AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Jobber for tiden på en småbarnsavdeling på barnehagen. Hele uka har vi sendt hjem flere barn med feber og redusert allmenntilstand. På fredagen hadde jeg tørrhoste, feber og muskelsmerter når jeg våknet. Hadde ingen symptomer på dette dagene før. Så ble da hjemme fra jobb. Nå to dager senere har ingenting forandret seg, noen symptomer har bare blitt verre; Når jeg hoster kjenner jeg det ned i brystet/lungene. Har også kommet litt slim opp ved de verste hosteanfallene. Slimet er tykt og gul/grønt. Hosten har bare blitt verre og verre Er også litt tungpustet og hører en lyd fra halsen/brystet når jeg puster Nyser hele tiden Feber i rundt 39 grader på dagen, mulig nærmere 40 grader på natt Muskelsmerter Burde jeg dra til legen for å få en "diagnose"? Fortsetter formen sånn, må jeg nok uansett ha en sykemelding Anonymkode: 0f187...e55
Grovmel Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Er selvfølgelig lurt å ta en tur til legen dersom du er tungpustet. Er vel vanlige symptomer på influensa det der, men kan ha utviklet seg til lungebetennelse.
Gjest Axl Rose Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Hvis du merker noe i lungene bør du ta en tur til legen. Kan være lungebetennelse. Jeg blir så forbanna på idiotiske foreldre som sender barna syke! Hva faen er det med de? Tenker ikke på at andre barn kan være svakere og tåler influensa mindre.
JDT Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 kom over en artikkel for noen dager siden med overskrift: 2018 den verste influensa hittil " eller noe slikt. fikk ikke lest den. men tenker det stemmer bra. jeg er ikke så lett syk, men når jeg er forkjøla/influensa så er det 5-7dager. denne gangen har det vart i 2uker og jeg er ikke blitt frisk. vet ikke om jeg blir frisk engang, våkner hver morgen og håper det går plutselig over. slik vanlig influensa tidligere har vært for meg. men nei,venter og venter. har også blitt pottetett i nesa at ikke fått puste når jeg ligger. så har brukt nesespray i 2 uker, mens det står anbefalt i bare brukes i 1 uke. hva gjør man liksom når man er dødssliten med små barn som også er syke og som våkner flere ggr om natta og kl5 om morgenen. da må man nesten sove. og sove får jeg kun når jeg kan puste og ikke må gispe etter luft. men tilbake til influensa saken. har noen fått med seg denne artikkelen?????
Gjest Axl Rose Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 3 minutter siden, JDT skrev: kom over en artikkel for noen dager siden med overskrift: 2018 den verste influensa hittil " eller noe slikt. fikk ikke lest den. men tenker det stemmer bra. jeg er ikke så lett syk, men når jeg er forkjøla/influensa så er det 5-7dager. denne gangen har det vart i 2uker og jeg er ikke blitt frisk. vet ikke om jeg blir frisk engang, våkner hver morgen og håper det går plutselig over. slik vanlig influensa tidligere har vært for meg. men nei,venter og venter. har også blitt pottetett i nesa at ikke fått puste når jeg ligger. så har brukt nesespray i 2 uker, mens det står anbefalt i bare brukes i 1 uke. hva gjør man liksom når man er dødssliten med små barn som også er syke og som våkner flere ggr om natta og kl5 om morgenen. da må man nesten sove. og sove får jeg kun når jeg kan puste og ikke må gispe etter luft. men tilbake til influensa saken. har noen fått med seg denne artikkelen????? Jeg har hørt den var mye hardere i fjor. Flere ble innlagt på sykehus i fjor. Den verste influensaen var vel svineinfluensa. En influensa varer ofte opp til to uker og lengre. Det er noe helt annet enn forkjølelse. Mange kaller en vanlig forkjølelse for influensa men de har aldri hatt en skikkelig influensa. Flere år siden jeg hadde det, men glemmer aldri den helvetes sykdommen. Lå syk lengre enn to uker.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 Er faktisk ganske sikker på at du har lungebetennelse eller mykoplasma. Kom deg til legen. Anonymkode: 27472...75a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 2 timer siden, JDT skrev: kom over en artikkel for noen dager siden med overskrift: 2018 den verste influensa hittil " eller noe slikt. fikk ikke lest den. men tenker det stemmer bra. jeg er ikke så lett syk, men når jeg er forkjøla/influensa så er det 5-7dager. denne gangen har det vart i 2uker og jeg er ikke blitt frisk. vet ikke om jeg blir frisk engang, våkner hver morgen og håper det går plutselig over. slik vanlig influensa tidligere har vært for meg. men nei,venter og venter. har også blitt pottetett i nesa at ikke fått puste når jeg ligger. så har brukt nesespray i 2 uker, mens det står anbefalt i bare brukes i 1 uke. hva gjør man liksom når man er dødssliten med små barn som også er syke og som våkner flere ggr om natta og kl5 om morgenen. da må man nesten sove. og sove får jeg kun når jeg kan puste og ikke må gispe etter luft. men tilbake til influensa saken. har noen fått med seg denne artikkelen????? Dette er ikke influensa, men en kraftig forkjølelse som også er jævlig. Hold deg varm, masse væske og ha hodet høyt når du sover. Anonymkode: 3f68c...b9f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #8 Skrevet 28. januar 2018 Ts, du har nok fått en infeksjon av et slag feks lungebetennelse eller bronkitt. Bronkitt etter en forkjøelse er ikke unormalt. Ta en tur til legen, for du trenger nok et par dager med sykemeldinhg/egenmelding så du blir skikkelig frisk Anonymkode: 3f68c...b9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå