Gå til innhold

Fiat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gå heller for Kia/Hyundai, samme garantitiden pris etc. Fiat har heller ikke så stort forhandlernett

Anonymkode: ae344...734

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2018 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Ser at de nå har 7 år garanti. Billige biler, mange har tilbud om 10 år nedbetaling til under 3k kr/måned. Er dagens Fiat så god at de er reelle alternativ?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111903023

Anonymkode: 8d8ad...b9c

Jeg har en 500C og elsker den, men om de ikke har gjort store kvalitetssprang de siste 7 årene er ikke Fiat tingen om du er ute etter driftssikkert og problemfritt bilhold. Lang garanti er selvsagt bra for økonomien, men det har litt å si hvor ofte du må benytte deg av den garantien også. :P

Anonymkode: 96c9e...c36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan problemer er det du har hatt? Jeg ser at til og med aviser som tester flunkende nye Fiat og Alfa møter utfordringer. Dét er jo helt utrolig i dag, der egentlig alle biler skal være "gode".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan problemer er det du har hatt? Jeg ser at til og med aviser som tester flunkende nye Fiat og Alfa møter utfordringer. Dét er jo helt utrolig i dag, der egentlig alle biler skal være "gode".

Det er stikk motsatt. Nå produserer de bare bruk og kast biler. De bilene som produseres nå blir aldri så gamle at de kan bli veteranbiler. 
De er kun laget for å holde ut garantien. Da detter den nesten sammen slik at du skal bruke penger og kjøpe en ny. 

Det er kalkulert levetid. 

Fiat er og har alltid vært en dritbil. Det samme gjelder Opel, Skoda, Ford, Rover. De som er laget mest med tanke på driftsikkerhet er Toyota og Honda. Men så er prisene deretter. En fiat koster brukt bare en tredjedel av en Toyota. Men så må du desto mer ut med verkstedsutgifter og verditap. Så prislappen blir den samme i bilens levetid. 

Anonymkode: ef9a1...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en fiat som leiebil i italia for en stund siden. Bilen var ganske ny, men skruene hadde allerede begynt å falle ut i interiøret:laugh:

Anonymkode: 45fd4...3b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, off, jeg får legge tanken til side. Men jeg tror ikke på at biler i dag er dårligere enn for 10 år siden eller mer. Etter det jeg har lest er dagens biler de mest pålitelige noensinne - i åresvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg husker i farta: Girkassa har røket, blitt fikset midlertidig, deretter blitt fikset permanent for så å være tyngre og tregere å jobbe med enn noensinne til den gikk seg til. Håndbrekket har røket to ganger (to forskjellige feil). Om jeg husker riktig måtte både bremseskiver og klosser på alle fire hjul byttes på siste EU-kontroll. Setebeltet på førersetet måtte byttes pga. ødelagt mekanisme. En vindusspylerdyse har falt ut. Taket lukket seg ikke skikkelig, så jeg hadde valget mellom å kjøre med åpen bil eller å høre på verdens mest gjennomtrengende plystrelyd til det ble fikset (det var heldigvis sommer og finvær). Alt dette på en bil som ble kjøpt ny og ikke har tippet 70 000 kjørte km. 

Fordelen er at teknologien er ganske enkel og rask å reparere. Og forhandlerens verksted er rimelig og gir god service. 

(Hvorfor jeg gidder? Den er liten og kjapp, lettkjørt, morsom, ligger godt på veien og ser bra ut (synes jeg). Bilen har sjel og karisma! Dessuten: Vind i håret gir skikkelig sommerfølelse!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg husker i farta: Girkassa har røket, blitt fikset midlertidig, deretter blitt fikset permanent for så å være tyngre og tregere å jobbe med enn noensinne til den gikk seg til. Håndbrekket har røket to ganger (to forskjellige feil). Om jeg husker riktig måtte både bremseskiver og klosser på alle fire hjul byttes på siste forrige EU-kontroll. Setebeltet på førersetet måtte byttes pga. ødelagt mekanisme. En vindusspylerdyse har falt ut. Taket lukket seg ikke skikkelig, så jeg hadde valget mellom å kjøre med åpen bil eller å høre på verdens mest gjennomtrengende plystrelyd til det ble fikset (det var heldigvis sommer og finvær). Alt dette på en bil som ble kjøpt ny og ikke har tippet 70 000 kjørte km. 

Fordelen er at teknologien er ganske enkel og rask å reparere. Og forhandlerens verksted er rimelig og gir god service. 

(Hvorfor jeg gidder? Den er liten og kjapp, lettkjørt, morsom, ligger godt på veien og ser bra ut (synes jeg). Bilen har sjel og karisma! Dessuten: Vind i håret gir skikkelig sommerfølelse!)

Rettelse! Altså måtte bremsene byttes når bilen såvidt var over garantitiden. (Bombe ...)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, off, jeg får legge tanken til side. Men jeg tror ikke på at biler i dag er dårligere enn for 10 år siden eller mer. Etter det jeg har lest er dagens biler de mest pålitelige noensinne - i åresvis.

selv om modellen "lages" av fiat så lages enkelt modeller i Tyrkia og andre muslimske land hvor kvaliteten kan variere..

Anonymkode: 45fd4...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...