Gå til innhold

Luftsmerter i 2-3 uker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt skikkelige luftsmerter i flere uker i strekk nå. Promper hele tiden, er veldig oppblåst og har mye og ofte vondt i magen. 

Noen som vet hva det kan komme av? Eller som har noen gode tips for å minske plagene? 

Anonymkode: 51206...0a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik under den ene graviditeten. Minifom hjelper! 

Anonymkode: b4c64...267

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt skikkelige luftsmerter i flere uker i strekk nå. Promper hele tiden, er veldig oppblåst og har mye og ofte vondt i magen. 

Noen som vet hva det kan komme av? Eller som har noen gode tips for å minske plagene? 

Maten du spiser kan gi plager i magen. Det samme kan vitamin og mineralmangel. 

Gå til legen og få undersøkt jernlagrene dine samt vitaminstatus, særlig med Folat. Folatmangel kan gi mye luftplager i magen sammen med lave jernverdier. Men Folat er farlig å ta i for store doser eller dersom du ikke har behov for Folat. (Blant annet kan det trigge utvikling tarmkreft på sikt.)

Anonymkode: d1c49...d62

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spis mat som er lettere å fordøye (mindre fiber) og unngå absolutt alt av søtning som ikke er sukker. Unngå også all drikke med kullsyre, alle former for tyggis og tyggetabletter/drops, ikke drikk med sugerør og kom deg i bevegelse. Få ting er så effektive mot luft som situps, men alt hjelper, så sett i gang med trening. 

Etter at du har fått ting under kontroll kan du trappe opp med fiber igjen. Alt det andre bør du fortsette med.

Anonymkode: 11b81...ced

Skrevet

Redugas som du får kjøpt på apoteket.

Anonymkode: bbdfa...34a

Skrevet (endret)

Vil påpeke at stress og uro også kan være en mulig årsak, selv opplevd dette.

Er det mulig at det kan være en lettere forstoppelse? Isåfall: øk fiberinntak, drikk vann og beveg deg:) 

Har du noen intolleranse for ulike mattyper? Kanskje du ubevisst har spist noe du ikke tåler?😊

Endret av SweetMango

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...