Gå til innhold

Har dette sammenheng med hjerteoperasjonen?

Fremhevede innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

Ble hjerteoperert da jeg var baby med et "hull" i hjertet, men i ettertid har jeg hørt at alt ble fikset og at jeg var frisk. Jeg vet ikke hvilken sykdom det var snakk om, 

Er 19 år nå, og til tider kan jeg kjenne smerter i hjertet, som stikk. Tenker det kan være normalt, men lurer samtidig på om det kan relateres til den medfødte hjertefeilen. Skjønner at det er vanskelig for dere og svare på, men hva tenker dere?

Endret av Jegskulleønskeat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du bestiller en time med fastlegen din og forteller om dette symptomet og om operasjonen. Og samtidig avklarer du om du bør gå jevnlig til oppfølging pga tidligere operasjon, eller om det går greit uten. Og så spør du om hvilke symptomer (om noen) du skal være på vakt for.

Anonymkode: bfe64...99b

• Liker 2
Skrevet

Å kjenne stikk i hjertet kan være helt normalt, det har du rett i. Det kan komme av sure oppstøt, for eksempel. Aner ikke om det kan ha noe med hjerteoperasjonen din å gjøre, men jeg ville fått en time og sjekket at alt var bra likevel. Det er helt innafor, enten man har vært operert eller ikke. :)

Jeg hadde stikk i brystet (og var mye svimmel) når jeg var ca. på din alder. Da fikk jeg EKG og ultralydundersøkelse av hjertet. Var ingenting i veien med meg, og det var jo godt å vite. Antagelig var det pga. stress i livet mitt, og litt helseangst.

Anonymkode: d0110...db1

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Ble hjerteoperert da jeg var 3 mnd med et "hull" i hjertet, men i ettertid har jeg hørt at alt ble fikset og at jeg var frisk. Jeg vet ikke hvilken sykdom det var snakk om, og har heller ikke kontakt med biologisk familie. 

Er 19 år nå, og til tider kan jeg kjenne smerter i hjertet, som stikk. Tenker det kan være normalt, men lurer samtidig på om det kan relateres til den medfødte hjertefeilen. Skjønner at det er vanskelig for dere og svare på, men hva tenker dere?

Du har sannsynligvis hatt en atrieseptumdefekt/patent foramen ovale. Merkelig at du ikke har fått noen informasjon? jeg anbefaler en samtale med lege, fremfor å motta mer eller mindre kunnskapsløs synsing og spekulasjoner her på forumet.

Anonymkode: 7c255...090

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 27.1.2018 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Du har sannsynligvis hatt en atrieseptumdefekt/patent foramen ovale. Merkelig at du ikke har fått noen informasjon? jeg anbefaler en samtale med lege, fremfor å motta mer eller mindre kunnskapsløs synsing og spekulasjoner her på forumet.

Anonymkode: 7c255...090

Mulig jeg ikke har fått noe info. Men journalen må vel ligge tilgjengelig, så mulig jeg kan ringe legen for å spørre.

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg aner ikke, men tenker det kan være lurt med en legetime. Når det er sagt har jeg jevnlig stikking i «hjertet». Har vært på undersøkelser, men viser seg at det bare er stram  brystmuskulatur. Helt ufarlig, med andre ord :)

Skrevet
13 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ble hjerteoperert da jeg var 3 mnd med et "hull" i hjertet, men i ettertid har jeg hørt at alt ble fikset og at jeg var frisk. Jeg vet ikke hvilken sykdom det var snakk om, og har heller ikke kontakt med biologisk familie. 

Er du hjerteoperert som barn så skal du følges opp med kontroller resten av livet. Har du ikke blitt det, og med disse plagene i tillegg, så oppsøker du fastlegen. På et nettsamfunn vil du kunne få all verdens svar, derfor forholder du deg til fastlegen. 

Hva som er gjort under og etter operasjon skal det finnes journaler på på alle sykehus og legekontor du har vært innom i Norge. Følgelig skal det kunne være greit å finne frem til hva som har blitt gjort og hvotfor. Bestill time hos fastlegen din. 

Anonymkode: 64e17...f7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...