Gå til innhold

Vondt operasjonsarr

Fremhevede innlegg

Skrevet

April i fjor var jeg i en fallulykke som resulterte i at jeg knuse kneskålen på høyre ben, brakk kneet på venstre ben, knakk nesa og måtte sy ganske mange sting i panna. 

Benet jeg knuste kneskålen på, måtte de opererere inn stål for å holde bitene sammen. Etter noen uker begynte stålet å stikke ut av huden, så de måtte operere det ut igjen. To dager etter  stingene var tatt etter den siste operasjonen, så skle jeg og fikk et sleng på kneet og hele operasjonssåret raknet - og jeg måtte sy igjen. Skikkelig ulykkesfugl :fnise:

Det har vært så og si ingen smerter siden i høst, men nå de siste ukene har arret på kneet begynt å svi og prikke. Det er ganske tykt og langt, noe som sier seg selv når jeg har sydd tre ganger samme sted, og det kan skifte farge innimellom. Noen ganger lilla, andre ganger rødt. Men jeg reagerer mest på denne smerten. 

Noen som vet om dette er normalt? Eller er det sånn at jeg burde sjekke opp i det? Etter et halvt år på sykehus og rehabilitering, så kan jeg vel si at jeg er ganske lei og kvier meg for å ringe sykehuset igjen 😉

Videoannonse
Annonse
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Har lignende arr. Det er ømt ved berøring og kan føles stramt og svi hvis jeg er tør i huden. Noen får vondere arr enn andre. Det er ting man kan gjøre for å lindre, som spesielle silikonplaster, hjelper ikke det kan det lønne seg å få hjelp av hudspesialist. Du kan ta det gjennom fastlege, sykehuset kommer til å be deg henvende deg der uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...