Gå til innhold

Storby i Øst-Europa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken av disse byene ville du ha valgt for en reise i vår? Det er snakk om 3-4 dager. Tiden blir mest brukt til sightseeing, mat og avslapning.

Står mellom disse byene:
Gdansk, Berlin (her har jeg vært flere ganger - droppe?), Hamburg, Hannover, München, Riga, Warsava, Tallinn.

Ut  over Berlin har jeg ikke erfaring med noen av disse byene. Prisnivå er nokså irrelevant ettersom jeg regner med at de er nokså rimelige jevnt over. 

Anonymkode: 0a1fd...9f4

Skrevet

Har vært Gdansk, Hamburg, Riga, Warszawa og Tallin. Fine byer på hver sin måte. Liker gamlebyen i Riga og Tallin. Litt mer liv i Hamburg og Warszawa. Gdansk var litt kjedelig når jeg var der for mange år siden, men har hørt at det er fint der.

Anonymkode: cf749...fc0

Skrevet

Hva med Krakow eller Praha, to flotte byer.

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Enig at Gdansk er litt kjedelig, men kan sterkt anbefale Praha :)

Skrevet

Ingen av de byene er i øst-europa med unntak av Tallinn, Riga, Gdansk, Warszawa. 

Anonymkode: d5b8c...337

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de byene er i øst-europa med unntak av Tallinn, Riga, Gdansk, Warszawa. 

Men du skjønte sikkert hva personen lurte på likevel? #besserwisser

Gjest Overrasket
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer. Noen regner til og med Polen som Sentral-Europa. Så da står det mellom Tallinn og Riga.

Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Stemmer. Noen regner til og med Polen som Sentral-Europa. Så da står det mellom Tallinn og Riga.

Snakk om å kuppe tråden for å diskutere noe helt annet enn det personen her lurte på. Ganske fascinerende hvor viktig det er å fortelle andre hvor dumme de er...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk om å kuppe tråden for å diskutere noe helt annet enn det personen her lurte på. Ganske fascinerende hvor viktig det er å fortelle andre hvor dumme de er...

Trådstarter får skrive korrekt dersom hun ikke vil bli korrigert. 

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du kuppet tråden for å fortelle noen at de kuppet tråden? Det er jo litt spesielt at man bare MÅ fortelle andre hvorvidt de er innenfor eller utenfor trådens tema. 

Faktisk er det slik nemlig, at dersom TS vurderer byer i Øst-Europa, så er det praktisk informasjon som er relatert til temaet å oppklare hvor Øst-Europa ligger hen, slik at man kanskje kan velge blant relevante byer. 

Men du skjønte sikkert hva personen lurte på likevel? #besserwisser

Nei, jeg forsto faktisk ikke hva personen lurte på. Mente personen byer i Tyskland, Polen eller Baltikum? Eller mente personen byer i Øst-Europa? 

Endret av Overrasket
Skrevet

Warszawa. 

Anonymkode: 65b2a...e95

Skrevet
4 minutter siden, Overrasket skrev:

Men du kuppet tråden for å fortelle noen at de kuppet tråden? Det er jo litt spesielt at man bare MÅ fortelle andre hvorvidt de er innenfor eller utenfor trådens tema. 

Faktisk er det slik nemlig, at dersom TS vurderer byer i Øst-Europa, så er det praktisk informasjon som er relatert til temaet å oppklare hvor Øst-Europa ligger hen, slik at man kanskje kan velge blant relevante byer. 

Men når du skal henge deg opp i begrep fremfor å svare på det egentlige spørsmålet, så kunne du vel også forklart at Tallin og Riga hører til de baltiske landene, som geografisk er Nord-Europa...

Greit å påpeke feil i innlegg, men er vel normalt å svare på det personen faktisk spør om i tillegg (noe jeg har gjort i eget innlegg over). Men nå har jeg om ikke annet påpekt feil i ditt innlegg, slik du ønsker det:-)

• Liker 1
Skrevet

Ville dratt til Warszawa. Livlig og fint:-)

Gjest Overrasket
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men når du skal henge deg opp i begrep fremfor å svare på det egentlige spørsmålet, så kunne du vel også forklart at Tallin og Riga hører til de baltiske landene, som geografisk er Nord-Europa...

Greit å påpeke feil i innlegg, men er vel normalt å svare på det personen faktisk spør om i tillegg (noe jeg har gjort i eget innlegg over). Men nå har jeg om ikke annet påpekt feil i ditt innlegg, slik du ønsker det:-)

Nå kupper du tråden. Vil du diskutere hva man kan og ikke kan gjøre i en tråd vil jeg anbefale at du lager din egen tråd om det temaet. F.eks. under "ris, ros og spørsmål om forumet". 

Skrevet

Riga og Tallin er fine byer om du liker å traske i gamlebyer og drikke kaffe på koselige cafeer:-)

Skrevet

TS her.

Beklager så mye til alle som føler seg krenket over at jeg skrev feil, og at f.eks. Berlin var en by i Øst-Europa. Dette burde jeg så klart ha forhåndssjekket, i og med at jeg driver seriøs journalistikk.

Til de av dere som lot feilen gå hus forbi, og ga meg tips, tusen takk! :) Det settes stor pris på!

Anonymkode: 0a1fd...9f4

• Liker 1
Skrevet

Så langt syd som mulig, altså München 

Anonymkode: 53391...80a

Skrevet
18 timer siden, Overrasket skrev:

Europas geografiske midtpunkt er i Polen, så det er utvilsomt sentral-europa.

Forøvrig ligger Helsinki og mesteparten av Finnmark også øst for Tallinn og Riga, så det kan diskuteres om selv de byene ligger i øst-europa.

Klapp på hodet til alle sutreunger som ikke tåler å få rettet geografifeilene sine. :baby:

Skrevet

Stor forskjell på prisnivå i disse byene, da. Har det noe å si?

Skrevet

Jeg synes at Budapest er en nydelig by! 

Anonymkode: cc838...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...