AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Hei, Passet mitt går straks ut og jeg har bestilt time for å skaffe et nytt, men kom plutselig på at jeg skal på togreise til Stockholm før pass-timen min. Er det fortsatt slik at man bør ta med pass for å reise til Sverige? Skal bo på hotell også, og jeg vet at noen hotell sjekker pass, men dette er kanskje ikke vanlig når det er snakk om norske reisende i Sverige? Reiser med samboeren min som har gyldig pass. Rekker nok ikke å skaffe pass før vi drar. Er det krise om jeg blir sjekket og har et pass som akkurat har gått ut? (er snakk om dager, ikke uker). Anonymkode: 8b05b...c09
Daria Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Så lenge du har en form for gyldig legitimasjon går det bra. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Du må ha gyldig legitimasjon. Dvs pass eller førerkort. Jeg bruker bare ha med førerkort når jeg skal til Sverige eller Danmark. Merk at bankkort ikke er gyldig ID lengre. Anonymkode: 82489...39a
Gjest Overrasket Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Du kan reise med tog uten spesifikk passkontroll innenfor hele Schengen, men som andre påpeker må du kunne legitimere deg på forespørsel. Innenfor Norden aksepteres førerkort. Utenfor Norden aksepteres kun pass.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 Jeg har aldri tatt tog til Sverige, men på bussturene er det veldig ofte sjekk av legitimasjon i tollen på vei hjem. Anonymkode: 6c782...532
Kjetil E Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Passet mitt går straks ut og jeg har bestilt time for å skaffe et nytt, men kom plutselig på at jeg skal på togreise til Stockholm før pass-timen min. Er det fortsatt slik at man bør ta med pass for å reise til Sverige? Skal bo på hotell også, og jeg vet at noen hotell sjekker pass, men dette er kanskje ikke vanlig når det er snakk om norske reisende i Sverige? Reiser med samboeren min som har gyldig pass. Rekker nok ikke å skaffe pass før vi drar. Er det krise om jeg blir sjekket og har et pass som akkurat har gått ut? (er snakk om dager, ikke uker). Anonymkode: 8b05b...c09 Vær klar over at hvis du kjøper SJ billett på nett så krever de legitimasjon. Har opplevd både at de spørr etter det og også at det ikke er spørsmål etter det ombord. Men utgangspunktet er at de krever leg ved kjøp av nettbillett. Da kan du og velge hva slags leg du skal vise.
gobbledigook Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må ha gyldig legitimasjon. Dvs pass eller førerkort. Jeg bruker bare ha med førerkort når jeg skal til Sverige eller Danmark. Merk at bankkort ikke er gyldig ID lengre. Anonymkode: 82489...39a Jeg var i Danmark her om dagen, der gikk det fint med bankkort.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #8 Skrevet 28. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Passet mitt går straks ut og jeg har bestilt time for å skaffe et nytt, men kom plutselig på at jeg skal på togreise til Stockholm før pass-timen min. Er det fortsatt slik at man bør ta med pass for å reise til Sverige? Skal bo på hotell også, og jeg vet at noen hotell sjekker pass, men dette er kanskje ikke vanlig når det er snakk om norske reisende i Sverige? Reiser med samboeren min som har gyldig pass. Rekker nok ikke å skaffe pass før vi drar. Er det krise om jeg blir sjekket og har et pass som akkurat har gått ut? (er snakk om dager, ikke uker). Anonymkode: 8b05b...c09 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_sverige/id2416998/#sikkerhet Hvorfor lærer dere dere ikke å søke opp informasjon om landet dere tenker å reise til fra UD? Det er der oppdatert info til enhver tid legges ut. Anonymkode: 48bec...9f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå