Gå til innhold

Aztecs kosthold og motivasjon


Aztec

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært rundt på forumet her, men aldri hatt bruker.

Jeg har også lest mange dagbøker her inne, og fikk lyst til å lage min egen.:briller2: Planen er å gå ned en del kg. Jeg har gjort dette flere ganger før, Typisk jojo. Men denne gangen er selvfølgelig planen (som alltid!) å holde meg nede etter endt vektnedgang. :5:

Jeg er ikke glad i godteri, sjokolade, søt bakst og generelt søte ting, men spiser for store porsjoner av vanlig mat, og er glad i potetgull, popkorn og annet salt snacks. Drikker også for mye pepsi max (selvom det er kcal-fritt). Planen er å nå en BMI på rundt 22-24, som tilsvarer en vekt på mellom 55-60 kg. Jeg er ikke så høy. 

Jeg har erfart tidligere at det hjelper å skrive om det på nett, for da kan man få motivasjon fra andre, samt man føler man må oppdatere og ha fremgang:kul:

Litt om meg: 27 år, student, bor i kollektiv, har ikke så god råd, men prøver alltid å finne billig sunn mat, har en kjæreste som er normaltvektig uansett hva han spiser (typisk) og jeg har også medlemskap på et treninsenter, som jeg skal bli flinkere til å bruke! :briller: Både kondisjon og styrke.


Dagens tall (start)
Vekt: 81,2 kg
Total nedgang: 0 kg
BMI: 32,9 (Fedme klasse 1)

Ønsk meg lykke til:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å ikke ha for brå overgang, starter jeg med:

- Kutte ut all usunn snacks
- Trene minst 3 ganger i uka
- Kutte ut alkohol
- Spise mindre porsjoner

Jeg er veldig glad i grønnsaker og spiser mye av det, særlig til middag. Problemet er vel heller for mye karbo i tillegg, og gjerne for mye saus på feks wok. Så jeg skal bli flinkere til å spise mindre karbo og saus og slikt til middagene:hjertesmil:

Takk VET:blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk vel så som så. Spiste OK tror jeg, kunne spist sunnere. Var på jobb i 8 timer (gå rundt hele tiden-jobb).

Frokost:
2 skiver med kaviar og litt paprika og agurk

Mellom: 
En liten fiskekake

Lunsj:
Salat med kylling

Middag:
1/2 subway uten dressing med skinke og kalkun, 6-kornsbrød med masse grnnsaker. Veldig godt!

Trening.

Ingen

Måtte veie meg i dag bare for å sjekke. Vet man egentlig ikke skal det. I dag skal jeg møte ei venninne, og vi skal drikke litt alkohol (avtalte det før jeg starta med denne dagboka)

Dagens tall 
Vekt: 80,8 kg
Total nedgang: 0,4 kg
BMI: 32,8 (Fedme klasse 1)

Endret av Aztec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen ble det litt lite bevegelse og litt mye mat. Har ikke turt å veie meg enda. Må bli flinkere i helgene! 

Frokost:
2 skiver med skinke, ost, paprika, reddik og persille

Lunsj:
2 rugsprø med leverpostei og reddik

middag:
Gryterett med kjøtt, spinat, løk, sopp, erter og hvitløk

Trening:
30 min jogging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det en veldig sunn middag om ikke annet!

Frokost:
To skiver med snøfrisk, 1/2 avokado, skinke, paprika, persille, reddik

Lunsj:
to rugsprø med snøfrisk, skinke, 1/2 avokado, paprika, persille

Middag:
suppe laget av buljong, spinat, rødløk, vårløk, hvitløk, chili, gulrot, brokkoli, ingefær, 1 ss creme fraiche og litt kjøtt

kvelds:
1 rundstykke uten pålegg

Trening:
Ingenting, men gikk rundt på jobb i 8 t

Dagens tall 
Vekt: 80,4 kg
Total nedgang: - 0,8 kg
BMI: 32,6 (Fedme klasse 1)

:hoppe:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går spiste jeg i grunn ganske dårlig, men har klart å gå ned litt likevel. Klarer liksom ikke la være å veie meg når jeg våkner. Men det er sikkert fordi det ikke var så mye kcal inn. Var på jobb i 9 timer.

Frokost:
To skiver med 1/2 avokado, snøfrisk, persille, paprika, reddik, skinke

lunsj:
yum-yum nudler

Middag:
To ostesmørbrød.

Trening: 
Ingenting

Dagens tall 
Vekt: 79,9 kg
Total nedgang: - 1,3 kg
BMI: 32,4 (Fedme klasse 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg også på jobb i 9 t. Ingen trening. Drakk to øl etter jobb (burde ikke, men ble sånn). I dag er det en uke siden jeg starta, og klager ikke på nedgangen foreløpig :)

Nå kommer helg, men jeg skal jobbe i dag, lørdag og mest sannsynlig søndag, så holder meg nok unna både alkohol og masse mat.

Denne uka:
-1,9 kg :) 
 

Dagens tall 
Vekt: 79,3 kg
Total nedgang: - 1,9 kg
BMI: 32,2 (Fedme klasse 1)

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink jeg! Men spiser du ikke litt lite? Klarer du dette over lengre tid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2018 den 9.51, Trollmora skrev:

Synes du er kjempeflink jeg! Men spiser du ikke litt lite? Klarer du dette over lengre tid? :)

Takk! :) Jo, du har kanskje rett. Vært flinkere til å spise mer de siste dagene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Jobba mye. Jeg vil egentlig finne meg en ny jobb, siden den jeg har nå er slitsom og til sent på natta. Prøver å søke, men det er ikke noe napp foreløpig. Vurderer nesten å slutte selvom jeg ikke har noe nytt å gå til :heks: Men jeg er student da, så får uansett noe fra Lånekassa.

Dagens tall 
Vekt: 79,1 kg
Total nedgang: - 2,1 kg
BMI: 32,1 (Fedme klasse 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal gi meg selv en "premie" når jeg går ned 5, 10, 15 og 20 kg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal ha da. Jeg har lyst på tatovering på - 20 kg. Jeg tror sånne gaver kan hjepe på motivasjonen. Noen har har noen tips til sånne premier? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden sist! Jeg har vært veldig opptatt i det siste, men prøvd å spise riktig :) Fortsatt ikke blitt helt sikker på noen premier, men tenker ihvertfall tatovering på - 20 kg :) 

I dag skal jeg på konsert, så det blir nok litt øl. Men tror det skal gå fint. Lenge siden sist jeg drakk nå.

- 2,8 kg på tre uker er jo veldig innenfor!
 

Dagens tall 
Vekt: 78,4 kg
Total nedgang: - 2,8 kg
BMI: 31,8 (Fedme klasse 1)

:duskedame:

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har grublet og funnet ut nye premier jeg skal skaffe meg på ulike delmål! :) 

- 5 kg (vekt: 76,2 kg) Ny hudpleieprodukter :sminkedokke:
-10 kg (vekt: 71,2 kg) nye sko :mynona:
- 15 kg (vekt: 66,2 kg) Nye ting jeg trenger til hjemmet. F.eks kjøkkenutstyr eller planter :handle:
- 20 kg (vekt: 61,2 kg) tatovering :hjertesmil:

Det er jo alltid artig med delmål og premier :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg :yvonne::yvonne:

Virker som vi er ganske like, bare at jeg veier noe mer enn deg. Skal legge inn BMI og vekt imorgen. Følger med her 👌👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...