Gå til innhold

Min venn er sjalu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går i klasse med en venn av meg. Vi er begge ganske smarte, men jeg får alltid litt bedre enn henne, i karakter og stemming til elevråd. På tentamener får jeg f. eks 6 og hun får 5+. Vi har vært venner en god stund siden jeg ble satt fri fra et giftig vennskap. Hun er ganske hyggelig, men ofte var hun sur på meg og helt stille. Hun prøvde alltid å gjøre et eller annet så hun skulle virke bedre enn meg. Jeg fskulle f.eks være sjef på en fritidsgruppe, men så var jeg syk første dagen så hun tok det i fra meg. Og etter hun hadde vært leder i to år var det min tur, men hun ble sur agressiv og fikk meg til å føle meg dårlig. Long story short, hun oppfører seg alltid egoistisk, og sender meg ting av hun som snakker med gutter og prøver å gjøre meg sjalu.

Jeg brakk nesa mi i fjor, og defor vet hun hvorfor jeg har så store komplekser til hvordan den ser ut nå, og helt randomly i klasserommet ropte hun ut "Herregud se på nesa til *****". Jeg ble ekstremt såra. Vi var på hyttetur med speideren en gang og hun oppførte seg ekstremt frekk mot meg. Hun er rett og slett en giftig person, og selv om vi har det moro i blant er hun vanskelig å ha med å gjøre. Når jeg prøver å si noe til henne angriper hun meg bare tilbake! Jeg sa til henne at jeg ikke likte at hun var spydig mot meg, og så sa hun at jeg sier "går det bra" for mye. Som er veldig rart, siden jeg bare sier det etter hun har sagt det, fordi da antar jeg at hun kanskje ikke har det bra. Jeg påpekte det her om dagen da hun spurte meg det flere ganger etter å ha angrepet meg med det for noen dager siden.

Hun prøver alltid å starte krangler, og jeg er sliten, men hvis jeg ikke er vennen hennes raser hele gruppa vår sammen, siden jeg var venner med de forskjellige først, før jeg inviterte alle på overnatting og vi ble en gruppe for snart to år siden. Jeg vil bare holde ut 1 og 1/2 år til, så jeg kan flytte ut og gå på en annen skole... Hva skal jeg gjøre? Noen tips?

 

Anonymkode: 96dc3...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsett å gjøre det bra på skolen. Jeg ville forsatt venn med henne men distansert meg litt. Når hun er direkte frekk eller spydig, vær direkte å si ifra - sett klare grenser. Prøv å fokuser mer på de andre vennene i gjengen. 

Anonymkode: 5e4f3...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så lite sammen med henne som mulig uten at det går utover tiden du bruker med andre venninner. Bli med på ting selv om hun skal dit, men hold deg heller sammen med de andre venninnene dine. Ignorer om hun er frekk eller spydig mot deg. Du er kvitt henne om et par år, så bare hold ute uten å lage splid i venninnegjengen. Eventuelt kan du finne deg en annen gjeng, men det er ikke alltid så lett

Anonymkode: 9bce6...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke aldersgrense på kg lenger? 

Anonymkode: 7d930...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær så lite sammen med henne som mulig uten at det går utover tiden du bruker med andre venninner. Bli med på ting selv om hun skal dit, men hold deg heller sammen med de andre venninnene dine. Ignorer om hun er frekk eller spydig mot deg. Du er kvitt henne om et par år, så bare hold ute uten å lage splid i venninnegjengen. Eventuelt kan du finne deg en annen gjeng, men det er ikke alltid så lett

Anonymkode: 9bce6...73b

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsett å gjøre det bra på skolen. Jeg ville forsatt venn med henne men distansert meg litt. Når hun er direkte frekk eller spydig, vær direkte å si ifra - sett klare grenser. Prøv å fokuser mer på de andre vennene i gjengen. 

Anonymkode: 5e4f3...27e

Takk, det er gode råd, og jeg kan vel prøve, men jeg bor på et tettsted, og de andre gjengene er vel mer interessert i "teenager stuff" noe jeg distanserer meg fra... Jeg er litt bekymret for om jeg ender opp med å forsvinne ut av gjengen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke aldersgrense på kg lenger? 

Anonymkode: 7d930...5b8

 

1 time siden, Athleisure skrev:

Alder??

Ehm, andre klasse vgs, er allerede 18 år så vet ikke helt om det er for ungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
5 minutter siden, TheSynthesisOfLife skrev:

 

Ehm, andre klasse vgs, er allerede 18 år så vet ikke helt om det er for ungt...

Hvis du er 18 er det da virkelig ikke noe å bry seg med. Utifra innlegget trodde jeg det var skrevet av en 14-åring. Litt annerledes hvis du er 18 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Athleisure skrev:

Hvis du er 18 er det da virkelig ikke noe å bry seg med. Utifra innlegget trodde jeg det var skrevet av en 14-åring. Litt annerledes hvis du er 18 år

Skjønner det godt, hele greia er egentlig veldig barnslig, men jeg er bare litt rådvill

 

Endret av TheSynthesisOfLife
Kommafeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...