Gå til innhold

Namsmann+gjeldsordning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått brev fra inkasso-selskap om at de har sendt begjæring om utlegg til namsmann. Beløpet er nærmere 100 000. Jeg har fra før en sak hos namsmann med intet til utlegg. 

1. Den saken som er intet til utlegg har jeg også betalingsanmerkning på. Dermed får jeg ikke refinansiering. Hvis jeg betaler denne nå(beløpet er lavt) vil jeg da rekke å få fjernet betalingsanmerkning og muligens få refinansiering(lendo e.l)  før den nye saken gir meg betalingsanmerkning ?

2. Jeg vurderer å søke om gjeldsordning hos namsmannen. Vil det da bli trukket av lønnen min eller betaler jeg inn selv? Eller blir det trukket fra konto?

takk for alle svar. Jeg trenger ikke å høre hvor dumt det er med inkasso osv da jeg fint vet dette og nå vil gjøre noe med det.

Anonymkode: 8e896...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de trekker av lønna.

Anonymkode: 516dd...841

Skrevet (endret)

Å søke gjeldsordning er en lang vei å gå, og det må ofte gå via rettslige forhandlinger. Hvis du er varig ute av stand til å betjene gjelden din så kan du få dette. Da går det ut på at du betaler så mye du kan av gjelden over en periode. (Vanligvis 5 år). Er usikker på om man blir trukket automatisk av lønna, regner egentlig med det.

Har du bolig? Da kan du i så fall du søke refinansiering i enkelte banker selv om du har betalingsanmerkning. Da med sikkerhet i boligen.

Endret av Tutte
Skrevet

Det trekkes ikke fra konto, men fra lønn. Du får beskjed per brev før noe blir trukket fra lønna di :)

Skriv et brev med dine spørsmål til namsmannen, dra innom politihuset og legg det i postkassen deres (den står som regel ved inngangen/på venterommet). Skriv at du gjerne vil ha svar på epost for at det skal gå litt raskere (da tror jeg at du får både i post og på epost).

Jeg er helt sikker på at du får svar på alt, noen råd og en nedbetalingsplan om du ønsker det.

Lykke til med å bli gjeldsfri! :D :D 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått brev fra inkasso-selskap om at de har sendt begjæring om utlegg til namsmann. Beløpet er nærmere 100 000. Jeg har fra før en sak hos namsmann med intet til utlegg. 

1. Den saken som er intet til utlegg har jeg også betalingsanmerkning på. Dermed får jeg ikke refinansiering. Hvis jeg betaler denne nå(beløpet er lavt) vil jeg da rekke å få fjernet betalingsanmerkning og muligens få refinansiering(lendo e.l)  før den nye saken gir meg betalingsanmerkning ?

2. Jeg vurderer å søke om gjeldsordning hos namsmannen. Vil det da bli trukket av lønnen min eller betaler jeg inn selv? Eller blir det trukket fra konto?

takk for alle svar. Jeg trenger ikke å høre hvor dumt det er med inkasso osv da jeg fint vet dette og nå vil gjøre noe med det.

Du får ikke gjeldsordning for et beløp som er rundt 100.000,-

Anonymkode: a2f75...1cc

Skrevet

Haha.  Gjeldsordning på 100.000! Betal for moroa, som alle andre gjør. Håper du må betale hvert øre.

Anonymkode: 6c22f...4f3

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må nok komme ajour med begge saker før du får refinansiering.

Hva med å kontakte inkassoselskapene og komme til en ordning med dem?

Skrevet

Eiendomsfinans.no. De hjelper også de som har betalingsanmerkninger, hvis du kan stille med sikkerhet i bolig. 

Skrevet
21 timer siden, Tutte skrev:

Har du bolig? Da kan du i så fall du søke refinansiering i enkelte banker selv om du har betalingsanmerkning. Da med sikkerhet i boligen.

3 minutter siden, wintergirl skrev:

Eiendomsfinans.no. De hjelper også de som har betalingsanmerkninger, hvis du kan stille med sikkerhet i bolig. 

TS har nok ikke egeneid bolig som kan stilles som sikkerhet.

Den påstanden baserer jeg på at TS har en sak hos namsmannen, og denne saken er merket "intet til utlegg"

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fra før en sak hos namsmann med intet til utlegg. 

TS bør forøvrig lese de tre siste avsnittene i denne artikkelen, og lese det grundig.

Dette fordi det for hver utleggforretning påløper kostnader, og skulle kreditor (inkassoselskapet som nå har sendt begjæring om utlegg til namsmannen) ha vært klar over anmerkningen om "intet til utlegg" kan det være verd å klage på omkostningene.

Anonymkode: f2f62...95d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha.  Gjeldsordning på 100.000! Betal for moroa, som alle andre gjør. Håper du må betale hvert øre.

Anonymkode: 6c22f...4f3

Unødvendig svar.

Skrevet
På 26.1.2018 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Gjeldsordning får du ikke på ny gjeld, og heller ikke om du ikke er varig ute av stand til å gjøre opp for deg. Det er du ikke, når du kan betale ned noe av gjelden din. Skal du få slettet betalingsanmerkninger for å få refinansiere, så får du ikke dette i løpet av få dager. Her må du stikke fingeren i jorden og forstå hva du har satt igang av en negativ økonomisk spiral for deg selv.

Anonymkode: 30f37...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...