randomt Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Jeg er en 18 år gammel jente som er seksuelt aktiv (har ikke født tidligere) På fredag var jeg hos legen og fikk satt inn en jaydess hormonspiral. Den skal egentlig settes inn første dagen av menstruasjonen for at den skal være sikker med en gang. Men jeg fikk den satt inn under eggløsningen, altså to uker siden siste mens, og to uker til neste mens (hvis jeg får mensen pga hormonspiralen.) Legen fant på nettet at den var sikker 2 uker etter innsettelse når man ikke satte den inn under mensen. Men jeg finner ikke noe om dette på nettet, og legen virket ikke helt sikker. Har noen erfaring med dette, og vet når jeg kan ha sex igjen for å være sikker på at jeg ikke blir gravid? Jeg er også livredd for å trene og ha sex, for er redd for å støte ut spiralen. Noen som vet hvor lenge jeg bør vente med å være fysisk aktiv og seksuelt aktiv? Før den har «grodd fast» på en måte? Og er det trygt å ha gym på skolen? Har noen erfaring med jaydess med tanke på blødninger og pms osv? Blir humøret bedre eller verre? Jeg vil helst miste mensen helt og håper humøret blir bedre enn den forferdelig pms’en jeg har før mensen (i tillegg til depresjon)... Har noen andre fått satt inn denne hormonspiralen mens dere ikke har mensen? Hvor lenge ventet dere før dere hadde ubeskyttet sex?
Gjest Frøken Diamant Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Usikker på hvilket merke min hormonspiral har,men de 2 første gangene jeg har satt inn har jeg fått beskjed å ikke ha sex de første 3-4 dagene.Sist jeg satte inn så fikk jeg beskjed om at jeg kunne ha sex samme dagen. Har aldri fått beskjed om å sette inn spiralen første mensdag.Jeg har bare satt inn når det har passet meg uansett hvor i syklusen jeg har vært De 2 første gangene jeg satte inn spiral så mistet jeg mensen,denne gangen så har jeg regelmessig mens hver mnd Har ikke trent samme dagen som jeg har satt inn spiral for da har jeg vært litt dårlig i magen,men dagen etterpå så er det ikke noe problem å trene og gjøre som du vil
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Ville venta ei uke slik at eggløsninga er over og den "setter" seg. Anonymkode: 86758...3e8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Ble sexlysten mindre av hormonspiral Anonymkode: ccb4e...851
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå