Gå til innhold

takler ikke fengselslivet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

endelig har jeg fått perm fra en sykt lang fengselsstraff, jeg syntes at vitnene overdramatiserte og at det er mye av grunnen til at jeg ble knust i retten, men så det er sagt så har jeg gjort noe forferdelig dumt og det er grunnen til at jeg har havna i kasjotten.. i tillegg til det så tenkte jeg meg ikke godt nok om, og jeg begynte fortelle cellekameraten min hva jeg har gjort, og nå vet alle i fengselet det, og nå har jeg det så kjipt i fengsel at jeg nesten begynner å gråte hver natt.. er det noen her som har noen idé om hva jeg kan gjøre for at de andre skal behandle meg bedre? 

Anonymkode: 6abfb...a7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

• Liker 8
Skrevet

Oppføre deg bedre, men du har vel fått som fortjent. Tenke over at det du gjør får konsekvenser, f.eks fengsel. Du kan vel prate med noen i fengselet som kan hjelpe deg videre. 

• Liker 9
Skrevet

Fortell de andre det du har gjort,og at du angrer(om du angrer)legg deg flat

Og snakk m fengselspresten eller psykolog. 

Anonymkode: 1aae5...bbc

• Liker 2
Skrevet

Med tanke på hva de som blir mest uglesett av sine medfanger vanligvis har gjort, sliter jeg litt å mønstre så veldig mye forståelse... 

Anonymkode: 04d34...874

• Liker 12
Gjest Peter Verås
Skrevet

Vær sterk. La noen hjelpe deg hvis de behandler deg dårlig.

Skrevet
3 minutter siden, Peter Verås skrev:

Vær sterk. La noen hjelpe deg hvis de behandler deg dårlig.

hvordan skal jeg få noen til å hjelpe meg?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved å oppføre deg skikkelig heretter hvertfall. 

Anonymkode: eefef...2f2

Gjest Peter Verås
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som jobber der eller psykolog. Fortell hvordan du har det. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel en kontaktbetjent?

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får håndtere det selv.

Skrevet

Voldtok du noen?

I min mening fortjener du slik behandling for alltid, men - du trenger ikke godta det, du kan lett skaffe deg hjelp. 

Men du kan jo alltid bli et bedre menneske, ta straffen du fortjener, og aldri gjøre noe vondt mot andre igjen når du kommer ut.
Kommer du til å gjøre noe slikt igjen?
Du burde også ta kontakt med noen som jobber der da, og gå til psykolog. 

Anonymkode: eefba...184

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtok du noen?

I min mening fortjener du slik behandling for alltid, men - du trenger ikke godta det, du kan lett skaffe deg hjelp. 

Men du kan jo alltid bli et bedre menneske, ta straffen du fortjener, og aldri gjøre noe vondt mot andre igjen når du kommer ut.

Som jeg skrev tidligere får alle innsatte en kontaktbetjent.

Kontaktbetjent - Kriminalomsorgen.no

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Som jeg skrev tidligere får alle innsatte en kontaktbetjent.

Kontaktbetjent - Kriminalomsorgen.no

Det du sa. Men jeg synes fortsatt at T.S må tøffe seg opp og håndtere situasjonen, selv. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtok du noen?

jeg tør ikke si ifra til noen om det, jeg har så mange imot meg i fengselet, jeg har 0 fred! i cella, fellesområdene, dusjen overalt er det folk rundt meg hele tiden, vil bare være for meg selv og det hjelper ikke stort å prate med psykolog/kontaktbetjent..

3 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det du sa. Men jeg synes fortsatt at T.S må tøffe seg opp og håndtere situasjonen, selv. 

Skrevet
Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Selvfølgelig. Det er et hierarki i fengsler som ellers i samfunnet, og i et fengsel, som er et lukket samfunn, blir det ekstra tydelig. Sedelighetsforbrytere, barneovergripere i særdeleshet, er på bunnen. De kan ikke regne med velvilje fra de andre innsatte, selv om det kanskje ikke er direkte konfrontasjoner. Det dreier seg for det meste om utfrysing og "usynlighet". For å gjøre det klart, de ansatte forteller ingen om hva de eventuelt måtte vite om de innsatte.

• Liker 3
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tør ikke si ifra til noen om det, jeg har så mange imot meg i fengselet, jeg har 0 fred! i cella, fellesområdene, dusjen overalt er det folk rundt meg hele tiden, vil bare være for meg selv og det hjelper ikke stort å prate med psykolog/kontaktbetjent..

Å sitte inne er ingen picknick i parken. Jeg mener det var Anne-Kat. Hærland som en gang sa at alle bør ha prøvd å sitte inne en gang i løpet av livet. Hun så på det som en del av almendannelsen. Dette du står i nå, må du gjennom. Det er bare ved å stå i det -og vise at du aksepterer at handlingene dine har fått konsekvenser for deg- som kan bidra til at du vil komme bedre ut av det med de andre innsatte. Du må nesten akseptere at de ikke godtar det du har gjort. Det er forøvrig det du gjorde som gjør at du nå blir straffet. Altså er det naturlig at andre, selv om de også sitter inne, reagerer negativt på det de fikk vite.

Endret av Tøytigern
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Selvfølgelig. Det er et hierarki i fengsler som ellers i samfunnet, og i et fengsel, som er et lukket samfunn, blir det ekstra tydelig. Sedelighetsforbrytere, barneovergripere i særdeleshet, er på bunnen. De kan ikke regne med velvilje fra de andre innsatte, selv om det kanskje ikke er direkte konfrontasjoner. Det dreier seg for det meste om utfrysing og "usynlighet". For å gjøre det klart, de ansatte forteller ingen om hva de eventuelt måtte vite om de innsatte.

Nei, det gjør de selvsagt ikke. Men ellers så beveger rykter seg fort i et fengsel, som blir sitt eget lite samfunn i miniformat. T.S møter de samme holdningene inne i fengselet som han/hun ville gjort på utsiden. Det må han/hun lære seg å tåle. 

Det er ikke gøy i et fengsel. Det er ikke meningen at det skal være det, heller. Det er derfor det kalles straff og ikke feriekoloni.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Nei, det gjør de selvsagt ikke. Men ellers så beveger rykter seg fort i et fengsel, som blir sitt eget lite samfunn i miniformat. T.S møter de samme holdningene inne i fengselet som han/hun ville gjort på utsiden. Det må han/hun lære seg å tåle. 

Det er ikke gøy i et fengsel. Det er ikke meningen at det skal være det, heller. Det er derfor det kalles straff og ikke feriekoloni.

Jeg ville bare poengtere det. Ryktene går. Det en får vite, hvis en annen har betrodd seg, sprer seg fort videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...