AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har hatt skikkelige luftsmerter i flere uker i strekk nå. Promper hele tiden, er veldig oppblåst og har mye og ofte vondt i magen. Noen som vet hva det kan komme av? Eller som har noen gode tips for å minske plagene? Anonymkode: 51206...0a2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Jeg hadde det slik under den ene graviditeten. Minifom hjelper! Anonymkode: b4c64...267
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt skikkelige luftsmerter i flere uker i strekk nå. Promper hele tiden, er veldig oppblåst og har mye og ofte vondt i magen. Noen som vet hva det kan komme av? Eller som har noen gode tips for å minske plagene? Anonymkode: 51206...0a2 Maten du spiser kan gi plager i magen. Det samme kan vitamin og mineralmangel. Gå til legen og få undersøkt jernlagrene dine samt vitaminstatus, særlig med Folat. Folatmangel kan gi mye luftplager i magen sammen med lave jernverdier. Men Folat er farlig å ta i for store doser eller dersom du ikke har behov for Folat. (Blant annet kan det trigge utvikling tarmkreft på sikt.) Anonymkode: d1c49...d62
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt skikkelige luftsmerter i flere uker i strekk nå. Promper hele tiden, er veldig oppblåst og har mye og ofte vondt i magen. Noen som vet hva det kan komme av? Eller som har noen gode tips for å minske plagene? Anonymkode: 51206...0a2 Spis mat som er lettere å fordøye (mindre fiber) og unngå absolutt alt av søtning som ikke er sukker. Unngå også all drikke med kullsyre, alle former for tyggis og tyggetabletter/drops, ikke drikk med sugerør og kom deg i bevegelse. Få ting er så effektive mot luft som situps, men alt hjelper, så sett i gang med trening. Etter at du har fått ting under kontroll kan du trappe opp med fiber igjen. Alt det andre bør du fortsette med. Anonymkode: 11b81...ced
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 Redugas som du får kjøpt på apoteket. Anonymkode: bbdfa...34a
SweetMango Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Vil påpeke at stress og uro også kan være en mulig årsak, selv opplevd dette. Er det mulig at det kan være en lettere forstoppelse? Isåfall: øk fiberinntak, drikk vann og beveg deg Har du noen intolleranse for ulike mattyper? Kanskje du ubevisst har spist noe du ikke tåler?😊 Endret 30. januar 2018 av SweetMango
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå