AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 De siste gangene har jeg fått mer og mer klumpete mensen. Nå er det ille, nesten bare store klumper som kommer ut. Bruker vanligvis tampong, men det er bare klumper og ikke noe vanlig blod, så får ikke inn en tampong nå for det er alt for tørt. Om jeg får i tampongen sklir bare klumpene forbi den og ut. Håpløst med bind for det renner jo ikke utover, bare samler seg masse klumper på midten som blir til søl. Skal til gynekolog i slutten av februar blant annet på grunn av veldig uregelmessig syklus, det siste halvåret har jeg bare hatt mensen ca annenhver måned. Noen som har vært borti det samme? Hvordan løste dere problemet sånn rent praktisk? Anonymkode: b57b1...633
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Prøv Menskopp, da slipper du det som du nevner, alt ha ner i koppen å du kan bare tømme det rett i do. Anonymkode: b82e0...0aa
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv Menskopp, da slipper du det som du nevner, alt ha ner i koppen å du kan bare tømme det rett i do. Anonymkode: b82e0...0aa Øh... Jeg tror ikke du skjønner hvor store mensklumper kan være. Jeg har samme problem som ts, og min løsning er å tilbringe mesteparten av dagene sittende på do og natta sovende på badgulvet. Jeg sier ikke at det er en bra løsning, men det er den eneste løsningen jeg har funnet som fungerer. Anonymkode: 70970...0a5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 TS her. Ja det er et problem at det kommer MYE. Har ikke forsøkt menskopp, har hørt at det er så vanskelig å få til å sette det i riktig. Men uansett tror jeg at det kommer for mye, har flydd på do hver til annenhver time i dag, da ligger det ofte blodklumper som til sammen har størrelse som en golfball etter hver tur. Pluss det som havner i bindet. Uff, du har det mye verre enn meg AB0a5. Har heldigvis ikke lang vei fra soverommet til badet, og har alltid håndklær liggende under meg som jeg holder under når jeg løper til badet både midt på natten og på morgningen. Blir mye klesvask etter en sånn runde... Vurderer å gå til innkjøp av voksenbleier som jeg i hvert fall kan bruke på natten. Anonymkode: b57b1...633
Gjest F S Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Jeg hører jo ikke helt hjemme i denne tråden da, siden jeg er gutt (ja det er lov å le!) Med fare for å bli pepet ut av debatten her 😅☺ : Har aldri aldri (av hele mitt hjerte) skjønt hvorfor jenter synes dette er så ekle greier. Dette er jo helt naturlig!!! Har aldri hatt problemer med nærhet heller i de periodene, det er alltid min andre halvdel som må sette de grensene. Tenkte bare jeg skulle sende dette ❤, oppi debatten her! Men så var det hvordan DERE har det da, da... så god bedring, håper du/dere finner minnelige løsninger!! ☺☺ Klem
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Kan det være noe som dette her: https://www.google.no/amp/www.cosmopolitan.com/uk/body/health/news/amp40525/period-decidual-cast-gross-af/ Advarsel for litt ekle bilder i linken Anonymkode: 11296...840
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være noe som dette her: https://www.google.no/amp/www.cosmopolitan.com/uk/body/health/news/amp40525/period-decidual-cast-gross-af/ Advarsel for litt ekle bilder i linken Anonymkode: 11296...840 Det sier seg vel selv at det ikke er dette det er snakk om, siden dette fenomenet og klumper i flertall er gjensidig utelukkende? Anonymkode: 70970...0a5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sier seg vel selv at det ikke er dette det er snakk om, siden dette fenomenet og klumper i flertall er gjensidig utelukkende? Anonymkode: 70970...0a5 .... what...? Akkurat fenomenet som beskriver er når hele greia komme ut på en gang, men det nevnes også at den kan komme ut i biter. (Som jeg tolka var problemet til ts). Følte det kunne passe ganske godt med det som var beskrever i innlegget. Har kanskje tolka helt feil jeg da Anonymkode: 11296...840
