Belba Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Jeg har førerkort klasse B. Men, av diverse årsaker har jeg kjørt ekstremt lite etter at jeg fikk lappen, og jeg føler meg overhodet ikke trygg på å kjøre i Oslo. Bør jeg bare droppe å skrive at jeg har førerkort?
Belba Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #2 Skrevet 9. februar 2005 Ehh, skrev feil; det er ikke nødvendigvis noe krav å ha førerkort. Men det er jo en vanlig opplysning, og kan være relevant.
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Er jo dumt å "skryte" av at du har førerkort hvis du ikke vil kjøre. Men på den annen side.. Er du ikke villig til å øve deg litt på å kjøre igjen hvis du kan få en jobb hvis/når du tørr kjøre i byen igjen?
Belba Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2005 Ja, det er det jeg mener. Veldig dumt å skryte av noe jeg ikke kan stå for. Grunnen til at jeg lurer er at i yrket jeg skal søke er det noen jobber som krever førerkort, og andre ikke. Derfor lurer jeg på om jeg kan komme dårligere ut fordi jeg ikke har førerkort, uten reell grunn (siden jeg ikke skal ha jobber som krever det).
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #5 Skrevet 9. februar 2005 Hvis du skal søke en jobb der de ikke krever førerkort kan jeg ikke forstå at du kan komme dårligere ut uten førerkort, med mindre de har planer om å flytte rundt på folk eller noe da... Men du.. Det er ikke så farlig å kjøre i Oslo som du tror! Fy filler som jeg gruet meg de første gangene, men duverden så bra det gikk når jeg først prøvde.. Satt på med mannen den samme strekningen hver dag i flere måneder først, og så en dag "tvang" han meg til å kjøre selv. Første og andre gangen var det ekkelt, men så ble det bare morro og nå er jeg overhodet ikke redd for å kjøre i byen. (ok da, når det er lenge siden sist så gruer jeg litt _før_ jeg setter i gang, men så fort jeg kommer dit går det så bra så!)
Belba Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2005 Hvis du skal søke en jobb der de ikke krever førerkort kan jeg ikke forstå at du kan komme dårligere ut uten førerkort, med mindre de har planer om å flytte rundt på folk eller noe da... Jeg tror søknaden skal være generell til firmaet, for så å plassere folk der det er behov (vakthold). Men jeg skal sjekke det. Men du.. Det er ikke så farlig å kjøre i Oslo som du tror! Fy filler som jeg gruet meg de første gangene, men duverden så bra det gikk når jeg først prøvde.. Satt på med mannen den samme strekningen hver dag i flere måneder først, og så en dag "tvang" han meg til å kjøre selv. Første og andre gangen var det ekkelt, men så ble det bare morro og nå er jeg overhodet ikke redd for å kjøre i byen. (ok da, når det er lenge siden sist så gruer jeg litt _før_ jeg setter i gang, men så fort jeg kommer dit går det så bra så!) Ja, og du - jeg er så flau over å ikke tørre det, det er skikkelig "kjerring". Men, jeg har ikke kjørt mye i det hele tatt etter at jeg fikk lappen, og har ikke tilgang til bil privat. Får jeg det, skal jeg skjerpe meg.
Catzy Skrevet 9. februar 2005 #7 Skrevet 9. februar 2005 Du kan jo leie en bil fra RentAWreck, og prøvekjøre en dag. Gjerne sammen med noen som har litt mer erfaring enn deg. Etter det kan du si noe om du kan kjøre bil, eller om du egentlig bør sende sertifikatet tilbake til veimyndighetene. Skriv at du har lappen. Det har du. Hvis du må kjøre bil, så får du bare lære deg å sitte bak rattet igjen. Ta ekstra timer, så kommer du i gang igjen. CAtzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå