AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #21 Skrevet 29. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ferske, nybakte (ikke frosset) glutenfrie brød og kaker bør også finnes. Og også tilsvarende uten egg, og uten spor av nøtter, og uten melk. Anonymkode: 78f28...50d Dette kommer til å generere mye svinn :(. Det blir fryst for en grunn, det er verken økonomisk eller miljømessig forsvarlig å bake glutenfritt ferskt hver dag. Kunne eventuelt blitt gjort på bestilling? Ellers hadde jeg ønsket meg; Bakverk av typen boller m/u rosiner, wienerbrød, skolebrød, sjokoladekake, marvpostei, punsjekaker, napoleonskake, gulrotkake, ostekake (gjerne av typen stekt amerikansk, ikke den norske typen med sykt mye gelatin), nysmurte dagsferske baguetter grov og fin, tre-fire typer brød, dansk rugbrød. Anonymkode: e9778...2a5 1
visp Skrevet 29. januar 2018 #23 Skrevet 29. januar 2018 2 minutter siden, Karen olsen skrev: Prøv noe billig Det må jo gå rundt da.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #24 Skrevet 29. januar 2018 Ferdigsmurte baguetter og rundstykker, og da inkludert noe for de som ikke spiser kjøtt. Nøttefritt kjøkken hadde vært kanon (pga. allergi) Friske smoothies og god kaffe. Anonymkode: dfa94...1c7 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. januar 2018 #26 Skrevet 29. januar 2018 Suksessterte, vafler, og marsipankake (tror ikke det har vært nevnt hittil). Av brødmat - hva med eget knekkebrød (kan jo om så gjøres vegansk hvis kundegrunnlaget er tilstede) og skorper? Slår også et slag for lokale (bakst)varer og kaker. Tror det kan være lurt å ha et fast sortiment, og så supplere med ulike sandwicher og kaker slik at du hele tiden har noe "nytt" å tilby på menyen. Kanskje internasjonale uker hvor du har noen spesialiteter fra utlandet, f.eks.ei amerikansk uke med "cherry pie" og "New York Cheesecake", ei fransk uke med "eclairs" og en eller annen galette, ei tysk uke med "Donauwelle" og "Eierschecke" osv. I tillegg er det jo blitt veldig poppis med slike vegetar-/vegansalater på små Norgesglass.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #27 Skrevet 29. januar 2018 Ekte surdeigsbrød. Anonymkode: 51963...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #28 Skrevet 29. januar 2018 Jeg hadde ønsket meg et vegansk alternativ. Det hadde ikke måttet stått "vegansk blabla" liksom, men du bør ha et eller annet å servere de som spør om noe vegansk Anonymkode: 8bc2b...b05 1
FluffyJuggernaut Skrevet 29. januar 2018 #29 Skrevet 29. januar 2018 Grove og fine brød og rundstykker, hveteboller, skoleboller, solskinnsboller, aniskringler, vafler og sveler er det jeg ofte kjøper når jeg er på bakeri. Men mange liker kaker også, ser du skriver at du vil ha en egen konditor side. Men kan være greit å ha noen kakestykker til salg på bakeri siden + store kjeks. Og selvfølgelig muligheter for forskjellige typer kaffe og te. Og kakao, iste og juice. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #30 Skrevet 29. januar 2018 Oi, så mange gode tips! Tusen takk alle sammen:-) Dette skal jeg absolutt ta med meg videre i planleggingen. Anonymkode: 50b26...bbc 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #31 Skrevet 29. januar 2018 Hjemmelaget iskrem Anonymkode: 78f28...50d 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #32 Skrevet 29. januar 2018 Eplekake (varm med iskrem eller vanlijesaus) Anonymkode: 78f28...50d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #33 Skrevet 29. januar 2018 Delfiakake til jul. Noen ønsker kanskje også å kjøpe hele delfiakaker også? Anonymkode: 78f28...50d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #35 Skrevet 29. januar 2018 Pizzasnurrer Anonymkode: 78f28...50d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #36 Skrevet 29. januar 2018 Julekake hele året (eneste kaken jeg liker) og påsmurte baguetter/rundstykker med mye godt God kaffe, ferskpresset juice glutenfrie alternativer (særlig påsmurte baguetter) Anonymkode: 2b4e2...c7a 1
Lammelåret Skrevet 29. januar 2018 #37 Skrevet 29. januar 2018 Først og fremst analysere kundegruppa/målgruppa di: hvem er de og hva liker de? Hva savner de per i dag? Spør konkrete personer. Kanskje du kunne ha gjestebakere? Tror det er lurt å ha en kombinasjon av ferskt bakverk og kaker som kan stå flere dager, både økonomisk sett og praktisk. Boller slipper du ikke unna. Ville gått for boller med og uten rosiner, evt bare med. Skoleboller, kanelsnurrer er et must. Selg scones, brødskiver med pålegg, hele brød og rundstykker. Napoleonskake, krydderkake og formkake med sitron, gulrotkake er sånt jeg tror blir mye solgt. Og så må du finne noe som er spesielt for ditt utsalg. Hva med suppe (din hemmelige oppskrift!) to ganger i uken, med valgfritt rundstykke, med ulik suppe disse dagene? Eller bolle med din egen musly og melk, som du også selger i krukke? Men først og fremst jobbe godt med målgrupper: hvem du retter tilbudet opp mot, for ulike grupper har ulike vaner mtp når kl de går på kafé og hva de spiser. Hva med å målstyring kundegruppa di, noe spesielt for barselmødre? Eller leie inn en musiker? Strikkekafe? 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #38 Skrevet 29. januar 2018 Bakverk lagd utelukkende av maismel, rismel, mandelmel, agar osv. Ikke kornmel, rugmel, havre osv. Det hadde vært en drøm. Om det i tillegg var vegansk hadde jeg spist der hver gang ejg var i nærheten. Er av og til med noen venner på byturer men spiser aldri lunsj fordi der aldri er noe jeg kan spise (har mye mageproblemer og tåler ikke noe kornsorter) Anonymkode: ef97f...bff
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #39 Skrevet 29. januar 2018 Småbarnsmødre er en gruppe som ofte går på cafe. Gjerne en litt avskiltet krok med lekeplass(gjerne utearealer) og hvor man kan amme uten at andre skal bli brydd og med plass til vogn.. selv går jeg aldri på cafe fordi jeg blir helt stressa av det. Selv liker jeg å spise gode salater og smørbrød. Smoothie, fancye shaker eller kaffe. Anonymkode: c1b63...6aa
Gjest Overrasket Skrevet 29. januar 2018 #40 Skrevet 29. januar 2018 Spiller ingen rolle hva du serverer, det som avgjør er hvor spiselig det er. Middels spiselig -> kommer ikke tilbake. Over middels spiselig og rimelig -> kommer kanskje tilbake. Utrolig nam -> kommer to ganger i uken, utrolig nam og grei pris -> flytter inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå