AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Hei Jeg skal på eksponeringsterapi for panikkangst fra i morgen til fredag. Jeg skal altså eksponere meg for panikkangst sammen med en psykolog i en hel uke, og jeg føler meg veldig nervøs og gruer meg til i morgen. Er det noen her inne som har gjort det samme, og kan du i så fall fortelle hvordan du opplevde det og hvordan resultatet ble i ettertid? Anonymkode: 44f0f...8c8
Belima Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Venninnen til datteren min var igjennom en sånn behandling og ble helt frisk av sine problemer. Hun syntes det var slitsomt, men ville ikke vært det foruten. Så et program om det på tv for noen år siden. Selvfølgelig syntes de som fulgte programmet at noe var ille, men alle de viste fikk strålende resultater etter en uke. Virkelig verd å prøve det og ikke alle får det, så du er heldig. Lykke til. Hadde vært fint å høre hvordan det går med deg da.
Årstider Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 4 minutter siden, Belima skrev: Venninnen til datteren min var igjennom en sånn behandling og ble helt frisk av sine problemer. Hun syntes det var slitsomt, men ville ikke vært det foruten. Så et program om det på tv for noen år siden. Selvfølgelig syntes de som fulgte programmet at noe var ille, men alle de viste fikk strålende resultater etter en uke. Virkelig verd å prøve det og ikke alle får det, så du er heldig. Lykke til. Hadde vært fint å høre hvordan det går med deg da. Takk for tilbakemelding, det fikk meg til å føle meg litt bedre 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Dette må være helt topp. Tenk å få hjelp. Håper virkelig det hjelper. Anonymkode: 0f11f...ea8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Hvordan foregår det egentlig? Jeg får panikkangst hvis jeg får en allergisk reaksjon på en matvare. Dvs jeg hyperventilerer og tror jeg skal dø fordi det tetner til i halsen og fordi jeg klør over hele kroppen. Men legene sier at jeg skal unngå det jeg reagerer på. Så hvordan får jeg da eksponert meg? Anonymkode: 1796f...364
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår det egentlig? Jeg får panikkangst hvis jeg får en allergisk reaksjon på en matvare. Dvs jeg hyperventilerer og tror jeg skal dø fordi det tetner til i halsen og fordi jeg klør over hele kroppen. Men legene sier at jeg skal unngå det jeg reagerer på. Så hvordan får jeg da eksponert meg? Anonymkode: 1796f...364 Man skal da ikke spise ting man ikke tåler, derfor sier legene at du skal unngå det du reagerer på. De fleste ville nok blitt redd dersom de fikk en allergisk reaksjon som gikk på svelg/pusteproblemer. Men akkurat i ditt tilfelle vil jeg påstå at eksponeringsterapi ikke er løsningen. Løsningen er å IKKE spise det du er allergisk mot. Anonymkode: babad...1fe
Belima Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 På 31.1.2018 den 9.50, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår det egentlig? Jeg får panikkangst hvis jeg får en allergisk reaksjon på en matvare. Dvs jeg hyperventilerer og tror jeg skal dø fordi det tetner til i halsen og fordi jeg klør over hele kroppen. Men legene sier at jeg skal unngå det jeg reagerer på. Så hvordan får jeg da eksponert meg? Anonymkode: 1796f...364 Du hadde ikke blitt sendt til denne type behandling som TS er på. Det tror du ikke selv heller, håper jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #9 Skrevet 24. mai 2018 Hei! Vet ikke om dere fortsatt følger med på denne tråden, men TS her! Jeg fullførte behabdlingen og det var ikke like skummelt som jeg var redd for. Jeg fikk lære mye om hva som skjer med kroppen rett før, under og etter et panikkanfall. Mens de forklarte symptomer etc fikk jeg veldig bekreftet at jeg har panikkangst for alt de forklarte stemte. Vi gjorde forskjellige øvelser med pust og svimmelhet for å sjenne hvordan kroppen reparerer seg igjen av seg selv. Nå 6 mnd senere er jeg mye bedre pga dette! Jeg anbefaler eksponerings terapi på det varmeste til de som sliter med panikkangst ❤️ Jeg har selvfølgelig litt dårlige dager, men nå klarer jeg å takle det så mye bedre og blir nesten ikke redd. Anonymkode: 44f0f...8c8
Gjest Virpi Skrevet 24. mai 2018 #10 Skrevet 24. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vet ikke om dere fortsatt følger med på denne tråden, men TS her! Jeg fullførte behabdlingen og det var ikke like skummelt som jeg var redd for. Jeg fikk lære mye om hva som skjer med kroppen rett før, under og etter et panikkanfall. Mens de forklarte symptomer etc fikk jeg veldig bekreftet at jeg har panikkangst for alt de forklarte stemte. Vi gjorde forskjellige øvelser med pust og svimmelhet for å sjenne hvordan kroppen reparerer seg igjen av seg selv. Nå 6 mnd senere er jeg mye bedre pga dette! Jeg anbefaler eksponerings terapi på det varmeste til de som sliter med panikkangst ❤️ Jeg har selvfølgelig litt dårlige dager, men nå klarer jeg å takle det så mye bedre og blir nesten ikke redd. Anonymkode: 44f0f...8c8 Så fantastisk! Selv om man kanskje ikke blir helt kvitt angsten, hjelper det så utrolig mye å føle at man har kontroll over den!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå