Gå til innhold

Han nekter å bruke kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Samboeren min nekter å bruke kondom, så derfor går jeg på p-piller. Men problemet er at jeg har absolutt NULL sexlyst pga de. Vi har ikke hatt sex siden i fjor og det er helt greit for meg. Jeg har spurt om han kan bruke kondom, men han vil ikke. Det er som å ha en våt ballong på, sier han. Jeg føler at jeg må tvinge meg til sex for det frister aldri. Noen tips?

Anonymkode: d63c0...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se nettsidene Sex og samfunn eller Helsenorge for tips om ulike typer p-piller, pessar og andre prevensjonsmidler 

Anonymkode: e3f0d...a9a

• Liker 1
Skrevet

Snakk med legen din, og gå av pillene hvis du mister lyst. 

Anonymkode: e3f0d...a9a

• Liker 22
Skrevet

Alt ettersom deres alder så er sterilisering et alternativ kanskje?

Anonymkode: 391a4...239

• Liker 1
Skrevet

Vel, om han ikke vil bruke kondom, og du har de bivirkningene av p-piller - så nekt ham sex

Anonymkode: 1b565...92d

• Liker 30
Skrevet

Jeg skjønner godt at han ikke vil bruke kondom, men mener samtidig at han viser alt for lite forståelse for hvordan du har det, bare så det er sagt. Jeg hadde samme problem som deg, og fikk satt inn kobberspiral. Den er jeg veldig fornøyd med.

• Liker 11
Skrevet

Prøv nå andre typer prevensjon da. Kobberspiral feks

Anonymkode: 1079e...826

• Liker 12
Skrevet

Sluut med p-pillene da, og nekt å ha penetrerende sex før han trer på kondomet. Dere har jo ikke sex nå uansett, og du bør absolutt ikke ha sex når du ikke har lyst. Kondom er en treningssak, og det lønner seg også å prøve ulike størrelser og tykkelser. Alle kan finne noe de liker, dersom de har lyst til å ha sex. Blånekter han alt får dere slikke og suge hverandre. 

Anonymkode: afdd9...868

• Liker 8
Skrevet

Mannfolk som nekter kondom er barnslige og idioter. Alltid er det kvinnen som må propppe i seg hormonelle behandlinger fordi menn ikke legger inn en halvhjertet innsats i å finne en kondom som passer til seg selv. 

Herregud altså. Man kan tre en kondom på hele foten, de kommer i alle slags størrelser, tykkelser, med ekstra dilldall, smak, farger osv. Det finnes ingen gode unnskyldninger for å ikke like kondom. 

Anonymkode: b1d13...d04

• Liker 31
Skrevet

Hva med spiral? Jeg kan ikke gå på p-piller og annet, fordi de inneholder for mye hormoner. Spiral derimot, har jeg brukt i 10 år nå med god effekt :)

Forøvrig synes jeg mannfolket ditt er en dust som ikke viser forståelse. Jeg skjønner han med kondom, for det er ikke digg, men når forståelse mangeler? Det er bare dårlig gjort.

• Liker 3
Skrevet

Hvis han synes det er som en våt ballong så tror jeg ikke han bruker et kondom som passer han ordentlig. Man kan få ulike størrelser, og svært tynne kondomer som langt fra gir noen ballongfølelse. Han må prøve seg litt frem før han gir opp.

Anonymkode: fa853...8c6

• Liker 10
Skrevet

Dropp denne mannen! Maken til egoistisk tankegang på ham!

• Liker 6
Skrevet

Kobberspiral er best i verden, ikke vondt å sette inn. Og nesten bombesikkert

Anonymkode: 3a6b5...7fe

Skrevet

Hva med kjønnssykdommer? Jeg har aldri sex uten kondom. Og ingen av mennene jeg har ligget har hatt noe imot å bruke det. Hvis en jeg skulle til å ligge med hadde nektet, hadde han aldri fått lov til å knulle meg. Selv om jeg bruker p-sprøyte, veit jeg jo ikke om han er frisk. Jeg tar ikke sjansen. 

Anonymkode: 27067...6df

• Liker 2
Skrevet

Da gir du ham et ultimatum.

Enten kondom eller null sex

Anonymkode: d9562...d3a

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med kjønnssykdommer? Jeg har aldri sex uten kondom. Og ingen av mennene jeg har ligget har hatt noe imot å bruke det. Hvis en jeg skulle til å ligge med hadde nektet, hadde han aldri fått lov til å knulle meg. Selv om jeg bruker p-sprøyte, veit jeg jo ikke om han er frisk. Jeg tar ikke sjansen. 

Her er det ikke snakk om et tilfeldig knull, men en samboer. Regner med at TS og samboeren har testet seg slik at det er ikke noen sjanse for å ende opp med kjønnssykdommer.

Anonymkode: 330c2...c08

• Liker 10
Skrevet

Jeg og kjæresten min gjennom to år har aldri brukt annen enn kondom. Er dette egentlig vanlig? For min del må jeg innrømme at det dessverre gjør sex mindre bra for min del. Ikke nødvendigvis selve følelsen, men det ødelegger litt spontaniteten og er naturligvis et ekstra moment å passe på.

Hadde selv liten nytelse av sex med kondom tidligere i livet så slurvet en del med det, men min erfaring er at det er en vanesak og er nesten like godt som uten om man bruker tynne kondomer og vet hvordan man bruker de. 

Anonymkode: 6875b...79f

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det ikke snakk om et tilfeldig knull, men en samboer. Regner med at TS og samboeren har testet seg slik at det er ikke noen sjanse for å ende opp med kjønnssykdommer.

Anonymkode: 330c2...c08

Man har ingen garanti for at den ene eller andre ikke er utro. Aldri! Men kan ikke stole på noen. Det er lurt å brukte kondom! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...