AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #1 Skrevet 27. januar 2018 Hvordan er deres tenåringer mht venner i helger? Ønsker de å være med resten av familien på helgeturer? Samboers sønn som blir 15år har begynt å si i fra når vi skal på helgeturer, for han vil ha med en venn. Pappaen min har hytte på fjellet og der har vi vært en del. Nå har han sagt at han vil ikke være med om han ikke får med seg en venn. Det er det at vi har 3 barn til sammen og med en full bil med bagasje, så er det ikke plass til en til. Jeg har lagt frem et forslag for han om at faren og han kan reise en helg, hvor han kan få med seg en venn. Men at i ferier så reiser vi alle fem og noen helger utenom. Jeg skjønner at han ønsker å ha med seg en venn, men det er vanskelig mht plass. Faren og jeg ønsker å være vi 5 også. Hvordan gjør dere det?😊 Anonymkode: 015e9...c80
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Han må jo forstå at det ikke er plass i bilen? Når ikke hele familien skal på tur så syns jeg han skal få ha med en venn. Familieturer er ofte drit kjedelige for en 15 åring å en venn kan gjøre turen koselig for alle Anonymkode: 6505d...cc6 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er deres tenåringer mht venner i helger? Ønsker de å være med resten av familien på helgeturer? Samboers sønn som blir 15år har begynt å si i fra når vi skal på helgeturer, for han vil ha med en venn. Pappaen min har hytte på fjellet og der har vi vært en del. Nå har han sagt at han vil ikke være med om han ikke får med seg en venn. Det er det at vi har 3 barn til sammen og med en full bil med bagasje, så er det ikke plass til en til. Jeg har lagt frem et forslag for han om at faren og han kan reise en helg, hvor han kan få med seg en venn. Men at i ferier så reiser vi alle fem og noen helger utenom. Jeg skjønner at han ønsker å ha med seg en venn, men det er vanskelig mht plass. Faren og jeg ønsker å være vi 5 også. Hvordan gjør dere det?😊 Anonymkode: 015e9...c80 Da lar dere sønn med venn ta buss eller tog og henter når resten av familien har kommet på plass. Det er bare snakk om å la foreldrene legge godviljen til. Lekser og lesing tar så mye tid her at det er skjelden noen klaging på noe som helst verken i uker eller helger. Anonymkode: a6097...2fa 7
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 La ham slippe å være med. Familieturer er tortur.
Hengebuksvinet Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Er det stor aldersforskjell på han og de andre? Uansett, jeg forstår veldig godt at en 15-åring ønsker å være sammen med venner i helgene. Er han hos dere annenhver helg? I så fall har dere to valg: -Legge de fleste hytteturen til helger han er hos mor. - Ta med vennen. Når det er sagt, så synes jeg også at tenåringen av og til må innstille seg på at det er familietid. Men det er helt naturlig at han begynner å få egne interesser nå. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 La ham slippe, familieturer er tortur i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 La ham være hjemme, han kjeder seg jo bare uansett. Anonymkode: f33dc...4ab 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 Han blir snart 15 år. Er jo alt for ung til å være hjemme alene. Han og søsteren på 11 år er hos oss annenhver helg. Og Så har jeg en 10 åring selv. Ts Anonymkode: 015e9...c80
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han blir snart 15 år. Er jo alt for ung til å være hjemme alene. Han og søsteren på 11 år er hos oss annenhver helg. Og Så har jeg en 10 åring selv. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Jeg var ofte alene hjemme i den alderen, hvorfor er han for ung? Er du redd han har fest? Anonymkode: f33dc...4ab 3
Minlillesky Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han blir snart 15 år. Er jo alt for ung til å være hjemme alene. Han og søsteren på 11 år er hos oss annenhver helg. Og Så har jeg en 10 åring selv. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Han er da ikke for ung til å være hjemme alene. Husk at veldig mange barn flytter ut så fort de fyller 16 år. Men noen er jo mer selvstendig av seg enn andre. En 15 åring klarer fint å være hjemme alene en helg altså, så sant ungdommen er oppegående, ansvarlig og selvstendig av seg. Fyll opp kjøleskapet med mat, evt gi han litt penger for å ordne seg mat den helgen. Ha klare regler og forklar tydelig hva som skjer om disse brytes. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 Han er ikke så selvstendig av seg og engstelig, så han ville aldri turt å være hjemme alene. Ts Anonymkode: 015e9...c80
Gjest GoldenLioness Skrevet 27. januar 2018 #12 Skrevet 27. januar 2018 Annenhver helg er MYE! Hadde dødd selv av kjedsomhet i den alderen. Kan ikke han enten overnatte hos en venn eller at dere løser det ved at han og kompis tar tog/buss?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #13 Skrevet 27. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke så selvstendig av seg og engstelig, så han ville aldri turt å være hjemme alene. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Men du sier i HI at han ikke ønsker å være med? Anonymkode: f33dc...4ab
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. januar 2018 #14 Skrevet 27. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han blir snart 15 år. Er jo alt for ung til å være hjemme alene. Han og søsteren på 11 år er hos oss annenhver helg. Og Så har jeg en 10 åring selv. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Nei det er han ikke Jeg passer barn over natten fra jeg var 12. Ikke pakk bomull under armene på ungen, gi han en sjanse til å bevise at han KAN Er du redd for festing kan du avtale med noen som kan stikke innom og se litt etter han
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. januar 2018 #15 Skrevet 27. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke så selvstendig av seg og engstelig, så han ville aldri turt å være hjemme alene. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Leste dette etterpå, da kan det være en ide å la en kompis overnatte sammen med han i helgen
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #16 Skrevet 27. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han blir snart 15 år. Er jo alt for ung til å være hjemme alene. Han og søsteren på 11 år er hos oss annenhver helg. Og Så har jeg en 10 åring selv. Ts Anonymkode: 015e9...c80 Men hvis dere drar på hytta hver gang dere har samvær så er det ikke noe vits at han heller blir hjemme alene hos dere? Da må han vel bare bli igjen hos mor. Skjønner godt at en 15 åring ikke orker å sitte inne på en hytte med familie hver samværshelg. Må dere på hytta hver helg? Kan dere ikke dra de to helgene dere ikke har samvær? Anonymkode: 5cd9a...818 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #17 Skrevet 27. januar 2018 3 timer siden, Minlillesky skrev: Han er da ikke for ung til å være hjemme alene. Husk at veldig mange barn flytter ut så fort de fyller 16 år. Men noen er jo mer selvstendig av seg enn andre. En 15 åring klarer fint å være hjemme alene en helg altså, så sant ungdommen er oppegående, ansvarlig og selvstendig av seg. Fyll opp kjøleskapet med mat, evt gi han litt penger for å ordne seg mat den helgen. Ha klare regler og forklar tydelig hva som skjer om disse brytes. Men da forsvinner jo hele poenget med samvær? Hvorfor dra annenhver helg for å bo i farens hus alene? Anonymkode: 5cd9a...818 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #18 Skrevet 27. januar 2018 Altså, jeg er helt enig i at en 15-åring ikke kan være alene hjemme i helgen, men det er ikke fordi han er for ung. Veldig naivt å tro det er trygt å la en 15-åring få huset for seg selv en hel helg. Jeg er enig med de andre som har sagt at vennen kan ta buss eller tog til nærmeste stasjon og bli hentet. Anonymkode: 9afc5...f04 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #19 Skrevet 27. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Da lar dere sønn med venn ta buss eller tog og henter når resten av familien har kommet på plass. Det er bare snakk om å la foreldrene legge godviljen til. Lekser og lesing tar så mye tid her at det er skjelden noen klaging på noe som helst verken i uker eller helger. Anonymkode: a6097...2fa denne, Anonymkode: 8081b...0c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #20 Skrevet 27. januar 2018 3 hours ago, GoldenLioness said: Annenhver helg er MYE! Hadde dødd selv av kjedsomhet i den alderen. Kan ikke han enten overnatte hos en venn eller at dere løser det ved at han og kompis tar tog/buss? enig Anonymkode: 8081b...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå