AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Går du ikke til oppfølging på sykehuset? Det gjorde min bekjent i lang tid etetrpå og hadde øvelser og ulike støtteprodukter hun brukte og fortsatt bruker lenge etter operasjonen. Anonymkode: de0f3...f8a
Lii Skrevet 29. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2018 (endret) . Endret 5. februar 2018 av Lii
Ullvott Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 Jeg ble operert litt etter deg, tidlig i desember i fjor. Har fremdeles vondt i hånda og fingrene, og jeg ble operert i høyre hånd, som jeg faktisk trenger. Hos meg kjennes det ut som jeg er støl og har at det er ødem der, for det sprenger. Fingrene er fremdeles hovne. Dette er den kjipeste operasjonen jeg har hatt, og jeg har gjennomgått en hel del operasjoner for langt alvorligere ting! Det føles som om bedringen går kjempesakte, og jeg kommer til å bestille time hos fastlegen hvis det ikke er blitt betydelig bedring innen et par uker. Jeg har heller ingen oppfølging av noe som helst slag.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 21 timer siden, Lii skrev: Nei, ifølge legen var det ikke nødvendig med oppfølgning.. er en så utrolig rar smerte jeg kjenner når det gjør vondt på oversiden av hånden. Voltarol som er svaret da kanskje. Høres høyst merkelig ut. Har du ikke vært hos ergoterapeut heller? Ville bestilt en time hos fastlegen og fått en vurdering der. Voltarol skal du være forsiktig med. Vær og obs på at dersom du har problemer med å bruke kniver og annet kjøkken- og "håndbruksutstyr" så kan du søke Nav om stønad til småhjelpemider. Inntil kr. 2 000. Søkes via kommunens fysio/ergoterapeuter. Anonymkode: de0f3...f8a
Lii Skrevet 30. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2018 (endret) . Endret 5. februar 2018 av Lii
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, Lii skrev: Var hos kiropraktoren min idag (for ryggen) Hun mente jeg burde be om oppfølgningstime. I tillegg beveget ut litt på hånden i ulike retninger. Hun sa også teiping av hånden via fysio hjelper nok bare der og da, og at det ikke er en langtidsløsning.. Leter etter en støttebandasje som dekker både pekefinger og tommel.. dette fordi jeg har merket det hjelper å teipe fingeren når den er vond. Men finner ingen. Tips til hva eller hvor? Min bekjent fikk laget en skinne hun gikk med etter at gips og bagasje ble tatt av. Når hun er sliten i hånden elelr trenger ekstra støtte bruker hun fortsatt skinnen lenge etter operasjonen. Denne skinnen fikk hun laget på sykehuset. Den er formet akkurat til henne. Synes du har nlitt sluppet ut av sykehuset på en uforsvarlig måte. Anonymkode: de0f3...f8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå