Gå til innhold

Hva vil du se i et bakeri?

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Zinatara skrev:

Jeg har jobbet på et konditori for en del år tilbake og vi var iallefall veldig oppmerksom på sånt. Hadde permer med ingredienser og allergener på alt vi solgte og var bevist på matsmitte i forhold til allergier. 

Flott, det er sånn jeg mener det bør være :) Dessverre er det mer unntaket enn regelen. 

Anonymkode: 8abb9...7e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Zinatara skrev:

Jeg har jobbet på et konditori for en del år tilbake og vi var iallefall veldig oppmerksom på sånt. Hadde permer med ingredienser og allergener på alt vi solgte og var bevist på matsmitte i forhold til allergier. 

Sånt varierer, vi opplyser om skalldyrallergi når vi spiser ute, og har fått servert blant annet en kremet fiskesuppe med reker gjemt i bunnen og fiskeretter med rekekraft. Heldigvis har jeg oppdaget det før den andre gjesten fikk i seg reke, men symptomene blir alvorlige også av bare litt rekekraft som toucher munnen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når jeg først går på kafé er det viktig med et godt lunsjtilbud som ikke koster 200 kroner. Grove bagetter med egg og laks er noe jeg alltid faller på. Godt kjøttpålegg som spekeskinke med spennende tilbehør. Prøv nye kombinasjoner med masse farger - der har du meg. Så er du nødt til å lære å lage gode kaffedrikker. Mange kaffesteder kan ikke det.

I kakeveien blir jeg frelst av en god og saftig gulrotkake, sjokoladekake og en nøttekake av et slag. Gjerne med sjokolade. Noe med friske bær ser alltid delikat ut. Nam. Ble sulten ✨

Endret av Cocosa
Skrevet

Ts, du er sannsynligvis nødt til å starte veldig enkelt. Du vil gjerne ikke kunne lønne mange medhjelpere i starten, du skal ha litt fritid og du vil ikke tåle så mye svinn heller. 

Jeg synes at et koselig lokale og hyggelig betjening gjør mye av opplevelsen. Jeg liker å lage mat og bake selv, så det er mer atmosfæren som trekker meg ut. Sats på god kvalitet på det du lager, fremfor å ha et for stort utvalg du sliter med å få solgt og holde ferskt. Du må velge en del løsninger som gir god inntjening for lite arbeid for å klare deg økonomisk. Fryser er et godt hjelpemiddel, så lenge du fryser ting som egner seg og behandler dem riktig ved tining/varming. 

Anonymkode: 9a5b4...075

• Liker 3
Skrevet

Bare ikke fall i rosinbolle, marsipankake, rekesnitter, sjokoladekake, og resten av konfirmasjonskakene-fella :PBakverk og kaker som man finner hos vanlige bakerier er selvfølgelig bra, men jeg ville nok heller fokusert på noe som ville skillet deg ut og nå enda mer til kundegruppen du har valgt. 

Anonymkode: 285e9...753

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...