Gå til innhold

Omgangssyke og p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte med oppkast og diaré igår kveld, derfor tok jeg p-pillen noen timer senere enn jeg skulle (jeg kastet ikke mer opp etter pillen) 

fortsatt løs i magen, men ingen oppkast eller dobesøk på flere timer etter jeg tok pillen. Skal det da være trygt eller kan effekten likevel være svekket fordi magen ikke er helt bra? 

Også lurer jeg på om noen har tatt selexid sammen med p-piller.? Står i pakningsvedlegget at det i sjeldne tilfeller kan gi svekket effekt av p-piller, men lege og apotek nevnte ingenting på det..

Anonymkode: 0e059...de0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Effekten kan være svekket pga diareen, så du bør bruke tilleggsprevensjon. Hvor lenge står det helt sikkert noe om på pakningsvedlegget til pillene dine. 

Anonymkode: e2fba...39c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Effekten kan være svekket pga diareen, så du bør bruke tilleggsprevensjon. Hvor lenge står det helt sikkert noe om på pakningsvedlegget til pillene dine. 

Anonymkode: e2fba...39c

Så selvom det gikk med enn 4 timer fra jeg tok pillen til jeg gikk på do igjen, så er det ikke sikkert ?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte med oppkast og diaré igår kveld, derfor tok jeg p-pillen noen timer senere enn jeg skulle (jeg kastet ikke mer opp etter pillen) 

fortsatt løs i magen, men ingen oppkast eller dobesøk på flere timer etter jeg tok pillen. Skal det da være trygt eller kan effekten likevel være svekket fordi magen ikke er helt bra? 

Også lurer jeg på om noen har tatt selexid sammen med p-piller.? Står i pakningsvedlegget at det i sjeldne tilfeller kan gi svekket effekt av p-piller, men lege og apotek nevnte ingenting på det..

Om det er krise å bli gravid: kondom eller avstå i 7 dager. 

Lege og Apotek går begge ut fra at du leser pakningsvedlegg. De påpeker det ikke uten grunn. ;) 

Selektiv må for øvrig taes med 3 dl vann og mat. Gjør du ikke dette risikerer du å bli ganske dårlig i magen..

Anonymkode: 0afe2...44c

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er krise å bli gravid: kondom eller avstå i 7 dager. 

Lege og Apotek går begge ut fra at du leser pakningsvedlegg. De påpeker det ikke uten grunn. ;) 

Selektiv må for øvrig taes med 3 dl vann og mat. Gjør du ikke dette risikerer du å bli ganske dårlig i magen..

Anonymkode: 0afe2...44c

Ingen krise for har ikke kjæreste ellernoe, men jeg kan vel risikere at de ikke virker og at jeg da begynner å blø?

fikk beskjed om å drikke mye vann til selexid ja. 

Skrevet

Mest sannsynlig går det bra hvis det har gått mer enn 4 timer. Det er det som står i de fleste pakningsvedlegg, og da må du stole på det

Anonymkode: 62532...d0b

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så selvom det gikk med enn 4 timer fra jeg tok pillen til jeg gikk på do igjen, så er det ikke sikkert ?

Jo da er den sikker. Jeg har ofte diare om morgenen og har spurt lege om dette. Siden jeg tar den om kvelden og ikke har oppkast eller kraftig diare innen 4 timer etter jeg tar den er jeg trygg  

Anonymkode: 40c09...b06

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege/apotek.

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...