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: .... what...? Akkurat fenomenet som beskriver er når hele greia komme ut på en gang, men det nevnes også at den kan komme ut i biter. (Som jeg tolka var problemet til ts). Følte det kunne passe ganske godt med det som var beskrever i innlegget. Har kanskje tolka helt feil jeg da Anonymkode: 11296...840 Det kan sikkert hende, men det er vel minst like sannsynlig at det er blodklumper. Anonymkode: 70970...0a5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan sikkert hende, men det er vel minst like sannsynlig at det er blodklumper. Anonymkode: 70970...0a5 Blod klumper er jo relativt vanlig, så tenkte siden ts beskrev det som ganske store klumper at det kunne være "uterin ligning" som hun har sett i det siste. Bare for å være hjelpsom. Anonymkode: 11296...840
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 Tidligere hadde jeg sjeldne og uregelmessige blødninger. Da sa gynekologen at de store blødningene skyldes dette. At slimhinnene /veggen i livmoren fikk ekstra mye tid å bygge seg opp til tjukke lag og at det var derfor det kom så mye blod og klumper ut. Selv om blødningene mine ikke er så ekstreme nå lenger, så kommer det fortsatt klumper ut, men jeg ser nå at det er slimhinner med blod på (feks hvis det kommer ut når jeg dusjer, det henger fast i oppsamleren i sluken) Anonymkode: 18340...2c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #12 Skrevet 27. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Øh... Jeg tror ikke du skjønner hvor store mensklumper kan være. Jeg har samme problem som ts, og min løsning er å tilbringe mesteparten av dagene sittende på do og natta sovende på badgulvet. Jeg sier ikke at det er en bra løsning, men det er den eneste løsningen jeg har funnet som fungerer. Anonymkode: 70970...0a5 Øh.... Neimen så Sorry da jeg kom bare med et tips. Anonymkode: b82e0...0aa
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #13 Skrevet 27. januar 2018 Jeg fikk økende blødninger med store blodklumper etter fylte 40 år. Gynekologen sa til meg at det var helt normalt når man kom i 40 årene.Da brukte jeg ikke prevensjon. Etter at jeg måtte starte på det igjen, så er det sparsomme blødninger som kommer. De få gangene jeg har mensen. Husker det var veldig plagsomt med de store blødningene. Ble så slapp og utilpass. Har det mye bedre i dag. Kvinne 44. Anonymkode: ad917...74c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #14 Skrevet 27. januar 2018 6 hours ago, F S said: Jeg hører jo ikke helt hjemme i denne tråden da, siden jeg er gutt (ja det er lov å le!) Med fare for å bli pepet ut av debatten her 😅☺ : Har aldri aldri (av hele mitt hjerte) skjønt hvorfor jenter synes dette er så ekle greier. Dette er jo helt naturlig!!! Har aldri hatt problemer med nærhet heller i de periodene, det er alltid min andre halvdel som må sette de grensene. Tenkte bare jeg skulle sende dette ❤, oppi debatten her! Men så var det hvordan DERE har det da, da... så god bedring, håper du/dere finner minnelige løsninger!! ☺☺ Klem Så du bildene fra linken under her eller? Jeg har ikke problemer med «vanlig» mensen, bare tenkte å advare folk om at det kunne bli litt ekle detaljer i denne tråden. Er bare i midten av 20-årene. Og garantert ikke graviditetsrelatert. Det som kommer ut ser ikke ut som i linken (da hadde jeg i hvert fall freaka ut!!), det er helt tydelig store klumper av blod. Er bare så mange av de, og de er svære. Og hverken bind eller tamponger funker ordentlig. Helt krise når man sitter i møte på jobben eller på bussen og man kjenner ene klumpen etter den andre kommer (kjenner de godt når de er på vei ut), men man kan ikke løpe på do akkurat der og da. Nattbind er ikke nok, når jeg får i tamponger er det heller ikke nok, etter en time må det byttes. Før jeg tar bussen for eksempel putter jeg masse masse dopapir i tillegg til et nytt nattbind og en tampong om jeg får den inn, fortsatt har jeg opplevd å kommet hjem 45 minutter senere og har blødd igjennom. Tør ikke sitte på bussen, og unngår mest mulig å sitte andre steder i disse periodene og i tilfelle jeg blør gjennom. Hadde jeg hatt «vanlig» mensen hadde det hjulpet på med den største tampongstørrelsen, men siden det nesten bare er klumper blir det ikke vått nok til å få inn en blå en gang. Anonymkode: b57b1...633
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå