Gå til innhold

Psykolog sier seg ferdig med meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men jeg er ikke ferdig. Har det ofte helt jævlig, psykisk..sliter med angst og får angst av en fysisk sykdom/forverret livssituasjon. Det er helt grusomt. Jeg er veldig, veldig deprimert og like ille som da jeg begynte der. 

Hva er mine rettigheter!?

Anonymkode: 0f90a...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: det er offentlig/dps

Skrevet

Er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å be fastlege sende henvisning til en annen behandler

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å be fastlege sende henvisning til en annen behandler

Ok. Men hvilke andre er det enn dps?

Skrevet

Har du fortalt rett ut hvordan du har det da?

Hvis du har og psykologen ikke vil hjelpe deg mer, så må du be fastlegen om hjelp, ev en ny henvisning. 

Anonymkode: 47b1d...52d

Skrevet

Fastlegen kan sende henvisning til privatpraktiserende psykolog/psykiater. Det er mange private du kan gå til som du bare betaler vanlig egenandel til, fastlegen din skal vite hvilke. 

Anonymkode: 077d4...118

Skrevet

Går også an å søke om psykiatrisk sykepleier i kommunen, det kan jeg anbefale på det varmeste :)

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går også an å søke om psykiatrisk sykepleier i kommunen, det kan jeg anbefale på det varmeste :)

Hjelper ikke mot slike plager jeg har, det må sterkere skyts til enn som så. Gikk til det en periode da jeg "bare" slet med angst :)

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fortalt rett ut hvordan du har det da?

Hvis du har og psykologen ikke vil hjelpe deg mer, så må du be fastlegen om hjelp, ev en ny henvisning. 

Anonymkode: 47b1d...52d

Ja, han vet alt. Men er innstilt på å kutte ut likevel.. jeg synes det er høl i huet, for egentlig skulle jeg til traumespesialist og fikk det, men hun ble syk (for alltid eller noe..) så fikk en barnepsykolog istedet. Har jo gått dit da, men ikke blitt noe bedre.. og nå mener han at han ikke kan gjøre mer for meg.. men jeg trenger åpenbart hjelp. Gråt sist jeg var der liksom.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen kan sende henvisning til privatpraktiserende psykolog/psykiater. Det er mange private du kan gå til som du bare betaler vanlig egenandel til, fastlegen din skal vite hvilke. 

Ok. Men hva er egenandelen? Går det på frikort etterhvert?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er ikke ferdig. Har det ofte helt jævlig, psykisk..sliter med angst og får angst av en fysisk sykdom/forverret livssituasjon. Det er helt grusomt. Jeg er veldig, veldig deprimert og like ille som da jeg begynte der. 

Dine rettigheter etter pasientrettighetsloven er å få en ny vurdering. Men da må du tilbake til fastlegen for ny henvisning og ny venting. 

Når du ikke er "behandlbar" så har det ingen hensikt å gå i behandling bare for å gå der. Mange andre står i kø, så dette er noe de vurderer strengt og fortløpende. 

Snakk med fastlegen.

Anonymkode: 00965...fe2

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg husker riktig, så er det 345 kr per time. Også går det på frikort når man har nådd den faste egenandelssummen, samme som DPS. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg husker riktig, så er det 345 kr per time. Også går det på frikort når man har nådd den faste egenandelssummen, samme som DPS. 

Ang privatpraktiserende psykolog/psykiater altså.

Skrevet

Hvis du er like dårlig nå som da du begynte der (og du har gått der en stund) så er det nok lurt å bytte psykolog uansett. En ny psykolog kan jobbe på en annen måte som du kanskje greier å nyttiggjøre deg bedre.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du sliter slik du gir uttrykk for, men psykolog likevel ønsker å avslutte pasientforholdet, så lurer jeg på om du kanskje ikke er så åpen og ærlig med psykologen som du bør være?

Anonymkode: 35693...519

• Liker 3
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ungdommene jeg har fulgt til psykolog ifm jobb, og hvor psykologen sier det ikke er mer de kan gjøre skyldes som oftest at pasienten ikke jobber nok med seg selv nok for å bli bedre, men hele tiden finner opp nye problemstillinger og diagnoser, til tross for att et samlet team er enige i den/de diagnosene som er satt.

Jeg får samme følelse av å lese innlegget til TS. 

Endret av Rotehodet
  • Liker 6
Skrevet
1 time siden, Rotehodet skrev:

De ungdommene jeg har fulgt til psykolog ifm jobb, og hvor psykologen sier det ikke er mer de kan gjøre skyldes ene og alene att pasienten ikke jobber nok med seg selv nok for å bli bedre, men hele tiden finner opp nye problemstillinger og diagnoser, til tross for att et samlet team er enige i den/de diagnosene som er satt.

Jeg får samme følelse av å lese innlegget til TS. 

...Og du tar fullstendig feil :) 

Ts

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sliter slik du gir uttrykk for, men psykolog likevel ønsker å avslutte pasientforholdet, så lurer jeg på om du kanskje ikke er så åpen og ærlig med psykologen som du bør være?

Anonymkode: 35693...519

Jo, har vært det. Men tror han mener han ikke kan gjøre mer. Det er jo ikke rart, han har ikke utdannelse innen det jeg lider av heller.

Skrevet
1 time siden, emilie123 skrev:

Hvis du er like dårlig nå som da du begynte der (og du har gått der en stund) så er det nok lurt å bytte psykolog uansett. En ny psykolog kan jobbe på en annen måte som du kanskje greier å nyttiggjøre deg bedre.

Ja, det tror jeg er helt sant :) hadde en før han her og den psykologen var så utrolig flink. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...