Gå til innhold

Innlagt dps hvor mye vet de om meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leger og psykologer på dps når man er innlagt, hvor mye av journalen er det de får tilgang til/leser?

Har de kun tilgang til journaler fra det samme sykehuset man er innlagt eller har de tilgang til journaler fra sykehus i hele fylket? 

Dersom man har vært på et behandlingsted i samme fylke når man var barn har de tilgang til alle journalene fra dette behandlingstedet da eller har de kun tilgang til den henvisende lege på bup sitt notat, altså "xxx blir innlagt på behandlingsted x" og "xxx er utskrevet fra behandlingsted x"?

Anonymkode: 291a5...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke svar på spørsmålet ditt. Men, vil du helst at de skal vite, eller at de ikke skal vite? 

Jeg tenker at de burde få vite så mye som mulig, for å kunne hjelpe deg best mulig. Så om de ikke har innsyn i journaler tenker jeg at du burde fortelle selv. 

Håper det går bra med deg. God bedring! 

Skrevet

Vet at de har tilgang til dokumenter fra fylket/helseforetaket, men det kan godt være at de har tilgang til alt fra hele landet. Da jeg var innlagt på DPS visste legen jeg hadde som behandler om utredninger osv som ble gjort da jeg var barn. De har også tilgang til somatisk journal. Min behandler på poliklinikken fant tydeligvis også ut informasjon om fra da jeg var nyfødt i journalen. 

Anonymkode: 14204...fb5

Skrevet

DPS i byen min vet mer om meg enn jeg vet om meg selv. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at de har tilgang til dokumenter fra fylket/helseforetaket, men det kan godt være at de har tilgang til alt fra hele landet. Da jeg var innlagt på DPS visste legen jeg hadde som behandler om utredninger osv som ble gjort da jeg var barn. De har også tilgang til somatisk journal. Min behandler på poliklinikken fant tydeligvis også ut informasjon om fra da jeg var nyfødt i journalen. 

Men har de virkelig lov å gå inn i den somatiske journalen? Det er ikke lov motsatt. 

Anonymkode: 224a8...1da

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har de virkelig lov å gå inn i den somatiske journalen? Det er ikke lov motsatt. 

De har gjort det i mitt tilfelle i hvert fall, det står faktisk om informasjon hentet fra min somatiske journal i dokumenter skrevet av psykologer og psykiatere i min psykiatriske journal.

Skrevet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjernejournal.no Der igger oversikt over innleggelser og det kan leses begge veier. 

Anonymkode: cc933...0ab

Skrevet

Kommer an på hvordan akkurat den DPS'en/helseforetaket sitt datasystem er lagt opp, og hvilke tilganger den enkelte personen har. 

Anonymkode: 67c2e...b75

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjernejournal.no Der igger oversikt over innleggelser og det kan leses begge veier. 

Anonymkode: cc933...0ab

Selv om man vet om innleggelser så sier ikke det at man kan lese den somatiske journalen. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvordan akkurat den DPS'en/helseforetaket sitt datasystem er lagt opp, og hvilke tilganger den enkelte personen har. 

Anonymkode: 67c2e...b75

Men altså. Selv om man har tilgang så er det ikke dermed sagt at man har lov til å gå inn å lese. På somatisk så har man tilgang til hele journalen, men behandleren har ikke lov å gå å lese på gamle ting for det. (om det ikke er relevant for dagens situasjon da). 

Skrevet

Vi får tilgang til det som står i journalen til helseforetaket, og det som står i henvisningen. 

Dessuten vet vi det du eventuelt forteller oss. 

Anonymkode: 5dab6...682

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...