Gå til innhold

Mens smerter som har vart i 6 timer!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg mensen (hurra). Smertene pleier å vare i 3 timer, men det har gått 6 t nå og det har ikke stoppet!!! Og hvorfor får vi smerter av det gentlig? Helvetes kvinnekropp.. jeg tror muslimene har rett. Å få mensen er en straff for å være kvinne. 

Anonymkode: 18bb9...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naproxen og paracet 

Anonymkode: fd26c...52e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Naproxen og paracet 

Neitakk. Jeg vil vite hva det kommer av. Helvetes kvinnekropp. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neitakk. Jeg vil vite hva det kommer av. Helvetes kvinnekropp. 

Mensen er ikke lik hele tiden.

Skrevet

Altså, livmoren din kvitter seg med slimhinne og blod, det er naturlig at det gjør vondt. Variasjoner gjennom livet er naturlig, for meg er kosthold og aktivitet av betydning for å holde smertene i sjakk. Når de likevel oppstår, tar jeg Naproxen, og legger gjerne ei varmeflaske nederst på magen.

Anonymkode: 811a9...de1

• Liker 2
Skrevet

Livmoren trekker seg sammen og det blir kramper, det er vondt. Den trekker seg sammen for å støte ut livmorslimhinnen. I tillegg så slippes det ut prostaglandiner som virker irriterende på nervene. Det er dette NSAIDS som Naproxen og Ibux virker på. De hindrer prostaglandiner å danne seg, det er derfor man skal ta de så tidlig som mulig, helst før man får vondt.

Det er helt normalt å ha vondt de første dagene under mensen. 3 timer? Du er virkelig heldig. 

Anonymkode: 8ae5c...757

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag fikk jeg mensen (hurra). Smertene pleier å vare i 3 timer, men det har gått 6 t nå og det har ikke stoppet!!! Og hvorfor får vi smerter av det gentlig? Helvetes kvinnekropp.. jeg tror muslimene har rett. Å få mensen er en straff for å være kvinne. 

Snakk med lege. Du kan ha smerter på grunn av endometriose.

Anonymkode: e285a...ace

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakk med lege. Du kan ha smerter på grunn av endometriose.

Anonymkode: e285a...ace

Endometriose fordi man har hatt menssmerter i 6 timer? 

Greit nok at man skal ta endringer på alvor, men man må nesten regne med å ha menssmerter i noen timer eller dager innimellom, særlig når man ikke vil ta smertestillende. 

Anonymkode: 8ae5c...757

• Liker 5
Skrevet

Kom tilbake når du har det i 3 døgn, eller mer. 

Anonymkode: 658ff...472

• Liker 3
Gjest N-Nøff
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bli muslim da, vel? Her varer menssmerter i 6 dager og jeg har det MYE, MYE verre enn det i hverdagen. 

Det er virkelig ikke ille sammenlignet med det meste annet. Og jeg har født to ganger, hatt gallestein og blodpropper så vet hva vondt vil si.. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meh. 

I det moderne samfunnet har vi funnet opp både hormnprevensjon og smertestillende som hjelper på problemet. Bruk dem. Du behøver ikke ha mensen om du ikke liker den. Fritt valg for i alle fall en størstedelen befolkningen.

Altså, «naturlig liv» er kult og spennende det, inntil en innser at en i et «naturlig liv» mest trolig ville vært død som 2-åring av meslinger, influensa eller røde hunder. Da er det liksom ikke så artig mer..

Anonymkode: 0d7b8...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...