AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Ja, jeg lurer på når dere andre begynner med medisiner mot pollenallergi. Jeg pleier hvert år å ha en slapp periode før jeg begynner med allergimedisiner, med mye tett nese og hodepine bl.a, noe som blir mye bedre etter en ukes medisinbruk. Jeg har også diagnosen pollenallergi, selv om det ikke er påvist hvilken type pollen jeg er allergisk mot. En kollega sa at hun pleier å begynne med medisiner i februar. Er det reelt at man kan merke allergien så tidlig? Jeg pleier forresten å merke allergien aller mest i neseregionen, om det har noe å si, i tillegg til kløe i øynene utover våren, og ikke minst slapphet. Anonymkode: 2209d...2a2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Pollenallergi kan være alt fra burrot , bjørk og til timotei og muggsopp. Har du timoteiallergi så negynner du på medisiner i mai/juni, har du bjørkappergi så begynner du når bjørksesomgen er i anmarsj i februar/mars/april avhengig av hvor i landet du bor. For at allergimidler skal fungere best mulig gjennom hele sesongen er det anbefalt å begynne medisineringen ca. 14. dager før pollenspredningen begynner. Begynner du for sent, vil tretthet gjennom hele pollensesongen ha festet seg og en er unødvendig mye mer plaget med sin sesongallergi. Vi følger med på naaf.no sin pollenvarslingnog begynner når de anbefaler å begynne emdisinering. Anonymkode: 3d4a2...870
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har kraftig gresspollen allergi, men reagerer også på alle andre pollenarter. Bruker antihistamintabletter hele året, har funnet ut at det er det eneste som duger for meg. Trenger visst jevnt lager av antihistaminer i kroppen, dersom jeg først har fått problemer og plager i kroppen pga pollen greier de ikke å medisinere meg nok til at plagene forsvinner. Jaja - satser på at det finnes flere 'pillemisbrukere' enn meg der ute... Anonymkode: 2c61a...6b0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Det kommer jo an på deg og din allergi, Ts. Som flere over her sier: noen bruker det hele året fordi pollenallergikere godt kan respondere negativt på feks støv eller veistøv. Noen har effekt etter en ukes bruk, andre har effekt samme dag som de tar sin første tabelett. Jeg bruker allergitabletter mot veistøv midtvinters. Har effekt etter noen timer. I pollensesongen har jeg nådd full effekt etter 2-3 dager, så for meg funker det å ta en tablett når ting blir ille. For deg funker noe annet. Gjør det som funker. Anonymkode: f5233...347
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå