AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #21 Skrevet 28. januar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis man tror at "smarte" strømmålere ikke fører til skadevirkninger, bør man kanskje tenke over hvorfor føttene til denne spesialisten på radiokommunikasjon ser slik ut, og både historien hans og andre historier fra folk som har fått skader som følge av "smarte" strømmålere er ikke fri fantasi; dette er fakta. Men folk som tror at stråling er heeeeelt ufarlig er tydeligvis ikke lette å overbevise ... Anonymkode: e06f7...96b Fortell meg hva su ser på dette bildet, og gi meg gjerne en kilde på hvor bildet kommer fra. Dette er ikke stråleskader. Anonymkode: f43b9...e0c
T-Rex Skrevet 28. januar 2018 #22 Skrevet 28. januar 2018 (endret) On 28.1.2018 at 8:59 PM, AnonymBruker said: Så det virker som om han også har kjennskap til andre ting enn sosialantropologi og visesang; at man har en bestemt utdannelse, er ikke til hinder for at man kan ha omfattende kunnskaper om andre emner enn akkurat det man i sin tid studerte på Blindern. Anonymkode: e06f7...96b Når du ser på den lista, er det overhodet ingenting som tilsier at Flydal har noen som helst peiling på elektromagnetisme, som er det vi egentlig diskuterer, om vi vurderer eventuelle skadevirkninger av smarte strømmålere (altså den elektrofaglige delen av det). Han har forelest som lektor II på NTNU i et fag som dreier seg om hvordan IT påvirker mennesker og samfunn - altså sosialantropologi (eller kanskje helst sosiologi). Endret 30. januar 2018 av T-Rex 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #23 Skrevet 28. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg hvorfor det er innlysende, da! Hvilke mekanismer er det som gjør at cellemetabolismen forstyrres av dette? ikke vær redd for å bli detaljert, jeg har jobbet mye med cellebiologi og -patologi. Anonymkode: f43b9...e0c Som han beskriver en studie, så blir altså spenningsforskjell på utsiden og inside av en selle avgjørende. Da åpnes en ventil som får kalsium til å strømme inn, noe som igjen fører til inflamasjon hvis pågår for ofte. Dette skjer da ved 7.2 millioner mindre mengde energi en man trodde tidligere. Osv. Jeg kan ikke dette, bare siterer. 15 minutter siden, Vin_fruen skrev: Dette! Folk vil ikke ha AMS måler, men bruker gjerne telefoner og wifi 😂 Tenker også på de som bor i f. Eks blokk, med 25 router rundt seg som sender ut og 30 tlf som konstant sender SMS etc - det er tydeligvis ikke ett problem Men det er jo ett poengene til denne mannen. Det eneste vi tror er skadelig nå, er altså når strålingen utgjør varme, som ved å prate i en gammel mobil for lenge. Men forskning viser at dette ikke er tilfelle. stråling skader også uten at det er varme inni bildet. Og det handler om hvilke type radiobølger eller frekvens det er snakk om? Kan ikke dette jeg. Men helt klart, tlf og routere er helt sikkert verre, men de kan vi slå av på natta. Anonymkode: ca991...729
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #24 Skrevet 28. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fortell meg hva su ser på dette bildet, og gi meg gjerne en kilde på hvor bildet kommer fra. Dette er ikke stråleskader. Anonymkode: f43b9...e0c Her er kildesiden til bildet, som man også finner på denne siden - historien til vedkommende er listet som nummer 37. Anonymkode: e06f7...96b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #25 Skrevet 28. januar 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: Som han beskriver en studie, så blir altså spenningsforskjell på utsiden og inside av en selle avgjørende. Da åpnes en ventil som får kalsium til å strømme inn, noe som igjen fører til inflamasjon hvis pågår for ofte. Dette skjer da ved 7.2 millioner mindre mengde energi en man trodde tidligere. Osv. Jeg kan ikke dette, bare siterer. Anonymkode: ca991...729 Du beskriver altså helt normale celleregulerende mekanismer. Alle celler kommuniserer med det ekstracellulære rom gjennom å åpne og lukke ulike porter (ATPAser, spenningsmedierte kanaler, aquaporiner etc). Om de ikke kunne gjøre det, ville vi dø. Kalsiumreguleringen påvirkes ikke av stråling slik du tror. Kan du ikke komme med noe konkret? Hvordan mener du at inflammasjon oppstår? Hvilke nivåer for Ca-influx må vi opp i for at dette skal inntreffe? Hvordan kan denne strålingen bevirke dette? Anonymkode: f43b9...