Gå til innhold

Hater mensen!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne på p piller fordi jeg det siste året hatt mensen hver 3 uke og jeg blør veldig mye og klarer ikke å gjøre ting jeg skal. Er 16 og sliter litt med kviser så har dere noen p piller å anbefale som funker mot det og som man kan hoppe over mensen med? Gjerne del erfaringer. 

Anonymkode: 4eb60...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Athleisure skrev:

Kanskje p-stav eller spiral kunne vært noe? er du heldig mister du blødningene helt

Ja men syns det høres skummelt ut at man ikke vet om man mister mensen helt eller ikke. Liksom man kan jo få mellomblødninger ogsånt men det kan man vel få med p piller også

Anonymkode: 4eb60...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater fremdeles mensen jeg også.. kvinne 44 år!! Fortsatt kansje  i 10 år til med mensen dritten!?! Hvem vet. Hadde aldri ville spolet tiden tilbake til å være så ung som 16. Helt utrolig at jeg har overlevd mensen siden 13 års alderen. Over 30 år med mens!!:alice::alice::alice:

Anonymkode: 46822...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonspiral :) Husker knapt hvordan det er å ha mensen, og har ingen bivirkninger.

Anonymkode: 5a72f...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater fremdeles mensen jeg også.. kvinne 44 år!! Fortsatt kansje  i 10 år til med mensen dritten!?! Hvem vet. Hadde aldri ville spolet tiden tilbake til å være så ung som 16. Helt utrolig at jeg har overlevd mensen siden 13 års alderen. Over 30 år med mens!!:alice::alice::alice:

Anonymkode: 46822...26b

Hva er galt med å være fertil? 

Anonymkode: 4c69e...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke p-piller som fungerer best på deg, må dessverre bare prøves ut. For noen fungerer et merke for å hoppe over mensen, men ikke for andre. 

Snakk med helsesøster eller lege. Når du skal få de gratis vet jeg ikke om det gjelder absolutt alle merkene, eller om det er noen man kan velge imellom. 

Anonymkode: 6a109...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å være fertil? 

Anonymkode: 4c69e...acb

ikke alle ønsker barn + mensen (og det som følger med) er et helvete 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å være fertil? 

Anonymkode: 4c69e...acb

Kjedelig å "måtte" være fertil når man ikke har behov for å være det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke p-piller som fungerer best på deg, må dessverre bare prøves ut. For noen fungerer et merke for å hoppe over mensen, men ikke for andre. 

Snakk med helsesøster eller lege. Når du skal få de gratis vet jeg ikke om det gjelder absolutt alle merkene, eller om det er noen man kan velge imellom. 

Anonymkode: 6a109...e34

Ja jeg får vel bare prøve ut noen og se hvordan de virker. Leste igår at man får et visst antall kr i avslag men vet ikke hvor mye. Jeg har også hørt at man får p piller gratis når man er over 16 og noen måneder men jeg vet ikke helt

  

Anonymkode: 4eb60...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hormonspiral :) Husker knapt hvordan det er å ha mensen, og har ingen bivirkninger.

Anonymkode: 5a72f...4b0

Er det ikke sånn at man kan få mellomblødninger? Syns det høres så skummelt ut å ikke vite når man skal få mensen/blø liksom. Er jo selfølgelig bra at det har funket for deg da! :) 

Anonymkode: 4eb60...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også spiral før jeg leste hvor gammel du er. Jeg tror ikke de vil sette spiral på noen som ikke har født (men det kan være jeg tar feil..)

Jeg gikk selv på p-piller i 15 år og sluttet for å bli gravid. Etter graviditet satte jeg inn kopperspiral for å kunne bli gravid raskt igjen. Jeg opplevde da kraftige og vonde blødninger og konkluderte at det hang sammen med fraværende hormoner. 

Etter endt graviditet nummer 2 fikk jeg satt inn hormonspiral og opplever blødninger ganske regelmessig (følger egentlig ikke med for jeg ønsker ikke å bli gravid igjen). Det er blod nok til en tampong og jeg har ingen smerter. 

For meg fungerte p-piller veldig bra mens jeg var ung, og nå fungerer spiralen utmerket. Jeg hadde nok ikke valgt spiral som 16-åring for jeg ville også stresset dersom mensen uteble pga hormoner. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ablaze skrev:

Jeg tenkte også spiral før jeg leste hvor gammel du er. Jeg tror ikke de vil sette spiral på noen som ikke har født (men det kan være jeg tar feil..)

Jeg gikk selv på p-piller i 15 år og sluttet for å bli gravid. Etter graviditet satte jeg inn kopperspiral for å kunne bli gravid raskt igjen. Jeg opplevde da kraftige og vonde blødninger og konkluderte at det hang sammen med fraværende hormoner. 

Etter endt graviditet nummer 2 fikk jeg satt inn hormonspiral og opplever blødninger ganske regelmessig (følger egentlig ikke med for jeg ønsker ikke å bli gravid igjen). Det er blod nok til en tampong og jeg har ingen smerter. 

For meg fungerte p-piller veldig bra mens jeg var ung, og nå fungerer spiralen utmerket. Jeg hadde nok ikke valgt spiral som 16-åring for jeg ville også stresset dersom mensen uteble pga hormoner. Lykke til :)

Tror jeg har lest at det er mange som tror at man ikke får satt inn en spiral før man har fått barn men det får faktisk an. Det finnes også en mindre type spiral tror jeg, men tror nok jeg bare begynner på p piller først og så får jeg se hva jeg gjør.

Anonymkode: 4eb60...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker P-piller og hopper over den pillefrie uken for å slippe å ha mensen.

Anonymkode: 0b4a9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å være fertil? 

Anonymkode: 4c69e...acb

Å ha mensen er da ikke noen garanti for å være fertil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hormonspiral :) Husker knapt hvordan det er å ha mensen, og har ingen bivirkninger.

Anonymkode: 5a72f...4b0

Hvordan var de første 6 mnd for deg? Har lest at mange blør mye den perioden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk med fastlegen din.
Jeg ble anbefalt å gå på Cerazette en periode før jeg satt inn p-stav, siden de inneholder de samme virkestoffene. Har ikke mensen i det hele tatt, men er man uheldig har man mensen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke sånn at man kan få mellomblødninger? Syns det høres så skummelt ut å ikke vite når man skal få mensen/blø liksom. Er jo selfølgelig bra at det har funket for deg da! :) 

Anonymkode: 4eb60...9c3

Man kan få det, jeg hadde det litt i begynnelsen, men det gikk over. Det var litt skummelt i begynnelsen å ikke få mensen, men ble fort vant til det. 

Anonymkode: 5a72f...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nerine_ skrev:

Hvordan var de første 6 mnd for deg? Har lest at mange blør mye den perioden

De første ukene blødde jeg mye, deretter bare litt innimellom, etterhvert bare noen dråper og så forsvant mensen helt.

Anonymkode: 5a72f...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De første ukene blødde jeg mye, deretter bare litt innimellom, etterhvert bare noen dråper og så forsvant mensen helt.

Anonymkode: 5a72f...4b0

Ok. Satser på at jeg ikke blør konstant i 6mnd, da kommer jeg til å bli rar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...