Gå til innhold

Jødehatet øker i Tyskland

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merkel advarer på Holocaustdagen om økende antisemittisme i Tyskland.

Sitat

«ubegripelig og en skam at ingen jødisk institusjon kan eksistere uten at man trenger politibeskyttelse, uansett om det dreier seg om en skole, barnehage eller synagoge».

Hva er grunnen til økende hat mot jøder? Lærte tyskerene ingenting av wwii?

https://resett.no/2018/01/27/merkel-antisemittismen-oker-i-tyskland/

Anonymkode: 408b6...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere muslimer. Og økende jødehat i hele vesten generelt, også i Norge.

Anonymkode: 98016...1f0

• Liker 3
Skrevet

Ett samfunn som ikke er inkluderende (nok) for utskudd og tapere, vil jeg tro.

Er jo en kjent sak at ekstreme miljøer fort gir en følelse av tilhørighet for disse.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sånn er verden blitt.

Muslimer hater muslimer, vestlige hater muslimer, muslimer hater jøder, jøder hater muslimer, nazier hater jøder, for å ikke dra inn katolikker, protestanter, svartinger osv.

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Tom Lehrer sang om dette for femti år siden. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til økende hat mot jøder?

Her er en grunn i hvert fall. 

Alle de store mediehusene er kontrollert av jøder. Ja, egentlig veldig mye står de bak, så det er egentlig ikke så veldig rart.

Og når man såååå mange ganger opp gjennom historien blir forfulgt og kastet ut fra forskjellige land så burde man kanskje begynne å endre seg. Det må da være en grunn til at så mange mennesker ikke liker en gruppe? At de som gruppe liksom aldri har blitt likt. Når eneste fellesnevner er en selv så er det veldig sjelden det er de andre det er noe galt med.

Anonymkode: d7225...3f8

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle de store mediehusene er kontrollert av jøder. Ja, egentlig veldig mye står de bak, så det er egentlig ikke så veldig rart.

Og når man såååå mange ganger opp gjennom historien blir forfulgt og kastet ut fra forskjellige land så burde man kanskje begynne å endre seg. Det må da være en grunn til at så mange mennesker ikke liker en gruppe? At de som gruppe liksom aldri har blitt likt. Når eneste fellesnevner er en selv så er det veldig sjelden det er de andre det er noe galt med.

EDIT: glemte å legge ved link til siste avsnittet her. http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/expulsions.html

Skrevet

En økning av innvandrere fra kulturer hvor jødehat er mer utbredt er nok en viktig årsak. Det er ikke uvanlig at man finner en syndebukk i befolkningen og da får man etter minoriteter i samfunnet. Hun har jo rett i at det er en skam, men at hun i tillegg ser på det som ubegripelig er litt skremmende og sier ganske mye. 

Anonymkode: 6df8e...8c2

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på grunn av muslimer nei. I Frankrike har jødehatet vært uttalt blant etniske franskmenn i mange år. De samme som hater muslimer i Norge er de samme som hater jøder. For eksempel ville resett dot no skrevet akkurat det samme om jøder og handicappede i 1938 som de gjør om islam nå. Høyreekstreme organisasjoner, partier og politikere er på kraftig framgang i den vestlige verden, også i Tyskland. Se bare i Norge hvor mange som støtter fremmedfiendlighet uten å reflektere over hva disse egentlig står for. Jeg tror rett og slett vi er blitt dummere, uten evne til å selvstendig ta til oss informasjon. Tur med de Hvite Bussene burde være obligatorisk for absolutt alle skoler, og også for voksne som ikke har vært der og lært.

Forøvrig fortalte en guide på en slik tur meg en gang at med klassene fra vestkanten i Oslo var det vanskelig å få turene gjennomført. Elevene ville bare shoppe og mente historien om WWII var "uinteressant og usannsynlig". Flere bussjåfører og guider nektet å ta turer med skoleklasser fra "bedre" bydeler nå fortalte hun. Dette er altså dagens norske 14 - 16 åringer.
Kanskje vi er blitt for egoistiske i nasjonen Norge, så andres skjebner er blitt likegyldige?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En økning av innvandrere fra kulturer hvor jødehat er mer utbredt er nok en viktig årsak. Det er ikke uvanlig at man finner en syndebukk i befolkningen og da får man etter minoriteter i samfunnet. Hun har jo rett i at det er en skam, men at hun i tillegg ser på det som ubegripelig er litt skremmende og sier ganske mye. 

Som jeg skrev, det er økt tilslutning til fremmedfiendtlige organisasjoner, partier og politikere. Og det er ikke innvandrerne som er skyld i dette nei...

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Lroblemet er vel heller at du tror på udokumenterte fakta fra antisemitter som ikke er muslimer, men vanlige, vestlige borgere som ikke kan noe om historie.

Det du skriver her har ikke roti virkelighet eller fakta, og er én av mange faktorer som generer hat mot jøder og andre folkegrupper. Hvis du tror på det du skriver her, er jeg veldig skremt.

Anonymkode: b86e5...660

• Liker 5
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Sprøyt. Det har vært antisemittiske bølger gjennom hele etterkrigstiden, også før innvandringen var noen faktor. Jeg kan huske nynazistiske bråkmakere helt tilbake til 70-tallet, og vet at de fantes før det også (men det kan ikke jeg huske, fordi jeg var et lite barn).

Du er kanskje nokså ung?

Skrevet
2 minutter siden, Kath H. skrev:

Som jeg skrev, det er økt tilslutning til fremmedfiendtlige organisasjoner, partier og politikere. Og det er ikke innvandrerne som er skyld i dette nei...

Jeg skrev at innvandring er en viktig årsak, ikke at det er den eneste årsaken. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lroblemet er vel heller at du tror på udokumenterte fakta fra antisemitter som ikke er muslimer, men vanlige, vestlige borgere som ikke kan noe om historie.

Det du skriver her har ikke roti virkelighet eller fakta, og er én av mange faktorer som generer hat mot jøder og andre folkegrupper. Hvis du tror på det du skriver her, er jeg veldig skremt.

Hva har ikke rot i virkeligheten? At alle de store mediehusene er eid av jøder? http://truedemocracy.net/hj33/13.html regner ikke med første link er godkjent kilde så her er en til: http://www.businessinsider.com/these-6-corporations-control-90-of-the-media-in-america-2012-6?r=US&IR=T&IR=T

Du mener også at YouTube-klippet lyver?

Jeg hater ikke jøder, og har egentlig ikke satt meg inn i hvorfor de har blitt og blir hatet så mye, men jeg tenker at noe må det jo være. Som sagt, når du er eneste fellesnevner er det sjelden det er de andre det er noe galt med.

Skrevet

Mange som ikke svarer på trådens tema. 

Det har alltid vært antisemittisme i Europa. Etter 2. verdenskrig har den vært dalende. Men hvorfor er den nå økende?

Og hovedkilden til ØKNINGEN er uten tvil større andel muslimer. Jødehat er SVÆRT utbredt i muslimske miljøer, og ikke ne de plutselig legger fra seg på grensen.

Anonymkode: 0c0dd...a9d

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som ikke svarer på trådens tema. 

Det har alltid vært antisemittisme i Europa. Etter 2. verdenskrig har den vært dalende. Men hvorfor er den nå økende?

Og hovedkilden til ØKNINGEN er uten tvil større andel muslimer. Jødehat er SVÆRT utbredt i muslimske miljøer, og ikke ne de plutselig legger fra seg på grensen.

Det er der du tar feil. Årsaken til økningen er den økte tilslutningen til høyreekstreme organisasjoner, partier og politikere. Når TS legger ved en link til resett, så tenker h*n ikke nøye over at resett ville skrevet akkurat det samme om jøder i 1938 som de nå skriver om muslimer. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva har ikke rot i virkeligheten? At alle de store mediehusene er eid av jøder? http://truedemocracy.net/hj33/13.html regner ikke med første link er godkjent kilde så her er en til: http://www.businessinsider.com/these-6-corporations-control-90-of-the-media-in-america-2012-6?r=US&IR=T&IR=T

Du mener også at YouTube-klippet lyver?

Jeg hater ikke jøder, og har egentlig ikke satt meg inn i hvorfor de har blitt og blir hatet så mye, men jeg tenker at noe må det jo være. Som sagt, når du er eneste fellesnevner er det sjelden det er de andre det er noe galt med.

Det er bettopp det at du ikke har satt deg inn i historien som gjør at du tror på det du selv skriver. Du har altså meninger om noe som du innrømmer at du ikke vet noe om? Slike som deg er farlige, og muliggjør ny fremvekst av nazisme. Og det er dessverre mange slike som deg der ute.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bettopp det at du ikke har satt deg inn i historien som gjør at du tror på det du selv skriver. Du har altså meninger om noe som du innrømmer at du ikke vet noe om? Slike som deg er farlige, og muliggjør ny fremvekst av nazisme. Og det er dessverre mange slike som deg der ute.

Du har fortsatt ikke forklart meg HVA jeg har sagt som ikke er sant.

Skrevet
10 minutter siden, Kath H. skrev:

Det er der du tar feil. Årsaken til økningen er den økte tilslutningen til høyreekstreme organisasjoner, partier og politikere. Når TS legger ved en link til resett, så tenker h*n ikke nøye over at resett ville skrevet akkurat det samme om jøder i 1938 som de nå skriver om muslimer. 

Det er der du tar feil. Du har åpenbart ikke lest hvordan jødene ble omtalt på 30-tallet. Det kan ikke sammenlignes med måten muslimer omtales på i dag. Skal man sammenligne omtale av jødene på 30-tallet med noe må det være vestens omtale av kommunistene under den kalde krigen eller omtalen av amerikanere i midt-østen i dag.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har fortsatt ikke forklart meg HVA jeg har sagt som ikke er sant.

Du tar itgangspunkt i et premiss om at det finnes en spesifikk grunn til jødehat som bunner ut i jøders oppførsel. Da har du ikke lest historien din godt nok. Med andre ord bygger du argumentasjonen din ut fra antatte premisser om at jødene må ha vært veldig slemme. Dette er mye mer komplekst, og jødehatet har ikke noen slike grunner som du antar. Les litt historie, og slutt å tro på alt du finner på youtube.

At en etnisk/religiøs gruppe eier mange mediehus er forøvrig ikke et problem i seg selv. Jeg skjønner ikke hva du mener med dette?

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er der du tar feil. Du har åpenbart ikke lest hvordan jødene ble omtalt på 30-tallet. Det kan ikke sammenlignes med måten muslimer omtales på i dag. Skal man sammenligne omtale av jødene på 30-tallet med noe må det være vestens omtale av kommunistene under den kalde krigen eller omtalen av amerikanere i midt-østen i dag.

Det er nesten nøyaktig den samme retorikken som brukes om muslimer i s dag, som ble brukt om jøder på 30-tallet. Hvai all verden babler du om?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...