Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Bakfull...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg hadde besøk og det ble sent, eller tidlig på morgenen i natt. Tror ikke jeg er edru enda. I går fikk jeg en telefon og blir bedt bort på en uformell lunsj sammen med tantebarn og nær familie.

Får så dårlig samvittighet av å melde avbud. Men føler jeg har null energi nå. I tillegg lukter det kanskje fremdeles alkohol av meg.

Ville dere  meldt avbud? Det er ikke det at jeg ikke har lyst å dra tid, men med få timers søvn har jeg null energi. De vet at jeg har drikkeproblemer i perioder, så jeg kan enten lyve og si at jeg har fått omgangsyken for å skåne dem, eller si det som det er?

Føler mest for å sove. Vet jeg kommer til å møte dem om par dager. Har sett meg i speilet og ser helt skutt ut. Føles som jeg ikke har noe energi, og ingenting å gi av positivitet, selv om jeg vil prøve. En håpløs situasjon, ja vet det. Men, det beste er vel at jeg blir hjemme, får hvilt ut, som nå føler jeg at de vil merke det, kanskje også lukter det bakfyll av meg...

Hva ville dere gjort? Ringt og sagt det som det er /sagt jeg har diare (det har jeg også, men kan ta imodium) og heller sagt at jeg stikker innom i morra eller til tirsdag? Skal møte de da uansett, men har ikke avtalt når.

Varer ærlighet lengst? Eller skal jeg ta en spansk en og skylde på akutt magesjau?

Fortvilet. Vær så vennlig og ikke døm meg for at det ble sent når jeg hadde en avtale jeg visste om.

Ts

Anonymkode: 43c83...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg sammen litt og gjør en innsats selv, gå deg en tur ute, få litt frisk luft. Så tar du en skikkelig dusj og ordner deg, spis noe og dra å møt de. At det kanskje lukter alkohol og kanskje this and that er bare dårlige unnskyldninger fordi du ikke orker ta deg sammen og holde avtalen.

Anonymkode: cad86...9c5

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta deg sammen litt og gjør en innsats selv, gå deg en tur ute, få litt frisk luft. Så tar du en skikkelig dusj og ordner deg, spis noe og dra å møt de. At det kanskje lukter alkohol og kanskje this and that er bare dårlige unnskyldninger fordi du ikke orker ta deg sammen og holde avtalen.

Anonymkode: cad86...9c5

Takk for svar, selv om det ikke var svaret jeg ønsket. Men et tupp i ræva er bra.

Ts

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Du vil føle deg bedre om du faktisk holder avtalen. Ta deg en dusj og hiv i deg vann. Så lenge de vet at du drikker for mye i perioder,lar de seg nok ikke lure av en usann unnskyldning. Å mestre noe når en føler seg elendig,er beste medisin. Bare nevner det :-)

Skrevet

Hadde en venn som noen ganger avlyste avtaler fordi personen hadde drukket for mye dagen før. Da var det løgner om sykdom og det gjorde meg bare forbannet. Hadde personen sagt beklager, jeg er lei for det og jeg har dummet meg ut så ville jeg nok tatt det penere. Så mitt råd er å ikke lyve, i alle fall. Det beste er nok, som de andre sier, å holde avtalen.

Anonymkode: 08f6c...142

• Liker 2
Skrevet

Vi har vel alle vært der. Hadde avlyst og sagt at jeg ikke følte meg bra. Det høres jo ikke ut som om du er typen til å avlyse i hytt og pine så ikke ha dårlig samvittighet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om du ikke er i form så er du ikke i form. Hadde avlyst dette. 

Ser ikke for meg noe poeng med å lide seg gjennom et treff når man er så uggen at man bare vil ligge i senga. 

Når jeg er fyllesjuk pleier jeg alltid bare å si at "magen har slått seg vrang" og det er jo sant, men ingen har noe krav på å vite nøyaktig hvorfor magen har slått seg vrang - det detaljenivået er det unødvendig å gå inn på.

Endret av WubWub
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, visp said:

Vi har vel alle vært der. Hadde avlyst og sagt at jeg ikke følte meg bra. Det høres jo ikke ut som om du er typen til å avlyse i hytt og pine så ikke ha dårlig samvittighet.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde en venn som noen ganger avlyste avtaler fordi personen hadde drukket for mye dagen før. Da var det løgner om sykdom og det gjorde meg bare forbannet. Hadde personen sagt beklager, jeg er lei for det og jeg har dummet meg ut så ville jeg nok tatt det penere. Så mitt råd er å ikke lyve, i alle fall. Det beste er nok, som de andre sier, å holde avtalen.

Anonymkode: 08f6c...142

Takk for svar, men det lukter gammel fyll av meg. En venninne var innom nå for å levere noe, og hun kunne konstatere at det lukter.

4 minutter siden, NotNaomi said:

Du vil føle deg bedre om du faktisk holder avtalen. Ta deg en dusj og hiv i deg vann. Så lenge de vet at du drikker for mye i perioder,lar de seg nok ikke lure av en usann unnskyldning. Å mestre noe når en føler seg elendig,er beste medisin. Bare nevner det :-)

Jeg vet det, men jeg ser helt sløv og trett ut når jeg ser meg i speilet. Og det lukter garantert fyll av meg siden det ble drukket til i dag tidlig. Jeg tror de heller vil se meg en annen dag, da de hater alkohol sammen med barn.

Takk for alle svar. Det beste er vel bare å ringe og si at jeg ikke er i form, men at jeg kommer enten i morn eller tirsdag. Jeg har selvfølgelig lyst til å besøke dem i dag, men de voksne vil helst ha en tante på besøk som ikke dufter alkohol. Man kan se det på meg, øynene er blasse. Jeg kan sikkert smile og prøve å virke som vanlig, men det i så fall løgn. Jeg ser helt skutt ut.

I morn har jeg anledning til å komme, og også andre dager til uka. Da forventer jeg selvsagt ikke servering av mat.

Det jeg lurer på er om det kanskje bare er best å være ærlig. De vet at jeg noen ganger ikke klarer stoppe når jeg først har begynt å drikke. De er ikke fordømmende heldigvis. Vi har alltid vært åpne med hverandre.

Ts

Skrevet

Bare si at du ikke føler deg bra. Om de vet at du har litt problemer så vet de kanskje at du har drukket, men spør vel ikke mer rundt det. Som du sa selv: det er en uformell avtale, altså ikke verdens undergang at du holder deg hjemme:)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, WubWub said:

Om du ikke er i form så er du ikke i form. Hadde avlyst dette. 

Ser ikke for meg noe poeng med å lide seg gjennom et treff når man er så uggen at man bare vil ligge i senga. 

Når jeg er fyllesjuk pleier jeg alltid bare å si at "magen har slått seg vrang" og det er jo sant, men ingen har noe krav på å vite nøyaktig hvorfor magen har slått seg vrang - det detaljenivået er det unødvendig å gå inn på.

Jeg takker for svar, for jeg er ikke i form. Men jeg kommer til å si at det ble sent i natt, og at det er grunnen til at jeg ikke er i form. Komme dit med blasne øyne, lukt av alkohol fra i dag tidlig, og få fullstendig angst hvis noen kommer nær meg så de ikke skal kjenne lukten.

De vet at jeg sliter, så kommer bare til å si det som det er.

Jeg vet at de har gledet seg, å vise frem det nye hjemmet sitt, men jeg kan stikke innom etter arbeidstid i morn. Da er jeg likevel i nærheten, og vi har en avtale også på tirsdagen. 

Ts

Skrevet

Bare si at du ikke føler deg bra. Om de vet at du har litt problemer så vet de kanskje at du har drukket, men spør vel ikke mer rundt det. Som du sa selv: det er en uformell avtale, altså ikke verdens undergang at du holder deg hjemme:)

Takk. Nei, de kommer ikke til å spørre mer rundt det. Jeg skal kvinne meg opp til å ringe og si fra.

Det er flere i familien som skal dit, fra f.eks. min mor kan jeg få høre hvor håpløs jeg er, men det takler jeg. De andre er ok å forholde seg til, og har sagt at jeg bare må si fra og at de ikke blir sure, det gjelder tidligere anledninger.

Ts

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takker for svar, for jeg er ikke i form. Men jeg kommer til å si at det ble sent i natt, og at det er grunnen til at jeg ikke er i form. Komme dit med blasne øyne, lukt av alkohol fra i dag tidlig, og få fullstendig angst hvis noen kommer nær meg så de ikke skal kjenne lukten.

De vet at jeg sliter, så kommer bare til å si det som det er.

Jeg vet at de har gledet seg, å vise frem det nye hjemmet sitt, men jeg kan stikke innom etter arbeidstid i morn. Da er jeg likevel i nærheten, og vi har en avtale også på tirsdagen. 

Ts

Ja, det er nok helt uproblematisk at du heller svipper innom imorgen. 

Ellers så ser jeg ikke helt poenget med å utlevere til nær familie at man har hatt en fuktig kveld på byen, for meg er det ting som hører mer hjemme i samtale med kompiser eller venninner og ikke familie - men folk er forskjellige så om du har behov for å formidle dette så gjør du det. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, WubWub said:

Ja, det er nok helt uproblematisk at du heller svipper innom imorgen. 

Ellers så ser jeg ikke helt poenget med å utlevere til nær familie at man har hatt en fuktig kveld på byen, for meg er det ting som hører mer hjemme i samtale med kompiser eller venninner og ikke familie - men folk er forskjellige så om du har behov for å formidle dette så gjør du det. 

Jeg utbroderte ikke, sa bare at jeg har trøbbel med magen og har sovet lite og ikke er i form, men at jeg har tatt en imodium nå så jeg kommer evt. litt senere. Men, at jeg må se det an.

Ts

Gjest NotNaomi
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men det lukter gammel fyll av meg. En venninne var innom nå for å levere noe, og hun kunne konstatere at det lukter.

Jeg vet det, men jeg ser helt sløv og trett ut når jeg ser meg i speilet. Og det lukter garantert fyll av meg siden det ble drukket til i dag tidlig. Jeg tror de heller vil se meg en annen dag, da de hater alkohol sammen med barn.

Takk for alle svar. Det beste er vel bare å ringe og si at jeg ikke er i form, men at jeg kommer enten i morn eller tirsdag. Jeg har selvfølgelig lyst til å besøke dem i dag, men de voksne vil helst ha en tante på besøk som ikke dufter alkohol. Man kan se det på meg, øynene er blasse. Jeg kan sikkert smile og prøve å virke som vanlig, men det i så fall løgn. Jeg ser helt skutt ut.

I morn har jeg anledning til å komme, og også andre dager til uka. Da forventer jeg selvsagt ikke servering av mat.

Det jeg lurer på er om det kanskje bare er best å være ærlig. De vet at jeg noen ganger ikke klarer stoppe når jeg først har begynt å drikke. De er ikke fordømmende heldigvis. Vi har alltid vært åpne med hverandre.

Ts

Nå drikker du jo ikke sammen med barn da. Er du sikker på at familien ikke setter pris på at du dukker opp uansett? Syns det alltid er tøft og godt gjort når folk stiller opp om de har et alkoholproblem,som du i perioder har. Da gjør det ingenting om de ser slitne ut eller hva som helst. Så lenge de er edru og viser at de faktisk tenker på andre også! Du lager deg en del unnskyldninger nå :-) men blir du hjemme,så vær ihvertfall ærlig. Det teller ganske mye. Lykke til uansett hva du velger Ts!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg utbroderte ikke, sa bare at jeg har trøbbel med magen og har sovet lite og ikke er i form, men at jeg har tatt en imodium nå så jeg kommer evt. litt senere. Men, at jeg må se det an.

Ts

Så bra, dette løste du godt :) Da er det bare å slappe av og hente seg inn til morgendagen!

Skrevet

Det kan hende jeg drar, men jeg sa at de ikke må vente med maten. Men tror jeg bare må sove par timer, og da blir det for sent, er litt reisevei dit også.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...