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #26 Skrevet 28. januar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Her er kildesiden til bildet, som man også finner på denne siden - historien til vedkommende er listet som nummer 37. Anonymkode: e06f7...96b Skal se på det, men må forflytte meg til jobb først. Anonymkode: f43b9...e0c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #27 Skrevet 28. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Her er kildesiden til bildet, som man også finner på denne siden - historien til vedkommende er listet som nummer 37. Anonymkode: e06f7...96b Og når en sosiolog påstår på bloggen sin at det er sant så må det jo være det. Anonymkode: 55c93...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #28 Skrevet 28. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er mye bevis og forskning på dette. Smartmålere ødelegger cellene i kroppen vår og man trenger ikke eie en sølvfoliehatt for å oppleve symptomer allerede . Vet om ganske mange som fikk kronisk hodepine en uke etter innstallasjon. Nocebo-effekten er lunefull. Anonymkode: 55c93...bb4 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #29 Skrevet 28. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Her er kildesiden til bildet, som man også finner på denne siden - historien til vedkommende er listet som nummer 37. Anonymkode: e06f7...96b Det eneste som her kan peke mot stråling som årsak, er et sammenfall i tid. Slike lesjoner er slett ikke uvanlige hos eldre menn. Han skriver ikke noe om sin almenne helsetilstand eller sykehistorie, og vi kjenner ikke risikofaktorer i hans hverdag. Han beskriver en behandling med uspesifisert antibiotika preparat og uspesifiserte salver, med en viss respons. Videre har han hatt nytte av topisk kortisonbehandling. Samtidig med dette oppdager han Flydals blogg, og setter dette i sammenheng med egne plager. Det interessante er at han fra dette tidspunktet ikke nevner mer om hva legen hans sier og mener. Har han forelagt dette for legen sin i det hele tatt? Jeg skjønner ikke hvirdan denne strålingen skal kunne bevirke dette sykdomsbildet. For meg ser dette mer ut som en uspesifikk vaskulitt, kanskje Henoch-Schönleins Purpura eller Senaer-Ushers syndrom. Vi har ingen prøvesvar eller kliniske vurderinger/observasjoner å støtte oss til. Det er ikke uvanlig at eldre menn kan oppleve slike hudmanifestasjoner, og de kan godt opptre etter en infeksjonssykdom, og være selvbegrensende. Imidlertid er det ingen ting som peker mot stråleskader. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at denne mannen har funnet en forklaring han synes passer. Jeg leser gjerne en skikkelig kasuistikk, hvis den finnes, men inntil da, avfeier jeg kategorisk at det er noen sammenheng her. Anonymkode: f43b9...e0c 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #30 Skrevet 28. januar 2018 Syns det er mye som blir gjort uten vår viten og samtykke for tiden, politikerne bare gjør som de vil. Demokratiet er en farse da alle de store partiene er for å innføre smartmåler, DAB etc. uansett. Jeg lurer på hva som er den egentlige grunnen til smartmålerne, synes meg å være ganske tåkete det de sier. HVORFOR er det en god idè? Anonymkode: bd5d3...b27
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #31 Skrevet 28. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og når en sosiolog påstår på bloggen sin at det er sant så må det jo være det. Anonymkode: 55c93...bb4 Et velkjent triks er jo å diskreditere den som kommer med nytenkning.. Men om en uteligger med null utdannelse forteller meg at jorden er rund, mens en flokk høyt utdannede eksperter holder fast ved at jorden er flat som en pannekake, foretrekker jeg å tro på uteliggeren. Liksom gutten i historien om keiserens nye klær bare var en enkel gutt uten utdannelse, omgitt av kloke, lærde voksne som påstod hvor flott keiseren så ut i de nye klærne sine - men jammen hadde ikke den enkle gutten et poeng da han påpekte at keiseren stod der uten en tråd. Mye utdannelse er dessverre ofte synonymt med mange skylapper, uten evne til nytenkning; Decca-sjefen som nektet å gi Beatles platekontrakt i 1962 fordi han mente at gitargrupper er på vei ut, visste sikkert mye om musikk, men lite om fremtiden. Anonymkode: e06f7...96b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #32 Skrevet 28. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er mye som blir gjort uten vår viten og samtykke for tiden, politikerne bare gjør som de vil. Demokratiet er en farse da alle de store partiene er for å innføre smartmåler, DAB etc. uansett. Jeg lurer på hva som er den egentlige grunnen til smartmålerne, synes meg å være ganske tåkete det de sier. HVORFOR er det en god idè? Anonymkode: bd5d3...b27 Hvorfor det er en god idé ...? Grunn nr. 1: Høyere strømpriser og større fortjeneste. Grunn nr. 2 som handler om miljøet, er bare nonsens som man kan bruke som argument for å tvinge endringer nedover hodet på folk; slik den norske strømpolitikken har utviklet seg med nye kabler til Europa og høyere priser som følge av dette, handler dette om én ting, nemlig profitt. De gamle strømmålerne fungerer utmerket uten nettilgang, mens de nye, supersmarte målerne kan kobles ut med et par tastetrykk av en russisk hacker i tilfelle en krisesituasjon, i tillegg til at de må byttes ut langt oftere - min måler er fra 1992; gjett om en digital måler fra samme år fortsatt ville ha fungert. Så hvorfor bytte ut noe som fungerer med noe som ikke fungerer like godt? Grunn: Profitt, profitt, og enda mer profitt. Anonymkode: e06f7...96b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #33 Skrevet 28. januar 2018 Noen som vet om man kan fjerne den nye måleren (hvis den allerede er blitt installert) og erstatte den med en eldre måler? -finnes fortsatt slike? Jeg liker ikke usikkerheten og kontroversen ang. stråling, samt at jeg har merket at strømregningene har steget til værs. Anonymkode: 98a24...6f5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #34 Skrevet 28. januar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et velkjent triks er jo å diskreditere den som kommer med nytenkning.. Men om en uteligger med null utdannelse forteller meg at jorden er rund, mens en flokk høyt utdannede eksperter holder fast ved at jorden er flat som en pannekake, foretrekker jeg å tro på uteliggeren. Liksom gutten i historien om keiserens nye klær bare var en enkel gutt uten utdannelse, omgitt av kloke, lærde voksne som påstod hvor flott keiseren så ut i de nye klærne sine - men jammen hadde ikke den enkle gutten et poeng da han påpekte at keiseren stod der uten en tråd. Mye utdannelse er dessverre ofte synonymt med mange skylapper, uten evne til nytenkning; Decca-sjefen som nektet å gi Beatles platekontrakt i 1962 fordi han mente at gitargrupper er på vei ut, visste sikkert mye om musikk, men lite om fremtiden. Anonymkode: e06f7...96b Fyren var helt på linje. Beatles er det største mølet ever. Anonymkode: 3ce66...ad3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #35 Skrevet 28. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fyren var helt på linje. Beatles er det største mølet ever. Anonymkode: 3ce66...ad3 Slapp av - det er fullt mulig for deg å ha ´Stones´- bilde på måleren istenfor dem Goddag mann kostekaft O no - stråleskade Anonymkode: 98a24...6f5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #36 Skrevet 28. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som vet om man kan fjerne den nye måleren (hvis den allerede er blitt installert) og erstatte den med en eldre måler? -finnes fortsatt slike? Jeg liker ikke usikkerheten og kontroversen ang. stråling, samt at jeg har merket at strømregningene har steget til værs. Anonymkode: 98a24...6f5 Stortinget og de fornuftige politikerne som representerer oss, har vedtatt at alle er tvunget til å ha ny strømmåler (og naturligvis selv betale for den) med mindre man leverer søknad om fritak med legeattest som bekrefter at man eksempelvis er så utrygg på strålingen til de nye målerne at dette vil gå ut over den psykiske helsen. Eksempel på hvordan en søknad kan se ut, finnes nederst i dette innlegget, og mer informasjon om ulempene med smartmålerne i resten av bloggen. Å bytte til den gamle måleren er dessverre ikke mulig etter at den har blitt fjernet, men blir søknaden godkjent (noe alle søknader med en klar helsemessig årsak blir), får man fjernet/deaktivert radiokommunikasjonsfunksjonen til måleren, slik at man kan lese av måleren selv som før i tiden, uten at strømprisene varierer gjennom døgnet. Å bli anbefalt å slå på vaskemaskinen om natten for å få billigere strøm er for øvrig en praktisk måte å svi av hele bygningen på - antar at brannvesenet ikke er så begeistret for dette. Ikke la deg herse med - send gjerne inn søknad om fritak og snakk med andre om dette; jo flere som sier nei til dette supersmarte målertullet, jo bedre. Lykke til ...! Anonymkode: e06f7...96b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #37 Skrevet 28. januar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Fyren var helt på linje. Beatles er det største mølet ever. Anonymkode: 3ce66...ad3 Alltid hyggelig å høre friske synspunkter - men dette blir mest satt pris på dersom man skriver det ned på en stor plakat som man tar med på et større Beatles-treff med et par hundre Beatles-frelste entusiaster. Hvis man bytter ut "Beatles" med "Hells Angels" kan man sikkert også få oppmerksomhet om man tar med plakaten med budskapet på et lokalt Hells Angels-treff, selv om dette nok kan medføre økte kostader hos tannlegen, og eventuelt bruk av gebiss. Anonymkode: e06f7...96b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #38 Skrevet 28. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bytte til den gamle måleren er dessverre ikke mulig etter at den har blitt fjernet, men blir søknaden godkjent (noe alle søknader med en klar helsemessig årsak blir), får man fjernet/deaktivert radiokommunikasjonsfunksjonen til måleren, slik at man kan lese av måleren selv som før i tiden, uten at strømprisene varierer gjennom døgnet. Anonymkode: e06f7...96b Takk for info ! Er det dette -jf. uthevet tekst- som evt.gir den farligste strålingen? m.a.o. man er kvitt problemet? Anonymkode: 98a24...6f5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #39 Skrevet 29. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for info ! Er det dette -jf. uthevet tekst- som evt.gir den farligste strålingen? m.a.o. man er kvitt problemet? Anonymkode: 98a24...6f5 Ja - det er dette som står for alt av stråling her; uten radiokommunikasjonsfunksjonen som kommuniserer trådløst med en annen enhet fungerer AMS-måleren som en vanlig måler uten andre basisfunksjoner enn å holde ordnen på strømmen - iallfall slik jeg har forstått det. I bloggen sin skriver Einar Flydal også om "skitten strøm", dog uten at jeg har satt meg så mye inn i dette at jeg kan uttale meg her. Ønsker deg uansett lykke til hvis du har tenkt å søke om fritak - selv søkte jeg før man begynte å bytte ut målerne i området der jeg bor slik at jeg fikk beholde den gamle måleren, og søknaden ble godkjent uten problemer av nettselskapet. At man tvangsinnførte DAB var en ting, men det som skjer med disse målerne og strømprisene - som bare kommer til å bli høyere og høyere desto mer Norge blir knyttet til strømmarkedet i Europa - er etter mitt syn en eneste stor skandale. Og utrolig nok skjer dette rett foran øynene til folk uten nevneverdige reaksjoner. Anonymkode: e06f7...96b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #40 Skrevet 29. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Men om en uteligger med null utdannelse forteller meg at jorden er rund, mens en flokk høyt utdannede eksperter holder fast ved at jorden er flat som en pannekake, foretrekker jeg å tro på uteliggeren. Hvis det eksempelet skulle liknet å situasjonen vi har her så måtte uteliggeren sagt at jorda var kubeformet, "bevist" det bilder av en firkantet jord på bloggen sin, og du måtte fortsatt trodd på uteliggeren. Anonymkode: 55c93...bb4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå