AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Legen sa: hvis du får rask og uregelmessig puls må du til lege. Etter å ha tatt ekg og blodtrykk. Så ikke annet på ekg enn høy puls. Men har hatt uregelmessig puls av og på. Men i natt.. dunkdunkdunkdunk... dunk... dunkdunkdunkdunk.. dunk.. hele tiden. Hopper over slag. Hoster pga det. Men alle på nett sier det er normalt!? Er med folk som har drukket vin så de kan ikke kjøre. Er aleine. Så er redd. Anonymkode: c983f...b28 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Jeg har rask puls altså, som slår raskt før det hopper over slag. Noen som vet hvorfor man får sånne anfall? Anonymkode: c983f...b28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #3 Skrevet 28. januar 2018 Hvis du er usikker, ringer du legevakt eller AMK og forhører deg med dem. Ingen her kjenner din helsetilstand, og du skal ikke brette ut dine personopplysninger på nett. Særlig ikke til folk du ikke aner om vet hva de snakker om. Anonymkode: 6d652...434 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #4 Skrevet 28. januar 2018 Hjerteflimmer... Bør tas seriøst! Ta en telefon til legevakta, alt ting om hjertet bør tas seriøst. Anonymkode: 19a28...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #5 Skrevet 28. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er usikker, ringer du legevakt eller AMK og forhører deg med dem. Ingen her kjenner din helsetilstand, og du skal ikke brette ut dine personopplysninger på nett. Særlig ikke til folk du ikke aner om vet hva de snakker om. Anonymkode: 6d652...434 Må nevnes at jeg har spist noe jeg ikke tåler, og leste her https://www.google.no/amp/s/www.livestrong.com/amp/article/256051-allergies-and-heart-palpitations/ At man kan få det. Noe som stemmer godt overens da jeg klør på kroppen og har hovnet litt opp i halsen. Men går på allergimedisin. Men ser en klar sammenheng mellom allergi og dette her... hjelp? Anonymkode: c983f...b28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjerteflimmer... Bør tas seriøst! Ta en telefon til legevakta, alt ting om hjertet bør tas seriøst. Anonymkode: 19a28...a5c men alle sover og har ikke råd til taxi Anonymkode: c983f...b28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men alle sover og har ikke råd til taxi Anonymkode: c983f...b28 Trenger ikke bevege deg ut av huset for å ta en telefon gjerne nevn det med allergi til dem. Kan hende de ikke mener det er noe seriøst og at du ikke må komme inn. Legevakta har vel døgnåpen skulle jeg nå tro (og håpe! ). Anonymkode: 19a28...a5c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #8 Skrevet 28. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: men alle sover og har ikke råd til taxi Anonymkode: c983f...b28 Du overlever en ubehagelig natt. Dersom legevakten mener at dette krever tilsyn, vil transport ordnes, enten med pasienttaxi eller ambulanse. Dersom du oplever slike reaksjoner etter å ha spist noe du vet du ikke tåler, er det idioti å ikke ta den telefonsamtalen. Du velger selv. Anonymkode: 6d652...434 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #9 Skrevet 28. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du overlever en ubehagelig natt. Dersom legevakten mener at dette krever tilsyn, vil transport ordnes, enten med pasienttaxi eller ambulanse. Dersom du oplever slike reaksjoner etter å ha spist noe du vet du ikke tåler, er det idioti å ikke ta den telefonsamtalen. Du velger selv. Anonymkode: 6d652...434 Ringte. De ville ha meg ibb; men vil ikke. Trøtt. Anonymkode: c983f...b28
Gjest Daryl Dixon Skrevet 28. januar 2018 #10 Skrevet 28. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ringte. De ville ha meg ibb; men vil ikke. Trøtt. Anonymkode: c983f...b28 Hvorfor vil du ikke når du har vært så redd?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #11 Skrevet 28. januar 2018 Du er redd, men vil ikke og lager masse unnskyldninger for å ikke dra. Virker egentlig som dette bare er tull. Om jeg virkelig hadde vært redd så hadde dratt. Jeg hadde ikke latt være å dra fordi jeg var trøtt Anonymkode: 619d3...015 3
isw Skrevet 28. januar 2018 #12 Skrevet 28. januar 2018 At hjertet hopper over et slag innimellom er ikke hjerteflimmer. Det er ekstraslag. Alle mennesker har ekstraslag iblant, og det blir verre når man er redd. Du har tatt EKG og har vært utredet for dette etter hva du skriver. Med mindre man har symptomer sammen med hjertebanken (tungpust, alvorlig svimmelhet eller besvimelse) er det bare en grunn til å dra på legevakten med det, og det er å «fange» rytmen på et EKG. Så kan legen vurdere om det er hensiktsmessig å utrede hjertet videre. Uansett finnes det medisiner som hjelper for dette, men heldigvis er det for 99% av de som har det, en plagsom ting men som ikke er farlig. Hvis jeg var deg, og du ikke har alvorlige symptomer, så ville jeg tatt en prat med fastlegen, eller dratt på legevakten for å dokumentere «anfallet» på EKG. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #13 Skrevet 28. januar 2018 Ureglemessig puls kan både skyldes ventrikullære og supraventrikullære elstra systoler. Dette er helt normalt, men ikke hvisbdet er svært hyppig. Da blr det utredes og kartlegges ved å «måle» dette over en tid. «Langtids ekg/rytme» Hvis du nå har mye ubehag og ureglemessig puls kan det forbeksempel være atrieflimmer. Du reiser til legen/legevakt og tar et Ekg som er normalt. Da kan det ha gått over. Derfor er det viktig å oppsøke øege hver gang det skjer for å påvise hva det er. Det skal med andre ord ikke være et normalt EKG om du har ubehag, med mindre det har gått over hos lege. Be i så fall om henvisning til spesialist om det ikke påvises noe hos fastlege. Supraventr arytmier som atrieflimmer er kan gi økt fare for hjerneslag om man ikke får blodfortynnende. Ventrik. arytmier kan være forstadie på andre alvorlige arytmier. Dette er symptomer jeg ville fått sjekket opp hver gang. Kanskje tar det deg 10 turer på legevakten før de klarer å påvise noe på EKG, men det burde gjøres Anonymkode: e9d80...6e7
Gjest Daryl Dixon Skrevet 28. januar 2018 #14 Skrevet 28. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ureglemessig puls kan både skyldes ventrikullære og supraventrikullære elstra systoler. Dette er helt normalt, men ikke hvisbdet er svært hyppig. Da blr det utredes og kartlegges ved å «måle» dette over en tid. «Langtids ekg/rytme» Hvis du nå har mye ubehag og ureglemessig puls kan det forbeksempel være atrieflimmer. Du reiser til legen/legevakt og tar et Ekg som er normalt. Da kan det ha gått over. Derfor er det viktig å oppsøke øege hver gang det skjer for å påvise hva det er. Det skal med andre ord ikke være et normalt EKG om du har ubehag, med mindre det har gått over hos lege. Be i så fall om henvisning til spesialist om det ikke påvises noe hos fastlege. Supraventr arytmier som atrieflimmer er kan gi økt fare for hjerneslag om man ikke får blodfortynnende. Ventrik. arytmier kan være forstadie på andre alvorlige arytmier. Dette er symptomer jeg ville fått sjekket opp hver gang. Kanskje tar det deg 10 turer på legevakten før de klarer å påvise noe på EKG, men det burde gjøres Anonymkode: e9d80...6e7 Ofte går man med ekgregistrering i et døgn eller fler hvis man utredes for feil på de elektriske impulser.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #15 Skrevet 28. januar 2018 Det kan også være at hjertet ditt blir påvirket av at du er redd, og jo mer redd du blir jo mer fokuserer du på det. Det blir en ond sirkel. Anonymkode: 619d3...015 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #16 Skrevet 28. januar 2018 Hjertet er en ting, men hvis du har spist noe og hovner opp i halsen da bør du i allefall komme deg på legevakta asap. Anonymkode: ef5cf...db0 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #17 Skrevet 28. januar 2018 39 minutter siden, Daryl Dixon skrev: Hvorfor vil du ikke når du har vært så redd? Fordi jeg føler at jeg er til bry. Tro meg, Det veier tungt. Anonymkode: c983f...b28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #18 Skrevet 28. januar 2018 31 minutter siden, isw skrev: At hjertet hopper over et slag innimellom er ikke hjerteflimmer. Det er ekstraslag. Alle mennesker har ekstraslag iblant, og det blir verre når man er redd. Du har tatt EKG og har vært utredet for dette etter hva du skriver. Med mindre man har symptomer sammen med hjertebanken (tungpust, alvorlig svimmelhet eller besvimelse) er det bare en grunn til å dra på legevakten med det, og det er å «fange» rytmen på et EKG. Så kan legen vurdere om det er hensiktsmessig å utrede hjertet videre. Uansett finnes det medisiner som hjelper for dette, men heldigvis er det for 99% av de som har det, en plagsom ting men som ikke er farlig. Hvis jeg var deg, og du ikke har alvorlige symptomer, så ville jeg tatt en prat med fastlegen, eller dratt på legevakten for å dokumentere «anfallet» på EKG. Ja... Men ble redd da jeg leste at det har med allergi å gjøre. Anonymkode: c983f...b28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #19 Skrevet 28. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjertet er en ting, men hvis du har spist noe og hovner opp i halsen da bør du i allefall komme deg på legevakta asap. Anonymkode: ef5cf...db0 Har tatt 2 tbl. Har epipen i tilfelle Anonymkode: c983f...b28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #20 Skrevet 28. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan også være at hjertet ditt blir påvirket av at du er redd, og jo mer redd du blir jo mer fokuserer du på det. Det blir en ond sirkel. Anonymkode: 619d3...015 Men det går opp og ned. Rolig periode. Så kom det tilbake. Så rolig at jeg ikke kjenner pulsen engang. Anonymkode: c983f...b28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå