AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #21 Skrevet 27. januar 2018 Haha 15 åring for ung til å være alene 😂 oppdrar ikke folk barna sine lenger? Jeg flyttet på hybel da jeg gikk 1. Året på vgs (ikke noe internat eller noe, helt alene). Tidligere passet jeg søsken over natta. Begynte å få alenehelger da jeg var rundt 13. Det er om å gjøre å vise ungene at man stoler på dem. Herregud så hysterisk altså. Men om dere er på hytta hver eneste helg han er hos dere så skjønner jeg st det blir drit kjedelig. Er det så grusomt å bare være hjemme en helg? Anonymkode: 6505d...cc6 1
WubWub Skrevet 27. januar 2018 #22 Skrevet 27. januar 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han blir snart 15 år. Er jo alt for ung til å være hjemme alene. Han og søsteren på 11 år er hos oss annenhver helg. Og Så har jeg en 10 åring selv. Ts Anonymkode: 015e9...c80 For ung til å være alene når man er 15? Jeg var ikke det. På generelt grunnlag så kommer jo selvsagt an på modenhetsnivået til gutten eller jenta, noen henger litt etter i utviklingskurven. Noen begynner tidlig i puberteten og andre sent, det gjenspeiles i modenheten. Endret 27. januar 2018 av WubWub
SesameStreet Skrevet 27. januar 2018 #23 Skrevet 27. januar 2018 Vi fikk være hjemme alene med eller uten besøk, eller så sov vi hos noen venner. Familieturer med bare familie er tortur som år. Evt. så kan dere la han være hos moren eller la dem ta buss, tog eller hvordan man enn kommer seg til hytta. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #24 Skrevet 27. januar 2018 Min 13-åring drar ikke til far uten venninner. Rett og slett fordi det ikke er søsken på egen alder der, og ikke venner i nærheten. Fullt forståelig, selv om far og stemor sliter litt med å skjønne det. De mener huset blir for fullt, at de skal ha familietid etc. Resultatet er jo bare minimalt med samvær, sånn er det med ungdommer. La han ta med en venn, kan dere ikke kjøre to biler? Eller så får dere ta turer når han ikke er der. En ungdom i den alderen har ingen interesse av å sitte en helg med familien uten venner. Det er vennene som er det viktige når de kommer i den alderen, og slik skal det også være. Det er sunt at han bryr seg mer om venner enn familie, en del av løsrivingsprosessen. Anonymkode: 3e096...689 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #25 Skrevet 27. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke så selvstendig av seg og engstelig, så han ville aldri turt å være hjemme alene. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Hvis han har en kamerat hos seg da? Anonymkode: 3ad7f...0a0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå