Gå til innhold

Ingefærte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får man kjøpt det i poser/løsvekt eller må man lage det selv? 

Anonymkode: 385db...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google er min venn, og viser plenty av treff, så det kan kjøpes. 

Anonymkode: 05ef2...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Google er min venn, og viser plenty av treff, så det kan kjøpes. 

Anonymkode: 05ef2...297

Jeg tenkte på dagligvare. 

Anonymkode: 385db...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger sikkert ingefærte i helsekostforretninger. Men det er nok vel så bra å bare kutte av et par tynne skiver fersk ingefær og la trekke i kokende vann i noen minutter. Mengden kommer an på smak og behag. Jo lenger trekketid, desto sterkere blir "teen".

Du får kjøpt ingefærkapsler på apotek, om det er kvalmestillende effekt du er ute etter. Kapsler kan være mer praktisk enn å lage et uttrekk, i noen situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinigs har denne til salgs i dagligvare:

F12162-infusion-lemon-ginger-25p.jpg

Anonymkode: 1e514...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som T-Rex over meg skriver, er det lett å lage ingefærte selv fra fersk ingefær. Ekstra godt blir det med honning og sitron i teen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte på dagligvare. 

Anonymkode: 385db...615

OK, ingen er synske, så det var bra du presiserte ;) 

Twinings har hatt en ingefær og sitron-te som man får kjøpt i dagligvarebutikker, men ren ingefærte har jeg med 99% sikkerhet ikke sett i noen dagligvarebutikk. 

Anonymkode: 05ef2...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK, ingen er synske, så det var bra du presiserte ;) 

Twinings har hatt en ingefær og sitron-te som man får kjøpt i dagligvarebutikker, men ren ingefærte har jeg med 99% sikkerhet ikke sett i noen dagligvarebutikk. 

Anonymkode: 05ef2...297

Og mens jeg skrev, kom det til og med et bilde :) Det var akkurat den teen jeg tenkte på. 

Anonymkode: 05ef2...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man kjøpt det i poser/løsvekt eller må man lage det selv? 

Anonymkode: 385db...615

Man får kjøpt ingefæren i poser. Men om du skal bruke teen til annet enn rekreasjon og kosedrikk så vær klar over at når folk sier at «ingefærte» hjelper mot noe så mener de revet fersk ingefær trukket i kokende vann..

den tørka versjonen funker ikke.

Anonymkode: 7e437...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får kjøpt ingefæren i poser. Men om du skal bruke teen til annet enn rekreasjon og kosedrikk så vær klar over at når folk sier at «ingefærte» hjelper mot noe så mener de revet fersk ingefær trukket i kokende vann..

den tørka versjonen funker ikke.

Anonymkode: 7e437...203

Jeg skal bare drikke det fordi det er godt. Ellers har jeg brukt å kjøpe ingefær når jeg er forkjølet, men kunne tenke meg en vanlig te til ellers også. 

 

Takk for svar folkens :)

Anonymkode: 385db...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinnings sin mistenker jeg inneholder "naturlig smak" som er MSG (men jeg vet ikke). Lipton er iallefall håpløse på dette.

Her er en med mye ingefær i, som jeg har sett på enkelte dagligvare, både OBS og CC: RoastedDandelionSpiceDeTox-202036-3DFron

Har sett flere av dette merket på dagligvare, men ikke ren ingefær-te selv om jeg vet at de har det. Ellers finnes det større utvalg på helsekost og te-butikker :) 

Man kan selvsagt også lage det selv, det er bare å rive frisk ingefær rett i vannet og søte med honning.

Anonymkode: 24cb5...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pukka har en ren ingefærte, den selges kanskje på meny. Den fungerer veldig bra til medisinsk bruk, selv om den ikke smaker mindre ille enn andre ingefærteer.

Anonymkode: 8f0f9...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...