en ting har jeg lurt på siden jeg ser så mange andre spør og stresser om det - har vi behov for toastmaster? Hva skal vi egentlig med det?

Vi har forøvrig gitt beskjed om at vi ikke ønsker taler og sanger, så noen til å holde styr på dette er ikke nødvendig. Det blir kun meg, min kommende mann og våre forlovere som skal si noen ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ikke ha toastmaster om man ikke føler man trenger det. Skal man ha et lite bryllup, og det attpåtil ikke er taler og sanger, er det jo overhodet ingen vits. 

Anonymkode: f539b...49f

Skrevet

Enig med den over. Det lille som må holdes tak i slik du beskriver opplegget greier du/dere å håndtere. 

Lag en kjøreplan for når det passer med de ulike "innleggene" som de involverte kjenner, så kan dere følge den uten at dere trenger en en person som skal reise seg og si at "nå er det Martins forlover sin tur"

Skrevet

Det kommer an på hvor mye brudeparet vil handtere selv i løpet av kvelden. Ser de to som har svart over neppe har tenkt over alt en toastmaster gjør som aldri er synlig for gjestene. 

Jeg har vært toastmaster i flere bryllup, små og store. Og det å snakke i løpet av middagen er en veldig liten del av jobben. Jeg er kontaktperson, slik at brudeparet slipper henvendelser og "mas" overhodet. Kjøkkenet diskuterer med meg, det samme gjør lokalet og andre involverte. For ikke å snakke om 1000 mer eller mindre intelligente spørsmål fra gjestene. Selv i små bryllup bruker jeg mye av min tid gjennom kvelden på å hjelpe brudeparet og gjester med små og store praktiske ting. 

Av det rent formelle bør jo noen virkelig si velkommen, og gi litt praktiske opplysninger, men det kan jo gjerne brudeparet selv gjøre.   

Anonymkode: a1671...5c9

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor mye brudeparet vil handtere selv i løpet av kvelden. Ser de to som har svart over neppe har tenkt over alt en toastmaster gjør som aldri er synlig for gjestene. 

Jeg har vært toastmaster i flere bryllup, små og store. Og det å snakke i løpet av middagen er en veldig liten del av jobben. Jeg er kontaktperson, slik at brudeparet slipper henvendelser og "mas" overhodet. Kjøkkenet diskuterer med meg, det samme gjør lokalet og andre involverte. For ikke å snakke om 1000 mer eller mindre intelligente spørsmål fra gjestene. Selv i små bryllup bruker jeg mye av min tid gjennom kvelden på å hjelpe brudeparet og gjester med små og store praktiske ting. 

Av det rent formelle bør jo noen virkelig si velkommen, og gi litt praktiske opplysninger, men det kan jo gjerne brudeparet selv gjøre.   

Anonymkode: a1671...5c9

Hvor hjelpeløse er folk egentlig... ? Når det er snakk om 20-30 gjester, hvor de fleste nok er i familie, er det grenser for hvor mange spørsmål det kan bli. Jeg har til gode å spørre et brudepar om noe. 

Anonymkode: f539b...49f

Skrevet

Vi hadde ikke toastmaster. Vi tok imot kokken selv, ga litt beskjeder selv da alle hadde fått velkomstdrink og de som ville holde tale klarte å styre dette selv.

Dette ble veldig uformelt og koselig :)

Skrevet

Takk for svar.
Lurte egentlig bare på om jeg hadde "glemt noe" av toastmasters oppgaver som jeg ikke løser på noen annen måte.
Alt av organisering, timing, kontakt med kjøkkenet ol. tar bryllupsplanleggeren seg av. Vi betaler jo henne for at hun skal være der den dagen og passe på alt, haha. Som sagt så skal vi ha minimalt med taler, og ingen sanger. Så får ønske velkommen til bords selv eller få en av foreldrene våre til å gjøre det, og en av dem som tar litt styring og sier at vi skal ha "skoleken", kaste bukett og den type greier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...